آموزشگاه آموزش تهران

آموزشگاه آموزش تهران

آموزشگاه آموزش تهران

آموزشگاه آموزش تهران

آموزشگاه آموزش تهران

کلمات کلیدی

انواع ابزار تخریب بتن چیست؟

دوشنبه‌ سایبری

نقش جی‌ پی‌ اس در سازمان‌ های کشتیرانی

ردیاب کودکان و امنیت برای آن ها

ذهنی آرام برای شما

تاثیر ردیاب در جلوگیری از قاچاق سوخت و فرآورده‌های نفتی

معرفی کامل ردیاب خودرو تلتونیکا

مزایای فروشگاه اینترنتی نسبت به فروشگاه سنتی

هزینه طراحی سایت فروشگاهی به چه چیزهایی بستگی دارد

وردپرس چیست و چه کاربردی دارد؟

معرفی ابزارهای رایگان تولید محتوا

سئو داخلی و خارجی چیست؟

افزونه‌ های ضروری وردپرس

معرفی اولین اپلیکیشن جامع دانشگاهی کشور

کارایی آیفون 13

آیفون 13 چه کارایی دارد؟

آیفون 13

سورپرایز سالگرد ازدواج

ایده جذاب و رمانتیک سالگرد ازدواج

ایده جذاب و رمانتیک برای سورپرایز سالگرد ازدواج

بهترین ویتامین‌ ها برای باروری

بهترین پوزیشن‌های جنسی جهت افزایش باروری

حسابداری چیست؟

همه ‌چیز درباره قالب اینستاگرام

استاپ موشن

آینده قیمت ارز دیجیتال بیت‌کان (Kan) و تحلیل آن

آینده قیمت ارز دیجیتال ایترنیتی (AE) و تحلیل آن

عنوان: آینده قیمت ارز دیجیتال اورست (ID) و تحلیل آن

آینده ارز دیجیتال سلسیوس (CEL) و فرصت های سرمایه گذاری

آینده ارز دیجیتال سینتتیکس (SNX) و فرصت های سرمایه گذاری

  • ۰
  • ۰

پیشرفت فناوری در زمینه‌های مختلف دنیا را به سمت الکترونیکی شدن پیش می‌برد. به همین دلیل است که در بخش‌های مختلف روش‌های سنتی کسب و کار جای خود را به روش‌های مدرن می‌دهند. فروشگاه‌های آنلاین امروزه در سراسر دنیا مشغول به فعالیت هستند. کسب و کارهای اینترنتی توانسته اند در بسیاری از زمینه‌ها حتی موفق تر از کسب و کارهای سنتی عمل کنند و به نظر می‌رسد که رضایت کاربران از خرید اینترنتی می تواند مهمترین عامل توسعه کسب  و کارها در فضای مجازی باشد.

 

فروشگاه آنلاین چیست

منظور از فروشگاه آنلاین یا اینترنتی یک سایت اینترنتی فروشگاهی یا یک پیج و صفحه در یکی از شبکه‌های اجتماعی است که به فروش و کسب و کار مشغول است و همه مراحل خرید در این فروشگاه‌ها به صورت آنلاین ارائه شده و نهایتا مشتری محصول خریداری شده را درب منزل تحویل می‌گیرد. روش های پرداخت نیز بسته به سیاست‌های کلی کسب و کار اینترنتی متفاوت است.

مزایای فروشگاه اینترنتی در مقایسه با فروشگاه سنتی

همانطور که گفتیم فعالیت در فضای اینترنت و راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی مزایای بسیاری به همراه دارد که از آن جمله همگام شدن با تکنولوژی روز دنیا و اعتبارسازی برای برند یا حرفه است. سایر مزایای مهم این نوع از کسب و کار به این شرح است:

مشتریان بیشتر

یکی از مهمترین مزایای فروشگاه‌های اینترنتی دسترسی به مشتریان بیشتر است. وقتی کسب و کار شما به صورت آنلاین ارائه می شود، مرزهای جغرافیایی معنایی پیدا نمی کنند، بنابراین میتوانید تجارت خود را به صورت فرامرزی توسعه دهید. شما از سراسر جهان مشتری خواهید داشت و در صورتی که روش‌های بازاریابی دیجیتال را به خوبی پیاده سازی کنید خیلی ساده و آسان می‌توانید به درآمدهای بسیار بالا دست پیدا کنید. به این ترتیب هم مشتریان سابق خود را خواهید داشت و هم امکان جمع‌آوری مشتریان جدیدتر به راحتی برای شما فراهم است.

نیاز به سرمایه کمتر

از جمله دیگر مزایای فروشگاه‌های اینترنتی آن است که شما در مقایسه با فروشگاه‌های سنتی نیاز به سرمایه کمتری دارید. در یک فروشگاه سنتی شما ملزم به چیدمان ویترین هستید و باید برای جذب مخاطب محصولات زیادی را در فروشگاه داشته باشید اما در یک فروشگاه اینترنتی در اختیار داشتن یک کاتالوگ پربار و تصاویر مناسب می‌تواند عامل اصلی جذب مخاطب باشد. به این ترتیب نیازی به سرمایه گذاری روی خرید محصولات بیشتر نیست بلکه می‌توانید به نسبت تقاضا، عرضه داشته باشید.

عدم نیاز به اجاره مغازه

یکی از بزرگترین مشکلات در راه اندازی فروشگاه‌های سنتی سرمایه‌ای است که برای اجاره واحد تجاری باید در اختیار  داشته باشید. اما در یک کسب و کار آنلاین شما نیازی به اجاره مغازه ندارید و می توانید کسب و کار خود را از منزل یا هر مکان دیگری آغاز کنید. در کنار این مسئله هزینه های جانبی مثل مالیات واحد تجاری، هزینه آب و برق و ... را نیز نخواهید داشت. همچنین هزینه دکوراسیون مغازه، چیدمان ویترین و ... نیز از جمله موارد دیگری است که در فروشگاه اینترنتی حذف می‌شود. با این وجود حتی به پرسنل کمتری نیز نیاز خواهید داشت.

همیشه در دسترس

وقتی یک فروشگاه اینترنتی داشته باشید به این معنا است که مغازه شما 24 ساعت شبانه روز و 7 روز هفته باز است. در واقع شما همیشه در دسترس مشتریان هستید. به این ترتیب مشتریان می‌توانند سفارشات خود را ثبت کنند و شما در ساعات اداری نسبت به پذیرش و ارسال سفارشات اقدام کنید.

بازاریابی بهتر و موثرتر

وقتی فروشگاه اینترنتی داشته باشید، روش های بازاریابی شما نیز با روش‌های بازاریابی سنتی متفاوت است. دیگر نیازی به پخش تراکت یا آگهی فروش ندارید، شما می توانید با کمک روش‌های مدرن بازاریابی دیجیتال به راحتی به جذب مشتری بپردازید. این روش های بازاریابی اگرچه از نظر هزینه بسیار ارزان تر از شیوه‌های سنتی هستند اما از نظر تاثیرگذاری به مراتب بسیار قوی تر هستند و پتانسیل بیشتری برای رونق کسب و کار در اختیار شما قرار می‌دهند.

توسعه کسب و کار آسان

وقتی شما یک فروشگاه سنتی دارید برای توسعه کسب و کارتان مجبور به استخدام نیروی کار بیشتر، اجاره یا خرید فروشگاه بزرگتر و یا سرمایه گذاری روی خرید اجناس بیشتر هستید. اما زمانی که یک فروشگاه اینترنتی دارید سرمایه گذاری روی روش‌های مختلف دیجیتال مارکتینگ یا مثلا فعالیت در شبکه‌های اجتماعی مختلف به منزله توسعه کسب و کار شما است و می‌توانید با این کار فروش بیشتر درآمد بیشتری داشته باشید.

صرفه جویی در وقت

هنگامی که یک فروشگاه سنتی  داشته باشید باید منتظر مشتری بمانید، همچنین باید به سوالات مختلف مشتری پاسخ دهید، مدل ها و محصولات متنوع را به او نشان دهید و او را تطمیع به خرید کنید. اما در یک فروشگاه آنلاین از آنجایی که مشتری خود کاتالوگ آنلاین محصولات را می بیند و جزئیات محصول را مطالعه می کند و همچنین تصاویر محصول از زوایای مختلف را بررسی می کند احتمال خرید بالاتر می رود و شما اغلب به مشتریانی پاسخ می دهید که قصد خرید دارند. ضمن این که می توانید در وقت‌های آزاد خود کارهای مفیدتری انجام دهید، به روش های توسعه کسب و کار فکر کنید و یا حتی به دنبال راه های  افزایش درآمد یا شغل دوم باشید.

رقابت موثر با سایر رقبا

امروزه داشتن یک فروشگاه آنلاین می‌تواند یک گام رو به جلو برای هر کسب و کاری محسوب شود. شما با راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی خود می توانید رقابت جدی تری با رقیبان خود داشته باشید.

جمع بندی نهایی

در دنیای مدرن امروز کم کم روش های کسب و کار سنتی برچیده خواهد شد. بنابراین برد با کسانی است که همگام با تکنولوژی پیش می روند و توانسته اند مشتریان وفادار خود را در سراسر کشور یا حتی خارج از مرزها در فروشگاه اینترنتی خود داشته باشند. امروزه شاهد هستیم که در فروشگاه های بزرگ آنلاین از جمله آمازون، یا دیجی کالا، دیوار و ... حتی خرید و فروش منزل، اتومبیل و طلا و ... به راحتی انجام می‌گیرد. بنابراین با شناخته شدن این روش کسب و کار وقت آن رسیده است که به جای صرف هزینه و وقت برای راه‌اندازی یک فروشگاه سنتی به فکر دایر کردن یک فروشگاه اینترنتی باشید،  حتی می‌توانید در کنار فروشگاه سنتی خود یک فروشگاه اینترنتی داشته باشید و از مزایای آن بهره‌مند شوید.

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی