آموزشگاه آموزش تهران

آموزشگاه آموزش تهران

آموزشگاه آموزش تهران

آموزشگاه آموزش تهران

آموزشگاه آموزش تهران

کلمات کلیدی

انواع ابزار تخریب بتن چیست؟

دوشنبه‌ سایبری

نقش جی‌ پی‌ اس در سازمان‌ های کشتیرانی

ردیاب کودکان و امنیت برای آن ها

ذهنی آرام برای شما

تاثیر ردیاب در جلوگیری از قاچاق سوخت و فرآورده‌های نفتی

معرفی کامل ردیاب خودرو تلتونیکا

مزایای فروشگاه اینترنتی نسبت به فروشگاه سنتی

هزینه طراحی سایت فروشگاهی به چه چیزهایی بستگی دارد

وردپرس چیست و چه کاربردی دارد؟

معرفی ابزارهای رایگان تولید محتوا

سئو داخلی و خارجی چیست؟

افزونه‌ های ضروری وردپرس

معرفی اولین اپلیکیشن جامع دانشگاهی کشور

کارایی آیفون 13

آیفون 13 چه کارایی دارد؟

آیفون 13

سورپرایز سالگرد ازدواج

ایده جذاب و رمانتیک سالگرد ازدواج

ایده جذاب و رمانتیک برای سورپرایز سالگرد ازدواج

بهترین ویتامین‌ ها برای باروری

بهترین پوزیشن‌های جنسی جهت افزایش باروری

حسابداری چیست؟

همه ‌چیز درباره قالب اینستاگرام

استاپ موشن

آینده قیمت ارز دیجیتال بیت‌کان (Kan) و تحلیل آن

آینده قیمت ارز دیجیتال ایترنیتی (AE) و تحلیل آن

عنوان: آینده قیمت ارز دیجیتال اورست (ID) و تحلیل آن

آینده ارز دیجیتال سلسیوس (CEL) و فرصت های سرمایه گذاری

آینده ارز دیجیتال سینتتیکس (SNX) و فرصت های سرمایه گذاری

۱۲ مطلب در مهر ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

در زمان‌های نه چندان دور برای تخریب بتن از ابزاری مانند پتک استفاده می‌شد، اما امروزه بسیاری از تجهیزات مدرن کار تخریب بتن را بسیار آسان‌تر کرده است. در این مقاله به معرفی ابزار تخریب بتن می‌پردازیم.

چکش خرد کن؛ بهترین گزینه برای شکستن بتن

چکش‌های خردکن، بتن شکن‌های سبک وزن و دستی هستند که می‌توان آنها را برای شکستن سطوح عمودی و سقف‌ها به کار برد. این چکش‌ها با ارائه عملکرد تراشه کنترل شده، به اپراتورها این امکان را می‌دهند که فقط مناطق خاصی را به طور دقیق خرد کنند. کوچکترین چکش‌های خرد کننده ، که به صورت برقی، پنوماتیک یا هیدرولیکی تغذیه می‌شوند، معمولاً بین 10 تا 60 کیلوگرم وزن دارند. وزن آنها یکی از نشانه‌های عملکرد خوب آنها است. هرچه ابزار سنگین‌تر باشد، قدرت آن بیشتر است. عمل خرد کردن این نوع تجهیزات سریع است و از 900 تا 3000 ضربه در دقیقه متغیر است.

 

از آنجا که چکش‌های خرد کن بیشتر برای شکستن بتن در سطوح عمودی و سقفی استفاده می‌شوند، باید سبک باشند. آنها با نگه داشتن دسته‌ای در پشت ابزار و گرفتن ابزار با شفت آن با دست دیگر کار خرد کردن بتن را انجام می‌دهند. برخی از ابزارها دارای دسته دوم در کنار آن هستند. این امر به اپراتورها اجازه می‌دهد وزن ابزار را کنترل کرده و عملکرد خرد کردن آن  را در زوایای مختلف هدایت کنند. تولیدکنندگان گزینه‌های بیشتری را روی چکش‌های خرد کن خود ارائه می‌دهند از جمله دسته‌های دوار، ضربه گیر و محافظ‌های حرارتی.

چکش تخریب؛ چکشی برای ضربه زدن

چکش‌های تخریب مانند چکش‌های دوار هستند و از نظر عملکرد نیز به همان شیوه استفاده می‌شوند. با این حال چکش‌های تخریب برخلاف چکش‌های دوار که می‌توانند برای ایجاد سوراخ نیز استفاده شوند، فقط عمل ضربه زدن را انجام می‌دهند. چکش تخریب می تواند ضربات قوی‌تری نسبت به چکش‌های دوار وارد کند، این چکش‌ها معمولا تا 35 درصد قدرت بیشتری دارند. در حالی که چکش تخریب در هر دقیقه ضربات کمتری نسبت به چکش دوار وارد می‌کند، افزایش قدرت ابزار در واقع آن را به وسیله ای سریع‌تر و کارآمدتر برای تخریب بتن و سنگ تراشی تبدیل می‌کند.

 

اره سیمی؛ حلقه‌ای از سیم الماس

این اره‌ها برای اولین بار در معادن سنگ مورد استفاده قرار گرفت. اره‌های سیم الماسی از دهه 1980 برای برش بتن استفاده شدند. حلقه‌ای از سیم الماس نصب شده بر روی چرخ دوار که توسط موتور هیدرولیک یا الکتریکی هدایت می‌ شود. موتورهای هیدرولیک که از واحدهای برقی، بنزینی یا دیزلی استفاده می‌کنند معمولاً هنگام برش بتن مسلح بر اره‌های سیمی ارجحیت دارند. برای خنک کردن و شستشوی برش ، آب به برش زده می‌شود.

 

اره‌های سیم الماسی از اره‌های دایره‌ای کارآمدتر هستند و می‌توانند بتن را تقریباً با هر ضخامت برش دهند. این مسئله آنها را برای انواع تخریب سنگین موجود در پل‌ها، لعاب‌ها و سازه‌های بتنی ضخیم بسیار کارآمد می‌سازد.

سنگ شکن بتنی هیدرولیک؛ ابزار تخریب هوشمند بتن

از سنگ شکن‌های بتنی هیدرولیک برای تخریب بتنی به صورت هوشمند و کارآمد استفاده می‌شود. سنگ شکن‌های بتنی خردکن، متراکم کننده و پردازنده هستند و با نام سنگ شکن ثانویه و پودر کننده نیز شناخته می‌شوند، ازآنها برای تبدیل بتن به قطعات کوچکتر قابل کنترل یا بازیافت و همچنین جداسازی آرماتور فولادی از بتن استفاده می‌شوند.

سنگ شکن‌های بتنی ثانویه معمولاً دارای یک نوع فک پودری هستند و در کارهایی که تخریب اولیه توسط چکش، سنگ شکن، انفجار، جرثقیل یا اره انجام می گردد، استفاده می‌شود. .

اسپلیتر هیدرولیک؛ ابزاری با صدای کم برای خرد کردن بتن

اسپلیترهای هیدرولیکی به منظور شکستن بتن با کمترین سر و صدا و آوار تخریب، نیروهای جانبی را در داخل سوراخ‌های ایجاد شده در بتن اعمال می‌کنند.

این ابزار به اندازه یک چکش است و از شفتی استفاده می‌کند که در یک سوراخ حفر شده وارد می‌شود و توسط پیستون ابزار به سمت پایین فشار وارد می‌کند، نیروهای جانبی ایجاد شده بتن را می‌شکند. هیچ ضربه سنگینی برای ایجاد ترک استفاده نمی‌شود . بنابراین فرآیند خرد کردن به سرعت و بدون هیچ سر و صدا بین سوراخ‌های از پیش حفر شده پخش می شود تا زمانی که بتن به قطعات قابل کنترل تقسیم شود.

 

بسته به نوع و مدل ، شکاف هیدرولیک معمولی بین 150 تا 400 تن نیرو وارد می‌کند. مانند بیشتر تجهیزات از این نوع، مدلهای کوچکتر با ظرفیت نیرو در انتهای پایین ترازو برای کارهای سبک‌تر استفاده می‌شوند.

اکثر پیمانکاران پمپ‌های هیدرولیک با هوا را ترجیح می‌دهند، زیرا از ابزارهای کمپرسورهوا نیز می‌توان برای تغذیه مته‌های مورد استفاده برای ایجاد سوراخ در بتن استفاده کرد. تقسیم کننده‌های هیدرولیک متعددی را می‌توان طوری تنظیم کرد که در کنار هم از یک پمپ هیدرولیک استفاده کنند و نیروی تقسیم ترکیبی بیشتری را فراهم کنند که هنگام شکستن بتن ضخیم یا متراکم بسیار مفید است.

برای عملکرد صحیح یک خرد کن ، سوراخ‌ها باید مستقیماً در بتن با قطر دقیق مشخص شده ایجاد شوند و به قدری عمیق باشند که در صورت باز شدن کامل، شاخه را در خود جای دهند.

سنگ شکن؛ ابزاری قوی برای در هم شکستن بتن

ممکن است خردکن های سنگ شکن دستی به عنوان یک نسخه سنگین از چکش خرد کننده در نظر گرفته شوند. تفاوت در این است که سنگ شکن‌ها سنگین‌تر و قوی‌تر هستند و معمولاً عمود بر زمین کار می‌کنند. به همین دلیل، دسته T شکل متداول‌ترین طراحی برای سنگ شکن‌های روسازی است. چند شکن سبک وزن با دسته D شکل طراحی شده است که به اپراتور اجازه می‌دهد تا قطع کننده را برداشته و به صورت افقی کار کند.

مانند چکش‌های خردکن، سنگ شکن‌ها به صورت هیدرولیک، الکتریکی یا پنوماتیک تغذیه می‌شوند. عملکرد ضربات سنگ شکن‌ها معمولاً کمی کندتر از چکش‌های خرد کننده است و از 800 ضربه در دقیقه تا نزدیک به 2000 ضربه در دقیقه متغیر است. وزن سنگ شکن‌ها از 60 تا 200 کیلوگرم است که یک شاخص خوب برای قدرت آنها محسوب می‌شود.

سنگ شکن های سنگ فرش با وزن بین 80 تا 100 کیلوگرم برای خرد کردن بتن برای تعمیر روسازی با عمق جزئی مفید هستند. وزن این ابزارها به آنها قدرت لازم برای شکستن چند سانتی متری بتن را بدون سنگینی می‌دهد تا کل روسازی را به راحتی تخریب کند.

سنگ شکن های سنگ فرش با وزن 120 کیلو و بیشتر می‌توانند کارهای تخریب متوسط ​​تا سنگین را با بتن مسلح انجام دهند و برای تخریب روسازی‌ها ، جاده‌ها و بتن ضخیم استفاده می‌شود. یکی از انواع کارهایی که سنگ شکن‌ها انجام می دهند ، تخریب بتن با مقاومت بالا است که در باند فرودگاه مشاهده می‌شود.

چکش روتاری؛ ابزاری حرفه‌ای برای تخریب بتن

چکش‌های چرخشی بزرگ بسته به این که بیت‌های SDS-max یا spline-shank را بپذیرند، به عنوان چکش SDS-max یا spline-drive شناخته می‌شوند.

 

تطبیق پذیری چکش دوار به آن اجازه می‌دهد بتن را فقط با یک ضربه تخریب کند.  این کار در حالت ضربه‌های دوار با  دریل‌های پیچشی و هسته‌های اصلی انجام می‌شود. چکش‌های چرخشی از قوچ ضربه ای استفاده می کنند که درون استوانه شناور است و توسط پیستون پرتاب و بازیابی می‌شود. یک فضای هوایی جاذب ضربه بین قوچ و پیستون ، فشرده شده و با پیشروی پیستون، قوچ را جلو می‌اندازد، سپس با عقب کشیدن پیستون، آن را به عقب می‌مکد.

چکش هیدرولیک؛ ابزاری بی‌نظیر برای خرد کردن بتن

چکش هیدرولیک نباید بر اساس دسترسی، پایداری یا ظرفیت هیدرولیک لازم، بلکه بر اساس وسیله‌ای که ابزار بر روی آن نصب می‌شود، انتخاب شود. به خاطر داشته باشید که هرچه چکش سنگین‌تر باشد، وسیله نقلیه حامل باید سنگین‌تر باشد. وزن وسیله نقلیه حامل از واژگونی در زمان رسیدن چکش با حداکثر سرعت جلوگیری می‌کند. انتخاب یک حامل سبک وزن باعث کاهش دسترسی می‌شود و می‌تواند باعث واژگون شدن شود.

 

همچنین ، به یاد داشته باشید که در حالی که اکثر سیستم های هیدرولیک فشار 2000 psi را اجرا می‌کنند، سرعت جریان متفاوت است. برای چکش‌های سبک، حداقل 5 گالن در دقیقه مورد نیاز است. برای چکش‌های سنگین، باید بیش از 100 گالن در دقیقه تهیه شود.

  • Alex Ferrie
  • ۰
  • ۰

فروش‌های ویژه، حراج های فصلی، تخفیفات مخصوص و ... از جمله ترفندهای بازاریابی برای کسب مشتریان بیشتر است. همه ما در مورد "بلک فرایدی" یا همان "جمعه سیاه" که در آن همه محصولات فروشگاهی با تخفیفات بسیار ویژه ای فروخته می‌شوند، شنیده ایم. شاید جالب باشد بدانید که روزهای دیگری نیز برای تخفیف‌های ویژه و استثنایی وجود دارد. به طور مثال "دوشنبه سایبری" یکی دیگر از روزهای مشهور تخفیف و حراج در سراسر دنیا است که در این مقاله قصد آشنایی با آن را داریم. اگر به این دست خریدهای پرسود و هیجان انگیز علاقمند هستید با ما همراه باشید.

 

دوشنبه سایبری چیست؟

دوشنبه سایبری (Cyber Monday) یا همان دوشنبه مجازی اولین دوشنبه بعد از  عید شکرگزاری و جمعه سیاه (black friday) است که خریداران می توانند در این روز خریدهای آنلاین خود را با تخفیفات ویژه انجام دهند. در واقع این رویداد یکی از مهمترین رخدادهای حراجی در فروش مجازی یا آنلاین است و با هدف ترغیب مشتریان به خریدهای آنلاین و گشت و گذار در فروشگاه های اینترنتی ترتیب داده شده است. در این روز بدون نیاز به هجوم به فروشگاه‌ها یا ایستادن در صف‌های طولانی می‌توانید با خیال راحت و به سادگی چند کلیک خرید آنلاین داشته باشید.

تاریخچه دوشنبه سایبری

طبق تحقیقاتی که در سال 2004 انجام گرفت مشخص شد که اغلب مردم در سراسر دنیا بعد از تعطیلات عید شکرگزاری  و دوری از فضای مجازی به دلیل تعطیلات، بیشترین خرید آنلاین را ثبت می‌کنند. همین نتایج سبب شد تا الن دیویس (Ellen Davis) و اسکات سیلورمن (Scott Silverman) مدیران سایت مشهور شاپ، در سال 2005 پروژه دوشنبه سایبری را اجرا کنند. در این روز که اولین دوشنبه بعد از تعطیلات شکرگزاری است، جشنواره تخفیفات نجومی برای خریدهای آنلاین در نظر گرفته شد. به این ترتیب دوشنبه سایبری نخستین بار در تاریخ 28 نوامبر سال 2005 و توسط سایت شاپ انجام گرفت که نتیجه آن خارق‌العاده بود و باعث شد تا این روز هر ساله تکرار شود.

آیا سایبر ماندی یک روز جهانی است؟

پرتخفیف‌ترین دوشنبه سال اگر چه یک روز کاملا مشهور در سراسر دنیا است، اما هنوز در همه کشورها اجرا نمی‌شود. تا به امروز کشورهایی چون آلمان، هند، شیلی، آمریکا، آرژانتین، بریتانیا، سوئد، پرتغال، نیوزلند، استرالیا، فرانسه، هلند، کلمبیا و ... از جمله کشورهایی هستند که در دوشنبه سایبری تخفیفات فروش آنلاین به مشتریان ارائه می‌کنند. اما با توجه به این که این رخداد یک اتفاق آنلاین است، می‌توان به محدودیت‌های جغرافیایی از تخفیفات ویژه سایت‌های فروشگاهی در سراسر دنیا استفاده کرد.

چرا دوشنبه؟

شاید برای بسیاری از کاربران این سوال پیش می‌آید که چرا روز دوشنبه برای این تخفیفات ویژه در نظر گرفته شد. دوشنبه اولین روز هفته در کشورهای غربی است. زمانی که پروژه دوشنبه‌های سایبری رقم خورد، سرعت اینترنت مانند امروز نبود و همچنین دسترسی همگانی و عمومی به اینترنت همانند امروز وجود نداشت. اکثر مردم یا از اینترنت کم سرعت و دایال آپ استفاده می‌کردند و یا تنها در محل کار به اینترنت پرسرعت دسترسی داشتند. بنابراین طبق تحقیقاتی که انجام شد، اکثر خریدهای اینترنتی روزهای دوشنبه و با آغاز اولین روز هفته انجام می‌گرفت. از آنجایی که دوشنبه سایبری به منظور تکمیل "جمعه سیاه" و برای ارائه روند تخفیفات ویژه این روز به صورت آنلاین در نظر گرفته شده بود، اولین دوشنبه بعد از بلک فرایدی برای آن انتخاب شد.

نگاهی به محبوبیت سایبر ماندی در دنیا

یکی از مهمترین دلایل محبوبیت سایبر ماندی یا دوشنبه های سایبری در سراسر دنیا علاقمندی مردم به خرید آنلاین و بهره‌مندی از مزایای آن است.  به خوبی می دانیم که در صورتی که خرید آنلاین از فروشگاه‌های اینترنتی معتبر انجام گیرد تا چه اندازه مقرون به صرفه و آسان است، به همین دلیل در سراسر دنیا اکثر کاربران ترجیح می‌دهند که خریدهای خود را به صورت آنلاین انجام دهند.

بلک فرایدی اگرچه یکی از پرفروش‌ترین روزهای فروشگاهی در سراسر دنیا است اما هجوم بی‌امان مردم برای خرید در این روز و بهره‌مندی از تخفیفات باعث صدمه دیدن بسیاری از افراد در فروشگاه می‌شود. به همین دلیل بسیاری از افراد از جمله سالخوردگان، زنان باردار، افراد بیمار، افراد معلول، اشخاصی که فرزند کوچک دارند و یا سایر افرادی که شرایط خرید حضوری را ندارند امکان استفاده از این روز را نخواهند داشت، اما دوشنبه سایبری این امکان را فراهم می‌کند که در شرایطی عادلانه همه افراد بتوانند با هر شرایط جسمی، جغرافیایی و مالی  در این جشنواره ویژه شرکت کنند. برای استفاده از تسهیلات دوشنبه سایبری نیاز به حضور در هیچ فروشگاهی نیست بلکه کاربر می‌تواند در هر نقطه از کره زمین و با هر شرایطی، از فروشگاه‌هایی که تخفیفات دوشنبه سایبری ارائه می‌کنند به صورت آنلاین خرید خود را  انجام دهد.

طبق نتایج به دست آمده فروشنده ها و خرده فروشان پیشنهادهای مناسبی را از نظر قیمت و محصولات حراحی در روز دوشنبه سایبری به مشتریان ارائه می‌کنند. طبق آمار تقریبا بیش از 90 درصد فروشگاه‌های اینترنتی در اروپا و امریکا در این روز تخفیفات ویژه‌ای برای محصولات خود در نظر می‌گیرند که شامل کوپن‌های تخفیف یا حراج‌های عمومی است. ارائه هدیه یا اشانتیون برای خرید در روز دوشنبه سایبری یا بهره مندی از امکاناتی مثل ارسال رایگان از جمله دیگر مواردی است که باعث می شود کاربران به این روز علاقمند بوده و در آن از تخفیفات موجود نهایت بهره‌مندی را داشته باشند.

تفاوت دوشنبه سایبری با جمعه سیاه

برای این که بتوانید به خوبی تفاوت میان این دو روز بزرگ فروشگاهی غربی را درک کنید، اطلاعاتی در مورد جمعه سیاه یا بلک فرایدی معروف در اختیار شما قرار می‌دهیم.

جمعه سیاه یا بلک فرایدی چیست

سالیان سال است که علاقمندان به تخفیف و حراج منتظر جمعه سیاه هستند تا همه مایحتاج خود را در این روز خرید کنند. این روز تقریبا یک روز جهانی است و در همه کشورهای دنیا اجرا می‌شود. جمعه سیاه نخستین بار در ایالات متحده امریکا و در روز شکرگزاری انجام گرفت. شاید با خودتان فکر کنید چرا جمعه و چرا سیاه؟

دلیل این نامگذاری کاملا مشخص است، روز جمعه 27 نوامبر روز شکر گزاری و روز برگزاری جشنواره تخفیف فروشگاهی جمعه سیاه است. دلیل نامگذاری این روز با واژه سیاه به نخستین روزهای برگزاری این جشنواره در تاریخ باز می‌گردد. هجوم بی امان مردم به فروشگاه، ترافیک سنگین، هرج و مرج داخل فروشگاه، زیر دست و پا ماندن مردم در هجوم جمعیت باعث شد تا نخستین بار پلیس امنیت فیلادلفیا از واژه "سیاه" برای این روز استفاده کند.

شاید جالب باشد بدانید که فروشندگان امریکایی به دلیل استفاده از واژه "سیاه" در کنار تاریخ‌های سقوط بورس یا رکود اقتصادی در امریکا از واژه "جمعه سیاه" استقبال نکردند. با این وجود به دلیل حجم بالای فروش و سود کلانی که فروشگاه های خرده فروشی در امریکا در این روز کسب کردند، تصمیم گرفتند در مقابل این نامگذاری مقاومت نکنند. با این حال خشونت بالا در روزهای بلک فرایدی این روز را در کنار پرسود بودن برای مشتری و فروشنده به یک روز خطرناک نیز تبدیل کرده است.

تفاوت جمعه سیاه و دوشنبه سایبری

با توصیفی که از جمعه سیاه ارائه کردیم کاملا مشخص است که چه تفاوت‌هایی با دوشنبه سایبری دارد. به نظر می‌رسد دوشنبه سایبری از امنیت بیشتری برای خریداران برخوردار است. یکی دیگر از تفاوت‌های این دو روز بزرگ کلاهبرداری‌هایی است که رخ می‌دهد. معمولا در روزهای جمعه سیاه کالاهای بسیاری با همان قیمت قبل در فروشگاه‌ها فروخته می‌شوند اما خریداران برای در امان ماندن از هجوم جمعیت ناچار کالاهایی که در لیست خود دارند خریداری می‌کنند. در دوشنبه سایبری، خرید به صورت آنلاین است بنابراین کاربر این امکان را دارد که در کمال آرامش و با صرف وقت مناسب، کالای مورد نیاز خود را از نظر قیمت و کیفیت و برند بررسی کرده و سپس خریداری کند.

نکته مهم بعدی که در تفاوت میان بلک فرایدی و دوشنبه سایبری می‌توان بیان کرد، امکان خرید از فروشگاه‌های مختلف در دوشنبه سایبری است. از آنجایی که خرید در دوشنبه سایبری به صورت آنلاین انجام می‌گیرد، کاربر این امکان را دارد که از تخفیفات ویژه سایت‌های فروشگاهی متعددی بهره مند شود، در بلک فرایدی به دلیل ترافیک بالای محلی و هجوم جمعیت امکان خرید از چندین فروشگاه بزرگ مطمئنا وجود ندارد.

تفاوت میان دوشنبه سبز و دوشنبه سایبری

دوشنبه‌های سبز یکی دیگر از روزهای مشهور در بازار فروش کشورهای غربی است. سود بالای حاصل از فروش در دوشنبه سایبری باعث شد که خرده فروشان و دارندگان سایت های فروشگاهی به فکر یک دوشنبه پرسود دیگر نیز باشند. دوشنبه سبز را اولین بار Ebay در سال 2007 رونمایی کرد. این دوشنبه معروف، دومین دوشنبه ماه دسامبر است که در آن همه اجناس فروشگاهی با قیمت‌های استثنایی در اختیار خریداران قرار می‌گیرد.

حجم بالای خرید در روزهای منتهی به سال جدید میلادی، باعث می‌شود که خرید آنلاین در این روزها، بسیار زیاد با استقبال گسترده همراه باشد. به همین دلیل دوشنبه سبز فرصتی است که خریداران می‌توانند با استفاده از تسهیلات و تخفیف‌هایی که سایت‌های فروشگاهی آنلاین در نظر گرفته‌اند خریدهای کریسمس خود را انجام دهند. به این ترتیب افرادی که از بلک فرایدی و سایبر ماندی جا مانده اند فرصت دارند تا در این دوشنبه از تخفیف‌های ارائه شده توسط برندهای مشهور و فروشگاه‌های بزرگ بهره‌مند شوند.

پس در مقام مقایسه باید گفت که دوشنبه سبز از نظر ویژگی‌هایی که دارد به دوشنبه سایبری بسیار نزدیک است و تنها به لحاظ تاریخ با هم تفاوت دارند. چرا که در هر دوی این جشنواره ها خرید به صورت آنلاین است و تخفیفات در فروشگاه‌های آنلاین ارائه می‌شود.

دوشنبه سبز و دوشنبه سایبری انحصار خرید مقرون به صرفه برای مشتری و فروشگاه را از بلک فرایدی گرفته اند، با این حال این روز همچنان یکی از هیجان انگیزترین روزهای خرید در کشورهای غربی و به ویژه ایالات متحده امریکا است. اما به نظر می رسد با پیشرفت تکنولوژی سایبری و همچنین شرایطی مثل اپیدمی کرونا خرید آنلاین روز به روز با پیشرفت و توسعه همراه است و به نظر می رسد که روزهایی مثل دوشنبه سایبری و دوشنبه سبز با استقبال بیشتری همراه خواهند بود.

مزایای خرید در دوشنبه سایبری

برای بسیاری از کاربران اینترنتی در سراسر دنیا بهره‌مندی از تخفیفات ویژه و حراجی به ویژه در زمان خرید محصولاتی که در حالت عادی قیمت بسیاری بالایی دارند مثل جواهرات برند، گوشی های تلفن همراه، کنسول های بازی، تلویزیون، دستگاه های الکتریکی و لوازم برقی خانگی از برندهای مشهور، از اهمیت ویژه ای برخوردار است. بنابراین می توان در روز دوشنبه سایبری بدون نگرانی از ناامنی، هرج و مرج و ترافیک روز جمعه سیاه، یک خرید بی دغدغه، آرام و آسان را تجربه کرد.

امکان مقایسه قیمت‌ها، خرید کردن با صبر و حوصله و دقت بالا، امکان مقایسه کیفیت کالاها در فروشگاه‌های مختلف و و البته صرفه جویی در وقت و هزینه و عدم خستگی برای حضور به موقع در فروشگاه‌های بزرگ می تواند از جمله دیگر مزایای استفاده از تخفیف‌های دوشنبه سایبری باشد.

برای این که بتوانید به فهرستی از فروشگاه های آنلاین که در روز دوشنبه سایبری تخفیفات ویژه ارائه می‌کنند دسترسی داشته باشید کافی است به سایت CyberMonday.com مراجعه کنید تا فهرست همه فروشگاه‌های آنلاین و برندهای مشهور که در این روز فروش به تخفیف دارند را مشاهده کنید. در این سایت اطلاعاتی از جمله آدرس فروشگاه‌ها، میزان تخفیفات و ساعت شروع و پایان جشنواره تخیف را مشاهده می کنید که کار خرید را برای شما بسیار ساده‌تر می‌کند.

استفاده از تخفیفات دوشنبه سایبری در ایران

اگر شما هم از علاقمندان به استفاده از تخفیف های بزرگ و حراج های جشنواره‌ای هستید باید بدانید که امکان خرید در دوشنبه سایبری برای کاربران ایرانی نیز فراهم است. شما می‌توانید خریدهای مورد نظر خود را در این روز از وب سایت ما خریداری کنید.

شما می‌توانید خریدهای خود از سایت های بزرگی چون ای بی ebay یا آمازون Amazon یا سایت های بزرگ فروشگاهی دیگر در سراسر دنیا به واسطه وب سایت ما انجام دهید. گروه ما به شما کمک می کند تا بتوانید از همه فروشگاه های آنلاین و معتبر دنیا از جمله وال مارت (walmart)، پن شاپ (penshop)، خرید محصولات اورجینال بدنسازی، آرایشی بهداشتی، پزشکی از سایت بادی بیلدینگ (bodybuilding)، خرید لوازم جانبی یا یدکی خودروهای امریکایی از (cal-mustang) و ... خرید داشته باشید. همه این فروشگاه‌های آنلاین در روز دوشنبه سایبری تخفیف‌های بسیار مناسبی ارائه می کنند که لذت خرید محصولات اورجینال با قیمت مناسب را برای کاربران ایرانی به همراه خواهد داشت.

  • Alex Ferrie
  • ۰
  • ۰

GPS که مخفف Global Positioning System است، امروزه تنها سیستمی است که می‌تواند موقعیت دقیق شما را در هر زمان، در هر شرایط آب‌وهوایی و در هر مکانی به شما نشان دهد. ایستگاه‌های زمینی، واقع در سراسر جهان، به طور مداوم بر آنها نظارت می‌کنند. ماهواره‌ها سیگنال‌هایی را منتقل می‌کنند که توسط هرکسی که گیرنده GPS دارد قابل تشخیص است. با استفاده از گیرنده، می‌توانید مکان خود را با دقت زیادی تعیین کنید. GPS یکی از هیجان‌انگیزترین و انقلابی‌ترین تحولات تاریخ است و کاربردهای جدیدی از آن پیوسته در حال کشف است.

عناصر GPS

GPS دارای ۳ قسمت است: بخش فضا، بخش کاربر و بخش کنترل. بخش فضایی شامل ۲۴ ماهواره است که هرکدام در مدار خود ۱۱۰۰۰ مایل دریایی بالاتر از زمین قرار دارند.

بخش کاربر شامل گیرنده‌هایی است که می‌توانید آنها را در دست بگیرید یا در خودرو سوار کنید. بخش کنترل شامل ایستگاه‌های زمینی (پنج مورد از آنها در سراسر جهان) است که از عملکرد صحیح ماهواره‌ها اطمینان حاصل می‌کند.

ماهواره‌های GPS هرکدام ۱۲ ساعت طول می‌کشند تا به‌دور زمین بچرخند. ماهواره‌ها مجهز به ساعت‌های بسیار دقیقی هستند که زمان دقیق آنها را در عرض سه نانوثانیه نگه می‌دارند، این 0.000000003 یا سه میلیاردم ثانیه است.

این زمان‌بندی دقیق بسیار مهم است زیرا گیرنده باید دقیقاً مشخص کند که چقدر طول می‌کشد تا سیگنال‌ها از هر ماهواره GPS حرکت کنند.

سیستم موقعیت‌یابی جهانی  GPS نحوه عملکرد جهان را تغییر داده است. این امر به‌ویژه در مورد عملیات دریایی، از جمله جستجو و نجات صادق است.

GPS سریع‌ترین و دقیق‌ترین روش را برای حرکت، اندازه‌گیری سرعت و تعیین مکان برای دریانوردان فراهم می‌کند. این باعث افزایش سطح ایمنی و کارایی برای دریانوردان در سراسر جهان می‌شود.

در ناوبری دریایی مهم است که افسر کشتی موقعیت کشتی را در دریای آزاد و همچنین در بندرها و آبراه‌های شلوغ مطلع باشد.

 درحالی‌که در دریا هستید، موقعیت دقیق، سرعت و حرکت موردنیاز است تا اطمینان حاصل شود که کشتی در امن‌ترین و اقتصادی‌ترین حالت ممکن به مقصد می‌رسد.

زمانی که کشتی از بندر خارج یا وارد می‌شود، نیاز به اطلاعات دقیق موقعیت، بسیار مهم‌تر می‌شود. تردد شناورها و سایر خطرات آبراهی، قدرت مانور را دشوارتر می‌کند و خطر تصادف بیشتر می‌شود.

موارد استفاده جی‌پی‌اس در سازمان‌های کشتیرانی

شناورها و کشتی‌ها در نیروی دریایی و اقیانوس‌شناسی به طور فزاینده‌ای از داده‌های GPS برای نقشه‌برداری زیر آب استفاده می‌کنند. ناوگان ماهیگیری تجاری از GPS برای حرکت به مکان‌های بهینه ماهیگیری، ردیابی مهاجرت ماهیان و اطمینان از رعایت مقررات استفاده می‌کنند. ارتقاء سیگنال GPS به GPS دیفرانسیل یا به عبارتی DGPS  ،دقت بسیار بالایی را ایجاد می‌کند و ایمنی بیشتری را در مناطق تحت پوشش خود برای عملیات دریایی ارائه می‌دهد.

بسیاری از کشورها از DGPS برای عملیاتی مانند موقعیت‌یابی شناور و لای‌روبی استفاده می‌کنند. این امر پیشرفت ناوبری بندر را تا حد زیادی بهبود می‌بخشد.

همچنین بسیاری از دولت‌ها و سازمان‌های صنعتی در سرتاسر جهان برای توسعه استانداردهای عملکردی برای سیستم‌های نمایش نمودار و اطلاعات الکترونیکی که از GPS و یا DGPS برای موقعیت‌یابی اطلاعات استفاده می‌کنند، با یکدیگر همکاری می‌کنند.

این سیستم‌ها انقلابی در ناوبری دریایی ایجاد کرده و منجر به جایگزینی نمودارهای دریایی کاغذی می‌شوند. با استفاده از DGPS ، اطلاعات موقعیت و رادار را می‌توان در نمودار الکترونیکی یکپارچه و نمایش داد و اساس سیستم پل یکپارچه را که بر روی انواع کشتی‌های تجاری نصب می‌شود، تشکیل می‌دهد.

سیستم شناسایی خودکار  AIS

اطلاعات GPS در سیستمی موسوم به انتقال سیستم شناسایی خودکار  AIS جاسازی می‌شوند. AIS  که توسط سازمان بین‌المللی دریانوردی تأیید شده است، برای کنترل تردد کشتی‌ها در اطراف راه‌های شلوغ دریایی استفاده می‌شود.

این سرویس نه‌تنها برای ناوبری جنبه حیاتی دارد، بلکه به طور فزاینده‌ای برای تقویت امنیت بنادر و آبراه‌ها با آگاهی بیشتر دولت‌ها از عبور کشتی‌های تجاری و محموله آنها مورداستفاده قرار می‌گیرد.

AIS از یک سیستم فرستنده که در باند دریایی VHF است کار می‌کند و قادر است کشتی را به کشتی دیگر و یا آن را به ساحل منتقل کند.

اطلاعات مربوط به شناسایی کشتی، موقعیت جغرافیایی، نوع کشتی و اطلاعات بار، همه به‌صورت زمان واقعی و کاملاً خودکار در دسترس است و ازآنجاکه موقعیت GPS کشتی در این انتقال‌ها تعبیه شده است، تمام اطلاعات ضروری در مورد حرکت و محتویات کشتی می‌تواند به‌صورت خودکار در نمودارهای الکترونیکی بارگذاری شود.

به‌این‌ترتیب ایمنی و امنیت کشتی‌هایی که از این سیستم استفاده می‌کنند به طور قابل‌توجهی افزایش‌یافته است.

 

فواید اصلی AIS در سیستم‌های GPS

اجازه می‌دهد تا به موقعیت، سرعت و اطلاعات سریع و دقیق دسترسی داشته باشید.

 صرفه‌جویی درزمان از طریق مسیریابی کارآمدتر برای جلوگیری از ترافیک.

اطلاعات دقیق ناوبری را به قایقرانان ارائه می‌دهد.

دقت و کارایی موقعیت‌یابی و لای‌روبی شناور را بهبود می‌بخشد.

بهره‌وری و صرفه‌جویی در مدیریت کانتینر در تأسیسات بندری را افزایش می‌دهد.

ایمنی و امنیت کشتی‌ها را با استفاده از AIS افزایش می‌دهد.

 

کلام آخر

GPS کارایی را در خشکی نیز افزایش می‌دهد. قابلیت‌های ناوبری ماهواره‌ای، هنگامی که با ارتباطات و سیستم‌های مدیریتی کامپیوتری مدرن همراه است، می‌تواند به رفع بسیاری از چالش‌های حمل‌ونقل پیشروی همه شیوه‌های حمل‌ونقل سطحی کمک کند.

سیستم‌های ایمنی برای ناوبری عمومی، ابزارهای اساسی مورداستفاده دریانوردان برای تعمیر، موقعیت کشتی، به‌دست‌آوردن اطلاعات در مورد محیط فیزیکی و شرایط عملیاتی و ارتباط با سایر شناورها و پرسنل ساحلی است.

 این سیستم‌ها همچنین شامل پایگاه‌های داده‌ای هستند که برای سیاست‌گذاری و تصمیم‌گیری مربوط به ایمنی استفاده می‌شود.

 سیستم‌های بنیادی شامل سیستم موقعیت‌یابی جهانی  GPS و GPS دیفرانسیل است. این سیستم‌ها متشکل از کمک ناوبری، داده‌های هیدروگرافی، نمودارهای دریایی، اطلاعات مربوط به بندر و اطلاعات عمومی در مورد آبراه‌ها و داده‌های جزرومد و جریانات است.

 اجزاء و سیستم‌های مستقر در ساحل به‌طورکلی توسط سازمان‌های فدرال به نفع همه دریانوردان طراحی، تأمین مالی و اداره می‌شوند. بااین‌حال، تجهیزات پردازنده باید توسط کاربران خریداری و اداره شوند.

بنابراین، ممکن است استانداردها و الزامات ملی یا بین‌المللی برای اطمینان از عملکرد مؤثر سیستم‌ها ضروری باشد. استفاده مؤثر از فناوری همچنین مستلزم آن است که کاربران حداقل سطح آموزش را داشته باشند.

فناوری به‌تنهایی نمی‌تواند ایمنی دریانوردی را تضمین کند. افرادی که طبق قوانین حاکم بر حمل‌ونقل ایمن کشتی‌ها کار می‌کنند، برای هر سیستم مدیریت مؤثر آبراه‌ها ضروری هستند.

اطلاعات بی‌فایده است مگر اینکه در زمان مناسب به دست افراد مناسب برسد. ایمنی کشتی تحت تأثیر بسیاری از افراد است: استاد و خدمه که در نهایت مسئول حمل‌ونقل کشتی هستند و از توانایی‌ها و محدودیت‌های آن مطلع هستند. اپراتورهای سیستم که اطلاعات ناوبری را به شناورها ارائه می‌دهند. خلبانان دریایی که نیاز به‌دقت دارند و...

 

  • Alex Ferrie
  • ۰
  • ۰

سیستم ردیابی کودکان یک راه حل برای نظارت بهتر والدین از راه دور بر فرزندان خود است.این سیستم به این گونه است که می تواند هنگام ورود و خروج کودک از سرویس مدرسه را گزارش دهد. امااین نکته  را دارد که مجهز به عملکردی نیست که هنگام خروج فرزند شمااز سرویس مدرسه در مناطق ممنوع و مرکز خرید  رابه والدین را گزارش دهد. برای پیاده سازی چنین سیستم دقیقی ، GPS با دقت بالایی مورد نیاز است.

 

دلیل اینکه چرا ردیاب GPS هم برای بچه ها و هم برای والدین مفید است؟

همانطور که همه می دانیم ، بچه ها عزیزترین فرد برای والدین هستند. وقتی صحبت از مواظبت از آن ها می شودوالدین باید دقت بیشتری برای مراقبت از آن ها کنند. امروزه ردیابی  بچه هااز طریق GPS  بسیار رایج شده است. حال شاید برای شما این سوال پیش آید که چگونه یک دستگاه GPS کارایی دارد؟. فرض کنید ، شما فرزندی دارید که نیاز به مراقبت  ویژه دارد و شما در خانه از او مراقبت می کنیداما مراقبت از او در خارج از خانه  سخت است. در اینجا نقش ردیاب GPS بسیار مهم می شود زیرا به شما امکان می دهد در هر زمان فرزند خود را زیر نظر بگیرید.

 

این ردیاب چگونه کار می کند؟

برای ردیابی فرزند خود در ابتدا ، باید یک ردیاب دارای  GPS خریداری کرده و باید در برنامه GPS tracker for kids ثبت نام کنید. این برنامه به شما امکان می دهد از هر کجا فرزند خود را زیر نظر بگیرید . در اینجا 2 مرحله ای است که از طریق آن ها ردیاب GPS کار می کند:

 

1. محل دقیق:

اکثر ردیاب هایی که درای  GPS هستند منطقه مشترک محل دقیق فرزند شما را به شما اطلاع می دهد. بعضی از آ ها مکان فعلی را با دقت کمتری نشان می دهند. در حالی که ، برنامه GPS Onelap مکان دقیق فرزند شما را به شما می گوید.

2. ردیاب های دارای بلوتوث:

بعضی دیگر از ردیاب های  دارای GPS بر اساس  اتصال BlueTooth و Wi-Fi برای مکان یابی استفاده می کنند که برای یافتن چیزهای کوچک مانند کلید و یا حتی کوچک تر مفید است . .در صورتی که برنامه Onelap نه تنها به شما در یافتن چیزهای کوچک کمک می کند ، بلکه به کمک آن می توانید موقعیت فرزند خود را نیز پیدا کنید. هنگام خرید ردیاب ، سیم کارت داخلی را دریافت خواهید کرد ، با کمک امواج ماهواره می توانید از هر کجا ردیابی را انجام دهید.

 

  1. مزایای GPS Tracker

 

5 مزیت ردیاب GPS برای فرزندان:

 

  • هشدارهای به موقع و دقیق برای نجات زندگی:

والدین زمانی که فرزندشان به بیرون از خانه  می رود ، احساس ناامنی ونگرانی  می کنند.هم برای مدرسه ، هم برای تحصیل ، و هم برای رفتن به بازی با دوستانشان  این احساس مشترک است. برای اطمینان بیشتر والدین از امنیت فرزندان خود ، یک ویژگی در این  دستگاه ها وجود دارد به نام Geo-Fence  .این ویژگی Geo-Fencing در Onelap Go به شما امکان می دهد یک منطقه خاص ومشخص شده  را به عنوان منطقه امن علامت گذاری کنید. هر زمان که فرزند شما از آن منطقه خاص عبور کرد ، یک هشدار فوری در تلفن خود دریافت خواهید کرد. برای درک بهتر این ویژگی ، بیایید مثالی بزنیم ، فرض کنید  مدرسه فرزند خود را به عنوان منطقه امن ومورد نظر علامت گذاری کرده اید. اکنون ، هر زمان که فرزند شما از مدرسه  مشخص شده بیرون آمد ، به شما اطلاع داده می شود.

  • ایمنی اتوبوس مدرسه:

همه ی والدین مراقب فرزندان خود هستند ، اما والدینی که فرزندانی با شرایط خاص دارند باید احتیاط بیشتری کنند. به همین دلیل آن ها تصمیم می گیرند فرزند خود را با سرویس  به مدرسه بفرستند. سرویس مدرسه امنیت دارد ولی برای بعضی از والدین که حساسیت بیشتری روی فرزندان خود دارند کافی نیست. ردیاب GPS Onelap می تواند به والدین این اطمینان رابدهد که که از مکان دقیق فرزند خود خبردار شوند.

همه ی ما از افزایش پرونده های آدم ربایی این روزها آگاه هستیم و  ربودن کودکان روز به روز در حال افزایش است.و دغدغه ی اصلی امنیت فرزندان است.فرض کنید کودکی  مثل روزهای معمولی دیگر از مدرسه به خانه می آید و یک فرد مشکوک سعی می کند او را از طریق مکالمه وسوسه انگیز ربوده و به مسیر دیگری ببرد. همانطور که او را به راه دیگری می برد ، در برنامه ردیابی فرزند خود هشدار فوری دریافت خواهید کرد تا بتوانید او را دنبال کنید و بدون هدر دادن زمان ، مکان دقیق را به پلیس اطلاع دهید.

این ردیابی است که در آن حتی می توانید داده ها را ذخیره کنید تا بتوانید ببینید که فرزند شما در روزهای گذشته از چه مسیری عبور کرده است. به عنوان مثال ، شما از مسیری که فرزند شما طی می کند می ترسید ، یا می خواهید تمام نقشه مسیری را که فرزند شما طی کرده است  مشاهده کنید ، بنابراین می توانید داده های ذخیره شده را هر زمان که می خواهید مشاهده کنید. سرورهای Onelap از این نظر عالی هستند.

.

معرفی یک نمونه از ردیاب کودک

 

  1. mTracker   یک برنامه ردیابی تلفن همراه

استفاده از دستگاه های تلفن همراه به بخشی از برنامه روزانه ما تبدیل شده است.اخیراً ، دستگاه های تلفن همراه دارای نمایشگرهایPDA مجهز به سیستم موقعیت یابی جهانی هستند.گیرنده های GPS   به ما این  امکان را می دهد که دستگاه را از نظر جغرافیایی ردیابی کنیم.ابزاری به نام ردیاب تلفن همراه  موجود است  که از خدمات مبتنی بر مکان استفاده می کند.

این برنامه کاربر را قادر می سازد تا دستگاه تلفن همراه را ردیابی کند ودر صورت خارج شدن از شعاع حول یک نقطه مورد علاقه ، هشدارها را ارسال کند.

 

 

نتیجه گیری

 به طورکلی سیستم ردیابی کودک برنامه ای است که می تواند مکان کودک را ردیابی و نظارت کند. هدف از استفاده از این سیستم  این است که به والدین اجازه دهد فرزندان خود را در مواقعی که فرزندشان از دید آن ها خارج می شوند کنترل کنند. با این حال ، با سیستم ردیابی کودک ، والدین می توانند موقعیت فرزند خود را فقط در یک برنامه ساده هنگامی که  در محل کار یا خانه هستند ردیابی و کنترل کنند.

 

منابع:

 

https://www.theguardian.com/sustainable-business/2016/feb/05/big-mother-gps-tracking-technology-threat-privacy-childhood

 

  • Alex Ferrie
  • ۰
  • ۰

همان‌طور که می‌دانید ناوگان حمل و نقل صنعت نفت و یا فرآورده‌های نفتی، با مشکلات و چالش‌هایی بسیار مهم و جدی روبرو است. این نوع از مسائل در دیگر ناوگان‌ها کم‌تر به چشم می‌خورد. یکی از مشکلات و چالش‌های جدی در صنعت حمل و نقل فرآورده‌های نفتی و سوختی، قاچاق این نوع از محصولات است. همان‌طور که می‌دانید قاچاق سوخت و فرآورده‌های نفتی می‌تواند خسارت‌های شدید و در بسیاری از مواقع غیر قابل‌ جبرانی را به شرکت‌ها و مدیران ناوگان حمل و نقل وارد کند. بنابراین و در چنین مواقعی استفاده از ردیاب به‌ویژه ردیاب‌های مبتنی بر سیستم‌های ماهواره‌ای و یا GPS بسیار ضرورت دارد. این دسته از ردیاب‌ها و سیستم‌های هوشمند، می‌توانند نقشی بسیار مهم در پیشگیری از قاچاق سوخت داشته باشند. در این مقاله قصد داریم به تاثیر ردیاب در جلوگیری از قاچاق سوخت و فرآورده‌های نفتی اشاره کنیم.

 

تاثیر ردیاب در جلوگیری از ربوده شدن خودروی حامل سوخت

در حال‌ حاضر یکی از مهم‌ترین انواع سرقت، ربوده شدن کامیون‌ها و یا تریلرهایی است که به ‌طور ویژه به حمل و نقل سوخت و فرآورده‌های نفتی، اقدام می‌نمایند. لازم است بدانید که با به کارگیری سیستم‌های ردیاب و هوشمند، نوعی محدوده مجازی در اطراف مقصد، ثبت می‌گردد. بنابراین در مواقعی که خودروی حمل ‌کننده فرآورده‌های نفتی و سوختی از این محدوده عبور می‌کند راننده ملزم است اطلاعات مورد نیاز را در این زمینه به مرکز و واحد کنترل منتقل کند و دلیل عبور از محدوده ذکر شده را توضیح دهد. در صورتی ‌که به انجام این کار اقدام نکند مدیر ناوگان می‌تواند قضیه را با پلیس در میان بگذارد و اقدامات مورد نیاز را برای بازگرداندن خودروی حمل سوخت، با سرعتی بسیار بالا انجام دهد.

تاثیر ردیاب در جلوگیری از استفاده غیر مجاز از خودروی حامل سوخت

در صورتی ‌که مدیران ناوگان حمل و نقل فرآورده‌های نفتی و سوختی، از ردیاب‌ها به ‌ویژه سیستم‌های ماهواره‌ای مبتنی بر GPS استفاده کنند می‌توانند به ‌راحتی تشخیص دهند که در چه مواقعی، راننده خودروی حمل کننده‌ سوخت، بدون حرکت در جایی توقف کرده ‌است. چراکه در چنین شرایطی، نوعی هشدار به مدیریت ناوگان ارسال می‌شود. بنابراین او می‌تواند با راننده مورد نظر تماس بگیرد و علت توقف وی را جویا شود. در صورتی ‌که در این موقعیت نتواند با راننده تماس بگیرد و یا راننده، به ‌همراه خودروی حمل بار نباشد این احتمال وجود دارد که نوعی سرقت روی ‌داده باشد. بنابراین مدیر ناوگان می‌تواند به ‌سرعت با پلیس تماس بگیرد.

از طرف دیگر لازم است بدانید که طراحی این سیستم‌ها به ‌نحوی انجام‌گرفته است که اگر سیستم ردیاب، پیش ‌از ربوده شدن خودروی حامل سوخت و یا فرآورده‌های نفتی، از کار بیفتد نوعی هشدار به واحد مدیریت ناوگان ارسال خواهد شد. بنابراین مدیر مجموعه می‌تواند اقدامات مورد نیاز را انجام دهد.

تاثیر ردیاب در جلوگیری از کاهش فرآورده‌های نفتی در خودروی حامل سوخت

در بسیاری از مواقع این امکان وجود دارد که نوساناتی غیر معمول در خودروی حمل ‌کننده سوخت و یا فرآورده‌های نفتی ایجاد شود و طی این رویدادها، فرآورده‌های سوختی و نفتی، به‌ صورت غیر مجاز از خودروی حمل ‌کننده بار خارج شوند و از این طریق، به کاهش میزان سوخت منجر گردند. در چنین شرایطی نیز می‌توان با استفاده از ردیاب‌های مجهز به سیستم‌های ماهواره‌ای GPS، هرگونه نوسانات غیر طبیعی در خودروی حمل‌ کننده سوخت را به اطلاع واحد کنترل و مدیریت ناوگان رساند.

لازم به ذکر است که این نوع از سیستم‌ها به ‌نحوی طراحی و اجرایی می‌شوند که مدیر، می‌تواند هشدارهای لازم را از طریق ایمیل و یا پیامک دریافت کند. بنابراین مدیریت چنین مجموعه‌ای قادر خواهد بود موقعیت مکانی مورد نظر را از طریق ردیاب مشاهده کند. با استفاده از این امکان، وی می‌تواند به این نکته پی ببرد که در زمان کاهش یافتن میزان سوخت خودرو، وسیله نقلیه مورد نظر در مقصد قرار گرفته و یا به مکانی غیر مجاز برای تخلیه سوخت، انتقال داده شده ‌است.

تاثیر ردیاب در جلوگیری از سرقت سوخت مصرفی

یکی دیگر از مواردی که در زمینه حمل و نقل سوخت و فرآورده‌های نفتی با آن مواجه هستیم، سرقت غیر مجاز سوخت مصرفی وسیله نقلیه و یا انجام هر گونه تقلب در آن است. در بعضی از موارد این امکان وجود دارد که برخی از رانندگان خودروهای حامل سوخت، میزان سوخت مصرفی وسیله نقلیه خود را بالاتر از مصرف واقعی آن، اعلام کنند و یا سوخت شرکت را که به ‌عنوان سهمیه برای آنان در نظر گرفته ‌شده است به دیگر افراد بفروشند. در چنین مواقعی نیز سیستم‌های ردیاب و هوشمند به کمک مدیریت ناوگان حمل و نقل سوخت و فرآورده‌های نفتی آمده ‌است.

در این سیستم‌های ردیاب که بر GPS نیز مبتنی هستند از نوعی سنسور و هم‌چنین جدول کالیبراسیون استفاده شده ‌است. بنابراین این دسته از تجهیزات، دارای این امکان هستند که مصرف سوخت خودروی حمل‌ کننده نفت و یا فرآورده‌های نفتی را تحت نظارت و کنترل دقیق قرار دهند. بنابر این عامل، مدیر ناوگان حمل و نقل قادر خواهد بود مسافت طی ‌شده توسط هر یک از خودروهای حمل سوخت را با مدت ‌زمان فعالیت آن وسیله نقلیه، بر اساس سوخت مصرفی رایج، تطبیق دهد.

در چنین مواقعی، جدول کالیبراسیون می‌تواند نمودار واقعی مصرف سوخت را طبق دستورالعمل ارائه دهد و سنسور به ‌کار رفته در این سیستم نیز می‌تواند کاهش یافتن و یا هر گونه افزایش سطح سوخت را گزارش کند. مدیران ناوگان‌های حمل و نقل سوخت از این طریق می‌توانند میزان مصرف سوخت واقعی را که توسط این سیستم‌ها گزارش می‌شود با نمودار کالیبراسیون مقایسه کنند و سپس تشخیص دهند که آیا تقلب و سرقتی در کار است یا نه.

تاثیر ردیاب در جلوگیری از تخلفات راننده حمل ‌کننده سوخت

در صورتی ‌که رانندگان حمل‌ کننده سوخت و یا فرآورده‌های نفتی به این نکته توجه داشته باشند که میزان سوخت تانکر و خودروی آن‌ها و هم‌چنین تمامی حرکات و توقفات، توسط سیستم ردیاب، تحت کنترل و نظارت قرار دارد، کنترل بیشتر و دقیق‌تری بر روی رفتارهای خود خواهند داشت. بنابراین و با استفاده از ردیاب‌های ماهواره‌ای مبتنی بر GPS از هر نوع هم‌دستی با قاچاقچیان، استفاده غیر مجاز از وسیله حمل ‌کننده سوخت، تخلف در تخلیه و یا کاهش دادن فرآورده‌های نفتی و سوختی و جلوگیری به عمل می‌آید.

  • Alex Ferrie
  • ۰
  • ۰

معرفی کامل ردیاب خودرو تلتونیکا

امروزه استفاده از ردیاب‌های خودرو برای جلوگیری از سرقت ماشین و یا دانستن مکان آن بسیار مهم تلقی می‌شود. شرکت تلتونیکا با بیش از ۱۰ سال سابقه در صنعت ردیاب خودرو نقش مهمی در تأمین نیاز ردیاب‌های خودرو در کشور را ایفا می‌کند.

تلتونیکا در واقع یک شرکت اروپایی است که در زمینه ردیاب‌های خودرو فعال است و ردیاب‌هایی را مطابق با استانداردهای روز جهان به بازار ارائه می‌دهد.

با شناخت بهتر دستگاه‌های ردیاب خودرو می‌توانید بهترین و مناسب‌ترین انتخاب را برای خودروی خود داشته باشید و کمتر با مشکل در خرید این دستگاه‌ها مواجه شوید.

دریافت تنها مختصاتی از خودرو دیگر کافی نیست؛ بنابراین، ردیاب‌های GPS باید مطابق با استانداردهای جهانی و کاملاً به‌روز باشند تا بتوانند در شرایط مختلف بهترین عملکرد را داشته باشند.

 

 

نکات خرید ردیاب ماشین

از جمله موارد مهم، هنگام انتخاب ردیاب GPS ، این است که بدانید چه خدمات و ابزارهای اضافی را می‌توانید همراه با دستگاه خریداری شده دریافت کنید.

یک عامل اساسی در انتخاب ردیاب GPS کارایی‌های اضافی است که فروشنده و نصاب می‌تواند برای کاربر نهایی ارائه دهد. به همین دلیل، نه‌تنها مشخصات سخت‌افزاری یک محصول مهم است، بلکه ویژگی‌های سیستم‌عامل، ابزارها و برنامه‌های مربوطه نیز مهم هستند.

شرکت تلتونیکا علاوه بر ردیاب‌های GPS ، بسیاری از ابزارهای مفید را برای راه‌اندازی سریع و همچنین استفاده بیشتر، موفق و قابل‌اعتماد در اختیار مشتری می‌گذارد.

 

انواع ردیاب‌های تلتونیکا

در حال حاضر شرکت تلتونیکا دو مدل از ردیاب‌های خود را در بازار ایران عرضه می‌کند این دو مدل عبارت‌اند از:

 ردیاب خودرو تلتونیکا مدل FMB920

ردیاب خودرو FMB 640

 

ردیاب خودرو تلتونیکا مدل FMB920

FMB920 یکی از محبوب‌ترین ردیاب‌های تلتونیکا است. مطمئناً قیمت رقابتی، عملکرد هوشمند و کیفیت بالا، FMB920 را به یکی از پرفروش‌ترین ردیاب‌ها در میان تولیدات تلتونیکا تبدیل کرده است.

پس از خرید این ردیاب تنها لازم است که مشتری سیم‌کارت را وارد دستگاه کرده و تنظیمات سرور را انجام دهد.

این نوع ردیاب به دلیل کوچک بودن اندازه‌های آن به شما این امکان را می‌دهد که به‌راحتی آن را در هر قسمت از خودرو که تمایل دارید نصب کنید. راحتی در نصب و اندازه‌های مناسب از ویژگی‌های این نوع ردیاب در شرکت تلتونیکا است.

آنتن‌های مخصوص GSM و  GNSS  آنتن‌هایی با قابلیت برد بلند با امکان ارسال فوری اطلاعات به ماهواره و همچنین پردازش سریع و عکس‌العمل پرسنل ناوگان را به همراه دارند.

حافظه داخلی این ردیاب‌ها با قابلیت ثبت یک میلیون موقعیت به شما این امکان را می‌دهد که از ثبت کامل اطلاعات موقعیت خودرو مطمئن باشید تا در صورت نیاز از آنها استفاده کنید.  

به‌طورکلی FMB920 یک ردیاب جمع‌وجور و هوشمند با قابلیت اتصال بلوتوث، آنتن‌های داخلی High Gain GNSS و GSM و باتری پشتیبان یکپارچه است.

 FMB920 برای ردیابی وسایل نقلیه سبک در برنامه‌هایی مانند بیمه تله ماتیک، اتومبیل‌های اجاره‌ای، بازیابی خودروهای سرقتی، خدمات ایمنی عمومی، حمل‌ونقل، تاکسی و موارد دیگر طراحی شده است.

ورودی‌ها و خروجی‌ها سناریوهای استفاده از دستگاه را افزایش می‌دهند. ورودی دیجیتال را می‌توان برای احتراق، کنترل وضعیت دکمه درب یا زنگ هشدار استفاده کرد. بی‌حرکت کردن از راه دور خودرو نیز با استفاده از خروجی دیجیتال FMB920 انجام شود.

ردیاب خودرو FMB 640

 

Teltonika FMB640 GNSS ، پایانه GSM برای استفاده در کاربردهای حرفه‌ای است. FMB640 برای راه‌حل‌های پیچیده‌تری طراحی شده است، جایی که یک دستگاه می‌تواند چندین کار را انجام دهد.

این ردیاب به‌صورت دو سیم‌کارت بهره‌وری ناوگان شما را به حداکثر می‌رساند. ترمینال برای برنامه‌های کاربردی مانند تدارکات بین‌المللی، حمل‌ونقل سردخانه، کشاورزی، ساخت‌وساز و معدن، خدمات امنیتی و اضطراری و حتی بیشتر مناسب است.

مشخصات سخت‌افزاری

ردیاب‌های GPS Teltonika بر روی یک سیستم‌عامل رایج توسعه‌یافته‌اند که به طور مداوم در حال به‌روزرسانی با ویژگی‌های جدید هستند.

یک پلت فرم مشترک به این معنی است که هسته اصلی عملکرد در همه انواع ردیاب‌های این شرکت اعم از ردیاب حرفه‌ای، پیشرفته یا ساده، یکسان است.

همه ردیاب‌های Teltonika مجهز به آنتن GNSS دقیق GPS هستند. حافظه داخلی ۱۲۸ مگابایت جمع‌آوری سوابق را در مناطقی که اتصال شبکه GSM در دسترس نیست، تضمین می‌کند.

حافظه داخلی امکان به‌روزرسانی سیستم‌عامل را فراهم می‌کند. ویژگی که هر ردیاب ساده GPS از آن برخوردار نیست. همه ردیاب‌های این شرکت دارای باتری پشتیبان داخلی هستند که در صورت تشخیص قطع برق، اعلان را ارسال می‌کند.

 

 

خدمات FOTA WEB

برای کنترل آسان کل ناوگان، مشتریان به‌صورت رایگان به خدمات FOTA WEB دسترسی پیدا می‌کنند. FOTA WEB یک ابزار قدرتمند برای پیکربندی از راه دور و به‌روزرسانی سیستم‌عامل است.

همچنین ردیاب‌ها از تنظیم‌کننده جهانی پشتیبانی می‌کنند، این ابزاری برای پیکربندی، به‌روزرسانی سیستم‌عامل و آزمایش است.

بسته به نوع نصب، دستگاه از حالت‌های مختلف تشخیص احتراق پشتیبانی می‌کند. علاوه بر این، از عملکردهای پیشرفته‌ای مانند جغرافیای خودکار، تشخیص یدک‌کش، رانندگی سبز، تشخیص رویداد تصادف، کیلومترشمار مجازی، تشخیص قطع برق، اعلان‌های GPRS/SMS و بسیاری دیگر نیز پشتیبانی خواهد کرد.

کاربر می‌تواند به‌راحتی عملکرد موردنیاز خود را با استفاده از تنظیم‌کننده یا FOTA WEB فعال کرده و پیکربندی را مطابق با نیازهای متغیر مشتری تغییر دهد.

فناوری BLE در ردیاب‌های تلتونیکا

ردیاب‌های Teltonika همچنین از فناوری BLE پشتیبانی می‌کنند که عملکرد آنها را به میزان قابل‌توجهی افزایش می‌دهد.

به‌عنوان‌مثال، اگر مشتری می‌خواهد اطلاعات خودروهای تله‌متری بیشتری دریافت کند، می‌تواند از طریق دانگل بلوتوث OBDII متصل شده و داده‌هایی مانند خرابی، ساعت موتور، خطاهای موتور، سطح سوخت و غیره را بخواند.

سنسورهای مختلف در فناوری BLE  مانند دما، رطوبت، حرکت و غیره است. چراغ‌های BLE را می‌توان به‌عنوان یک بی‌حرکت کننده یا برای احراز هویت رانندگان و مسافران استفاده کرد.

یکی دیگر از روش‌های استفاده از آنها، نظارت بر دارایی‌ها در حین حمل‌ونقل، حتی برای ردیابی تا داخل ساختمان است.

امکان پیکربندی دستگاه از طریق بلوتوث نیز وجود دارد. Teltonika پروتکل‌های ارتباطی بلوتوث را ارائه می‌دهد تا کاربران بتوانند برنامه تلفن همراه خود را برای خواندن اعلان‌ها در زمان واقعی توسعه دهند و بسیاری از عملکردهای مفید دیگر را با ردیاب‌های خود انجام دهند.

 

 

کلام آخر

به‌طورکلی خرید ردیاب‌های شرکت تلتونیکا می‌تواند مزایای فراوانی را از جمله موارد زیر در برداشته باشد.

ادغام آسان و سریع ابزارهای حرفه‌ای مانند تنظیم‌کننده Teltonika و FOTA WEB ، در وقت شما صرفه‌جویی کرده و کنترل ناوگان خود را آسان می‌کند.

عملکرد سیستم‌عامل گسترده، نیازهای سناریوهای مختلف استفاده از آن را برآورده می‌کند

ویژگی‌های بلوتوث محدودیت‌ها را با راه‌حل‌های بی‌سیم از بین می‌برد

ادغام ردیاب‌های تل تونیکا با هر سیستمی سریع و آسان است به لطف ابزارهای حرفه‌ای و پشتیبانی فنی حرفه‌ای که همیشه آماده کمک به هر مشتری است می‌توان این خدمات را ارائه کرد.

 

 

  • Alex Ferrie
  • ۰
  • ۰

پیشرفت فناوری در زمینه‌های مختلف دنیا را به سمت الکترونیکی شدن پیش می‌برد. به همین دلیل است که در بخش‌های مختلف روش‌های سنتی کسب و کار جای خود را به روش‌های مدرن می‌دهند. فروشگاه‌های آنلاین امروزه در سراسر دنیا مشغول به فعالیت هستند. کسب و کارهای اینترنتی توانسته اند در بسیاری از زمینه‌ها حتی موفق تر از کسب و کارهای سنتی عمل کنند و به نظر می‌رسد که رضایت کاربران از خرید اینترنتی می تواند مهمترین عامل توسعه کسب  و کارها در فضای مجازی باشد.

 

فروشگاه آنلاین چیست

منظور از فروشگاه آنلاین یا اینترنتی یک سایت اینترنتی فروشگاهی یا یک پیج و صفحه در یکی از شبکه‌های اجتماعی است که به فروش و کسب و کار مشغول است و همه مراحل خرید در این فروشگاه‌ها به صورت آنلاین ارائه شده و نهایتا مشتری محصول خریداری شده را درب منزل تحویل می‌گیرد. روش های پرداخت نیز بسته به سیاست‌های کلی کسب و کار اینترنتی متفاوت است.

مزایای فروشگاه اینترنتی در مقایسه با فروشگاه سنتی

همانطور که گفتیم فعالیت در فضای اینترنت و راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی مزایای بسیاری به همراه دارد که از آن جمله همگام شدن با تکنولوژی روز دنیا و اعتبارسازی برای برند یا حرفه است. سایر مزایای مهم این نوع از کسب و کار به این شرح است:

مشتریان بیشتر

یکی از مهمترین مزایای فروشگاه‌های اینترنتی دسترسی به مشتریان بیشتر است. وقتی کسب و کار شما به صورت آنلاین ارائه می شود، مرزهای جغرافیایی معنایی پیدا نمی کنند، بنابراین میتوانید تجارت خود را به صورت فرامرزی توسعه دهید. شما از سراسر جهان مشتری خواهید داشت و در صورتی که روش‌های بازاریابی دیجیتال را به خوبی پیاده سازی کنید خیلی ساده و آسان می‌توانید به درآمدهای بسیار بالا دست پیدا کنید. به این ترتیب هم مشتریان سابق خود را خواهید داشت و هم امکان جمع‌آوری مشتریان جدیدتر به راحتی برای شما فراهم است.

نیاز به سرمایه کمتر

از جمله دیگر مزایای فروشگاه‌های اینترنتی آن است که شما در مقایسه با فروشگاه‌های سنتی نیاز به سرمایه کمتری دارید. در یک فروشگاه سنتی شما ملزم به چیدمان ویترین هستید و باید برای جذب مخاطب محصولات زیادی را در فروشگاه داشته باشید اما در یک فروشگاه اینترنتی در اختیار داشتن یک کاتالوگ پربار و تصاویر مناسب می‌تواند عامل اصلی جذب مخاطب باشد. به این ترتیب نیازی به سرمایه گذاری روی خرید محصولات بیشتر نیست بلکه می‌توانید به نسبت تقاضا، عرضه داشته باشید.

عدم نیاز به اجاره مغازه

یکی از بزرگترین مشکلات در راه اندازی فروشگاه‌های سنتی سرمایه‌ای است که برای اجاره واحد تجاری باید در اختیار  داشته باشید. اما در یک کسب و کار آنلاین شما نیازی به اجاره مغازه ندارید و می توانید کسب و کار خود را از منزل یا هر مکان دیگری آغاز کنید. در کنار این مسئله هزینه های جانبی مثل مالیات واحد تجاری، هزینه آب و برق و ... را نیز نخواهید داشت. همچنین هزینه دکوراسیون مغازه، چیدمان ویترین و ... نیز از جمله موارد دیگری است که در فروشگاه اینترنتی حذف می‌شود. با این وجود حتی به پرسنل کمتری نیز نیاز خواهید داشت.

همیشه در دسترس

وقتی یک فروشگاه اینترنتی داشته باشید به این معنا است که مغازه شما 24 ساعت شبانه روز و 7 روز هفته باز است. در واقع شما همیشه در دسترس مشتریان هستید. به این ترتیب مشتریان می‌توانند سفارشات خود را ثبت کنند و شما در ساعات اداری نسبت به پذیرش و ارسال سفارشات اقدام کنید.

بازاریابی بهتر و موثرتر

وقتی فروشگاه اینترنتی داشته باشید، روش های بازاریابی شما نیز با روش‌های بازاریابی سنتی متفاوت است. دیگر نیازی به پخش تراکت یا آگهی فروش ندارید، شما می توانید با کمک روش‌های مدرن بازاریابی دیجیتال به راحتی به جذب مشتری بپردازید. این روش های بازاریابی اگرچه از نظر هزینه بسیار ارزان تر از شیوه‌های سنتی هستند اما از نظر تاثیرگذاری به مراتب بسیار قوی تر هستند و پتانسیل بیشتری برای رونق کسب و کار در اختیار شما قرار می‌دهند.

توسعه کسب و کار آسان

وقتی شما یک فروشگاه سنتی دارید برای توسعه کسب و کارتان مجبور به استخدام نیروی کار بیشتر، اجاره یا خرید فروشگاه بزرگتر و یا سرمایه گذاری روی خرید اجناس بیشتر هستید. اما زمانی که یک فروشگاه اینترنتی دارید سرمایه گذاری روی روش‌های مختلف دیجیتال مارکتینگ یا مثلا فعالیت در شبکه‌های اجتماعی مختلف به منزله توسعه کسب و کار شما است و می‌توانید با این کار فروش بیشتر درآمد بیشتری داشته باشید.

صرفه جویی در وقت

هنگامی که یک فروشگاه سنتی  داشته باشید باید منتظر مشتری بمانید، همچنین باید به سوالات مختلف مشتری پاسخ دهید، مدل ها و محصولات متنوع را به او نشان دهید و او را تطمیع به خرید کنید. اما در یک فروشگاه آنلاین از آنجایی که مشتری خود کاتالوگ آنلاین محصولات را می بیند و جزئیات محصول را مطالعه می کند و همچنین تصاویر محصول از زوایای مختلف را بررسی می کند احتمال خرید بالاتر می رود و شما اغلب به مشتریانی پاسخ می دهید که قصد خرید دارند. ضمن این که می توانید در وقت‌های آزاد خود کارهای مفیدتری انجام دهید، به روش های توسعه کسب و کار فکر کنید و یا حتی به دنبال راه های  افزایش درآمد یا شغل دوم باشید.

رقابت موثر با سایر رقبا

امروزه داشتن یک فروشگاه آنلاین می‌تواند یک گام رو به جلو برای هر کسب و کاری محسوب شود. شما با راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی خود می توانید رقابت جدی تری با رقیبان خود داشته باشید.

جمع بندی نهایی

در دنیای مدرن امروز کم کم روش های کسب و کار سنتی برچیده خواهد شد. بنابراین برد با کسانی است که همگام با تکنولوژی پیش می روند و توانسته اند مشتریان وفادار خود را در سراسر کشور یا حتی خارج از مرزها در فروشگاه اینترنتی خود داشته باشند. امروزه شاهد هستیم که در فروشگاه های بزرگ آنلاین از جمله آمازون، یا دیجی کالا، دیوار و ... حتی خرید و فروش منزل، اتومبیل و طلا و ... به راحتی انجام می‌گیرد. بنابراین با شناخته شدن این روش کسب و کار وقت آن رسیده است که به جای صرف هزینه و وقت برای راه‌اندازی یک فروشگاه سنتی به فکر دایر کردن یک فروشگاه اینترنتی باشید،  حتی می‌توانید در کنار فروشگاه سنتی خود یک فروشگاه اینترنتی داشته باشید و از مزایای آن بهره‌مند شوید.

 

  • Alex Ferrie
  • ۰
  • ۰

دانستن هزینه ساخت یک وب‌سایت تجارت الکترونیک مهم است زیرا به شما کمک می‌کند سرمایه‌گذاری موردنیاز برای شروع ایده جدید کسب‌وکار آنلاین خود را محاسبه کنید. چالش این است که عوامل زیادی در ایجاد وب‌سایت تجارت الکترونیک دخیل هستند و همه آنها بر هزینه کلی تجارت شما تأثیر می‌گذارد.

 

 

چگونه می‌توان هزینه طراحی سایت فروشگاهی را محاسبه کرد

بهترین راه برای محاسبه هزینه طراحی سایت فروشگاهی، مقایسه بسترهای مختلف آن است، ابزارها، افزونه‌ها و خدمات اضافی که بر اساس الزامات کسب‌وکار خود به آنها نیاز خواهید داشت نقش زیادی در این هزینه‌ها دارد.

ازآنجاکه راه‌های متعددی برای ایجاد یک فروشگاه آنلاین وجود دارد، اکثر ماشین‌حساب‌های وب‌سایت تجارت الکترونیک آنلاین به طور کامل نادرست عمل می‌کنند، بنابراین بهترین کار این است که از آنها اجتناب کنید.

هزینه‌های اصلی طراحی سایت فروشگاهی به دسته‌های زیر تقسیم می‌شوند:

هزینه‌های میزبانی

هزینه‌های پردازش پرداخت

هزینه‌های طراحی

هزینه افزونه‌ها و برنامه‌های افزودنی

کل هزینه‌های وب‌سایت تجارت الکترونیک

هزینه‌های توسعه تجارت

نرم‌افزارها و سیستم‌عامل‌های مختلف تجارت الکترونیک وجود دارد که می‌توانید از آنها برای ایجاد یک فروشگاه آنلاین استفاده کنید.

 

برآورد هزینه‌های طراحی وب‌سایت فروشگاهی به شکل تخصصی

برای برآورد هزینه‌های ساخت یک وب‌سایت فروشگاهی لازم است ابتدا با یکی از متخصصین در این حوضه مشورت کنید تا شما را در تمام جنبه‌های این کار راهنمایی کند.

ساخت یک وب‌سایت پیچیدگی‌های خاص خودش را دارد و مهم‌ترین آنها برنامه‌نویسی است. این کار لازم است توسط یک فرد متخصص و باتجربه انجام شود تا بهترین نتیجه را برای شما در برداشته باشد.

در اینجا تلاش شده که مهم‌ترین و هزینه برترین قسمت‌های تولید یک سایت فروشگاهی را برای شما شرح دهیم تا راحت‌تر بتوانید برای این کار برنامه‌ریزی کنید.

برنامه‌نویسی برای سایت

برنامه‌نویسی سایت یکی از مهم‌ترین بخش‌های تولید سایت است که اسکلت اصلی سایت را طرح‌ریزی می‌کند.

شما می‌توانید با استفاده از قالب‌های آماده سایت هزینه‌هایتان را تا میزان زیادی کاهش دهید اما خوب است بدانید هزینه‌کردن مقداری پول برای یک طراحی اختصاصی و ویژه برای سایتتان می‌تواند تا حد زیادی در موفقیت شما مؤثر باشد.

 

 

دامنه و هاست

هر وب‌سایتی در اینترنت نیاز به میزبانی وب دارد. اینجاست که فایل‌های وب‌سایت شما ذخیره می‌شوند. شما همچنین به نام دامنه‌ای نیاز دارید که آدرس وب‌سایت شما در اینترنت است، به‌عنوان‌مثال wpbeginner.com.

در مورد میزبانی تجارت الکترونیک، دو مسیر وجود دارد ir  و com که می‌توانید برای پروژه‌های تجارت الکترونیک خود هرکدام از آنها را انتخاب کنید.

 هریک از آنها هزینه‌ها و الزامات فنی متفاوتی دارند که باتوجه‌به میزان بودجه و تمایلات خود می‌توانید یکی را برگزینید.

گرافیک سایت

گرافیک سایت یکی از مهم‌ترین بخش‌های طراحی وب‌سایت است به‌طوری‌که یک گرافیک غیرحرفه‌ای و قدیمی می‌تواند تأثیرات نامطلوبی بر فروش شما داشته باشد.

 در مقابل استفاده از یک گرافیک زیبا و جذاب می‌تواند شمار بازدیدکنندگان را از وب‌سایت شما به حداکثر برساند. پس صرف هزینه‌های بیشتر برای این بخش از کار می‌تواند نتایج بسیار خوبی را در برداشته باشد.

 

محتوای سایت

پس از طراحی سایت توجه به محتوای متنی و تصویری در سایت نیز بسیار مهم است. لازم است محتواهای خود را خیلی زود در دسترس کاربرانتان قرار دهید تا بتوانند برای خرید کالا از آنها استفاده کنند. برای انجام این کار می‌توانید از شرکتی که طراحی و تولید سایت فروشگاهی را بر عهده دارد کمک بگیرید.

 

سئو سایت و بهینه‌سازی موتورهای جستجو

بسیاری از کاربران برای خریدهای خود سایت‌هایی را انتخاب می‌کنند که در اول صف موتورهای جستجو باشند. در نتیجه لازم است برای بهینه‌سازی و بالابردن رتبه وب‌سایت خود در گوگل و سایر موتورهای جستجو به متخصصین این امر مراجعه کنید.

امنیت سایت

بسیار از افراد سودجو به دنبال راه‌هایی برای نفوذ به وب‌سایت‌های تجاری هستند که با هک کردن آنها پولی به جیب بزنند. برای امنیت وب‌سایت خود می‌توانید با متخصصان این زمینه مشورت کرده و راه نفوذ را بر هکرها ببندید.

پشتیبان‌گیری برای سایت

معمولاً شرکت‌های تولید وب‌سایت برای مدت کوتاهی خدمات رایگانی نظیر بکاپ گیری و پشتیبانی سایت را ارائه می‌دهند. شما می‌توانید برای جلوگیری از مشکلات احتمالی هزینه‌هایی را برای این کار پرداخت کرده تا همواره با خیالی راحت به کسب‌وکارتان بپردازید.

 

راه‌های دیگر ساخت وب‌سایت فروشگاهی و برآورد هزینه‌های آن

هزینه‌های میزبانی وب‌سایت تجارت الکترونیک خود میزبان

WooCommerce محبوب‌ترین پلتفرم تجارت الکترونیک در جهان است که میلیون‌ها فروشگاه آنلاین کوچک و بزرگ از آن استفاده می‌کنند.

ووکامرس به‌عنوان یک نرم‌افزار رایگان در دسترس است به این معنی که می‌توانید آن را به‌صورت رایگان بارگیری کرده و برای ایجاد هر تعداد وب‌سایت تجارت الکترونیکی که دوست دارید استفاده کنید.

بااین‌حال، برای نصب آن به یک حساب میزبانی وب WooCommerce نیاز دارید. همچنین به نام دامنه و گواهی SSL نیز نیاز خواهید داشت.

 

 

ارتفاع برنامه‌ها

با شروع رشد کسب‌وکار شما، در نهایت باید برنامه میزبانی خود را ارتقا دهید تا ترافیک بیشتری را در وب‌سایتتان مدیریت کند.

این بدان معناست که با بازدید بیشتر مشتریان از وب‌سایت شما، هزینه میزبانی شما افزایش می‌یابد.

همچنین می‌توانید طرح میزبانی خود را به یک شرکت میزبانی مدیریت شده وردپرس مانند WP Engine تغییر دهید.

مزایای یک سایت تجارت الکترونیک خود میزبان

داشتن وب‌سایت خود میزان نیز دارای مزایای فراوانی است که در اینجا برخی از آنها ذکر شده است.

شما از آزادی کامل برای ساختن سایت تجارت الکترونیک خود به روشی که دوست دارید برخوردار می‌شوید.

تنها با پرداخت هزینه موردنیاز خود می‌توانید تا مقدار زیادی در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنید.

می‌توانید فروش نامحدود انجام دهید، محصولات نامحدود اضافه کنید، از هر پلتفرم درگاه پرداختی که دوست دارید استفاده کنید.

 

هزینه‌های میزبانی برای پلتفرم‌های تجارت الکترونیک SaaS

سیستم‌عامل‌های تجارت الکترونیکی موجود به‌عنوان SaaS  نیازی به نصب نرم‌افزار، مدیریت آن یا میزبانی خود ندارند. دو مورد از محبوب‌ترین سیستم‌عامل‌های تجارت الکترونیک SaaS عبارت‌اند از Shopify و BigCommerce.

هر دوی این پلتفرم‌های تجارت الکترونیکی، فوق‌العاده آسان و بسیار مقیاس پذیرند و برای فروش آنلاین محصولات شما بهترین راه‌ها را ارائه می‌دهند. هر دو سیستم‌عامل شامل SSL هستند، اما باید نام دامنه را جداگانه خریداری کنید.

همچنین برای هر دو سیستم‌عامل، هر طرح دارای مجموعه‌ای از ویژگی‌های متفاوت است که باید آنها را مرور کنید، بنابراین می‌توانید برنامه مناسب را برای نیازهای خود انتخاب کنید.

 

پردازش پرداخت

بسیاری از مبتدیان هنگام انتخاب یک پلت فرم تجارت الکترونیکی به هزینه پردازش پرداخت توجه نمی‌کنند. این می‌تواند تأثیر جدی بر تجارت شما داشته باشد زیرا هزینه‌های شما را به میزان قابل‌توجهی افزایش داده و سود شما را کاهش می‌دهد.

WooCommerce یک نرم‌افزار منبع‌باز است، بنابراین از ادغام پلتفرم پرداخت زیادی برخوردار است. این بدان معناست که وب‌سایت‌های تجارت الکترونیک خود میزبان با استفاده از WooCommerce آزاد هستند از هر درگاه پرداختی که می‌خواهند استفاده کنند.

شما فقط هزینه پردازش را به سرویس درگاه پرداختی که انتخاب می‌کنید پرداخت می‌کنید. هریک از آنها نرخ‌های متفاوتی برای مناطق، ارزها و خدمات مختلف دارند.

 

کلام آخر

ایجاد یک وب‌سایت فروشگاهی برای فروش محصولات می‌تواند یک راه هوشمندانه و موفقیت‌آمیز برای فروش حداکثری باشد.

شکی نیست که یک وب‌سایت عالی می‌تواند رشد تجارت شما را تقویت کند زیرا در دنیای امروز بیشتر مردم تمایل به خریدهای آنلاین و الکترونیکی دارند و ایجاد و بسایت برای فروشگاه‌ها یک کار الزامی به شمار می‌رود.

همه ما می‌دانیم که وب‌سایت‌ها یکی از قوی‌ترین کانال‌های بازاریابی برای همه مشاغل موجود هستند؛ بنابراین، دیگر این سؤال مطرح نیست که آیا شما به یک وب‌سایت نیاز دارید یا نه، بلکه هزینه توسعه یک وب‌سایت که نیازهای تجاری شما را برآورده می‌کند سؤال است.

پرداخت هزینه‌هایی هرچند بالا برای یک طراحی خوب و منحصربه‌فرد می‌تواند تحول زیادی در تجارت الکترونیک شما ایجاد کرده و فروش بالایی را برایتان به ارمغان بیاورد.

  • Alex Ferrie
  • ۰
  • ۰

Word press به‌عنوان یک پروژه جداگانه در سال ۲۰۰۳ ایجاد شد این شامل یک اجتماع عظیم از کاربران است که در ساخت آن سهیم هستند. به زبان ساده‌تر می‌توان چنین گفت که وردپرس یک نرم‌افزار تحت وب محسوب می‌شود. شما می‌توانید به‌وسیله وردپرس در ۵ دقیقه یک سایت را راه‌اندازی کنید و تنها لازم است آن را بر روی یک سرور نصب کنید. با استفاده از وردپرس می‌توانید به‌راحتی یک سایت را راه‌اندازی کنید و با استفاده از پنل مدیریت محتوای آن خیلی آسان آن را مدیریت کنید.

شناخت وردپرس از این بابت که این پلت فرم بزرگ‌ترین پلت فرم سیستم‌عامل مدیریت محتوا محسوب می‌شود بسیار مهم و ضروری است. درحالی‌که وردپرس به‌عنوان یک ابزار وبلاگ‌نویسی شروع به کارکرد، در طول سال‌ها به یک سازنده وب‌سایت قدرتمند و یک سیستم مدیریت محتوای قوی نیز تبدیل شده است. بهترین بخش در مورد وردپرس این است که استفاده از آن آسان و انعطاف‌پذیر بوده و برای ساخت انواع مختلف وب‌سایت بسیار مناسب است. این دلیل اصلی محبوبیت وردپرس به شمار می‌رود.

وب‌سایت وردپرس چیست

وب‌سایت وردپرس هر وب‌سایتی است که از وردپرس به‌عنوان سیستم مدیریت محتوا CMS استفاده می‌کند.  وردپرس هم از پس‌زمینه وب‌سایت یعنی رابط کاربری که کاربر برای ایجاد تغییرات یا افزودن محتوای جدید وارد آن می‌شود و هم از نمای جلو و قسمت قابل‌مشاهده وب‌سایت که بازدیدکنندگان شما در وب می‌بینند استفاده می‌کند. در اینجا فقط چند نمونه از انواع وب‌سایت‌هایی که می‌توانید با وردپرس ایجاد کنید ذکر شده است:

 

وبلاگ:

 وبلاگ نوع خاصی از وب‌سایت است که به‌اشتراک‌گذاری افکار، عکس‌ها، نظرات، آموزش‌ها، دستورالعمل‌ها و موارد دیگر اختصاص‌داده‌شده است. وبلاگ‌ها معمولاً ابتدا جدیدترین محتوای منتشر شده را نمایش می‌دهند.

وب‌سایت تجارت الکترونیک:

یک وب‌سایت تجارت الکترونیک به شما امکان می‌دهد کالا یا خدمات را به‌صورت آنلاین بفروشید و پرداخت را از طریق یک سیستم پرداخت آنلاین جمع‌آوری کنید.

می‌توانید افزونه تجارت الکترونیکی وردپرس را بارگیری و نصب کنید تا عملکرد پیش‌فرض وردپرس را افزایش دهید تا بتوانید یک فروشگاه آنلاین در وب‌سایت خود داشته باشید.

وب‌سایت تجاری:

 بسیاری از مشاغل از حضور آنلاین در قالب وب‌سایت خود سود خواهند برد. اگر کسب‌وکار شما به وب‌سایتی نیاز دارد تا مشتریان از شرکت شما و آنچه شما ارائه می‌دهید مطلع شوند، وردپرس گزینه‌ای عالی است. مشتریان می‌توانند با شما تماس بگیرند، درخواست قیمت کنند، قرار ملاقات بگذارند و موارد دیگر.

وب‌سایت عضویت:

 یک وب‌سایت عضویت به شما امکان می‌دهد محتوا را پشت یک دیوار پرداخت یا ورود به‌حساب قرار دهید. برای دسترسی به صفحات یا پست‌ها، کاربران باید وارد سایت شوند یا هزینه محتوا را پرداخت کنند.

 وردپرس همچنین می‌تواند وب‌سایت‌های عضویت را با افزونه‌های اضافی مدیریت کند.

وب‌سایت نمونه کارها:

 با یک وب‌سایت نمونه کار که بر روی وردپرس ساخته شده است، آثار هنری، مهارت‌های طراحی و موارد دیگر خود را به نمایش بگذارید.

وب‌سایت انجمن:

 وب‌سایت انجمن می‌تواند مکان مفیدی برای پرسیدن سؤالات یا مشاوره کاربران باشد. باور کنید یا نه، بسیاری از وب‌سایت‌های انجمن روی وردپرس اجرا می‌شوند.

وب‌سایت رویداد:

وردپرس به اشتراک گذاشتن جزئیات رویداد و فروش بلیت را برای شما آسان می‌کند.

وب‌سایت آموزش الکترونیکی:

دانش‌آموزان می‌توانند دوره‌های آنلاین را بگذرانند، پیشرفت خود را پیگیری کنند، منابع را بارگیری کرده و موارد دیگر را از یک وب‌سایت آموزش الکترونیکی دریافت کنند.

 با یک افزونه خاص به نام افزونه WordPress LMS ، می‌توانید دوره‌های آنلاین را از وب‌سایت وردپرس ارائه دهید.

 

وردپرس رایگان و منبع‌باز

وردپرس یک نرم‌افزار رایگان است. این بدان معناست که شما می‌توانید آن را بارگیری، نصب، استفاده و اصلاح کنید تا با نیازهای شما مطابقت داشته باشد. همچنین می‌توانید از آن برای ایجاد هر نوع وب‌سایت استفاده کنید.

درحالی‌که خود نرم‌افزار وردپرس رایگان است، برای نصب آن به نام دامنه و میزبانی وب نیاز خواهید داشت.

نام دامنه، در واقع همان آدرس وب‌سایت شما در اینترنت است. این همان چیزی است که کاربران شما، در نوار آدرس مرورگر خود برای دسترسی به وب‌سایت شما تایپ می‌کنند.

تم‌های وردپرس

بخش زیادی از افرادی که از وردپرس استفاده می‌کنند نه طراح وب هستند و نه برنامه‌نویس. در حقیقت، اکثر افراد بدون هیچ‌گونه دانش قبلی در زمینه طراحی وب‌سایت، از وردپرس استفاده می‌کنند.

وردپرس برای افرادی که دانش کافی دررابطه‌با فناوری ندارند، راه‌حل مناسبی است زیرا هزاران قالب وب‌سایت (تم) رایگان وجود دارد که می‌توانید از بین آنها یکی را انتخاب کنند.

در وردپرس تقریباً برای هر نوع وب‌سایتی (چه وبلاگ باشد، چه سایت تجاری، چه یک فروشگاه آنلاین) یک قالب وردپرس کامل وجود دارد.

سفارشی‌سازی تم‌های وردپرس نیز بسیار آسان است زیرا بسیاری از آنها دارای پنل گزینه‌های خاص خود هستند که به شما امکان می‌دهد رنگ‌ها را تغییر دهید، لوگو را بارگذاری کنید، پس‌زمینه را تغییر دهید، اسلایدرهای زیبایی ایجاد کنید و واقعاً آن را بدون نیاز به نوشتن کد به مدل موردنظر خودتان تبدیل کنید.

همچنین می‌توانید با استفاده از برخی افزونه‌ها، قابلیت سفارشی را به سایت وردپرس خود اضافه کنید. افزونه‌های وردپرس مانند برنامه‌هایی برای وب‌سایت شما هستند که می‌توانید از آنها برای افزودن ویژگی‌های پیشرفته مانند تجزیه‌وتحلیل، فرم‌های تماس، منطقه عضویت و موارد دیگر استفاده کنید.

همچنین درست مانند تم‌ها، هزاران افزونه رایگان و عالی دیگر برای استفاده شما وجود دارد.

افزونه‌های وردپرس

علاوه بر افزودن قابلیت‌های اضافی، برخی از افزونه‌های وردپرس می‌توانند به شما اجازه دهند وب‌سایت خود را به یک پلت فرم کاملاً جدید تبدیل کنید.

وردپرس دوست  SEO

وردپرس با استفاده از کد استاندارد باکیفیت بالا نوشته شده و نشانه‌گذاری معنایی ایجاد می‌کند. این باعث می‌شود که گوگل و سایر موتورهای جستجو عاشق وردپرس باشند.

به همین دلیل است که سایت‌های وردپرس رتبه‌های بیشتری نسبت به سایرین در موتورهای جستجو دارند.

از نظر طراحی، وردپرس بسیار ساده با سئو سازگار می‌شود. همچنین می‌توانید از افزونه‌های SEO برای بهینه‌سازی بیشتر وب‌سایت خود استفاده کنید.

مدیریت وردپرس آسان است

وردپرس دارای سیستم مدیریت به‌روزرسانی داخلی است. این به شما امکان می‌دهد افزونه‌ها و موضوعات خود را از داخل داشبورد مدیریت وردپرس خود به‌روزرسانی کنید.

شما می‌توانید به‌راحتی سایت خود را به‌روزرسانی کنید. زیرا در صورت وجود نسخه جدید وردپرس به شما اطلاع می‌دهد.

برای محافظت از داده‌های خود در برابر هرگونه حادثه یا هک، می‌توانید به‌راحتی از افزونه پشتیبان‌گیری وردپرس استفاده کنید تا به طور خودکار پشتیبان تهیه کرده و آنها را با خیال راحت در مکان امنی ذخیره کنید.

همچنین می‌توانید با استفاده از برنامه‌های تلفن همراه وردپرس سایت، وردپرس خود را درهرحال مدیریت کنید.

امنیت وردپرس

وردپرس با درنظرگرفتن امنیت کامل کاربران توسعه‌یافته است و به‌عنوان یک بستر بسیار امن و مطمئن برای اجرای یک وب‌سایت در نظر گرفته می‌شود. بااین‌حال، درست مانند دنیای واقعی، اینترنت می‌تواند مکانی نامشخص باشد و شما لازم است احتیاط‌های لازم را در نظر بگیرید.

 

انواع رسانه‌های وردپرس

وردپرس فقط به نوشتن متن محدود نمی‌شود و دارای یک بارگذاری کننده رسانه داخلی برای مدیریت تصاویر، فایل‌های صوتی و تصویری نیز هست.

WordPr

ess از وب‌سایت‌های فعال با oEmbed پشتیبانی می‌کند، به این معنی که می‌توانید با چسباندن URL در ویرایشگر پست وردپرس، فیلم‌های YouTube ، عکس‌های Instagram ، توییت‌ها و صدای Soundcloud را جاسازی کنید.

راه‌هایی برای استفاده از وردپرس

وردپرس را می‌توان از طرق مختلف مانند وب‌سایت‌های ساده گرفته تا بازارهای تجارت الکترونیک و هر چیزی دراین‌بین استفاده کرد.

در زیر فقط چند نمونه از انواع مختلف وب‌سایت‌هایی که می‌توانید با وردپرس ایجاد کنید ذکر شده است.

یک وبلاگ

ایجاد یک وب‌سایت تجاری

یک فروشگاه آنلاین

ساخت یک وب‌سایت عضویت

کاربردهای متداول وردپرس

ایجاد یک سایت طبقه‌بندی‌شده برای اهداف تجاری یا سازمانی. استفاده از وردپرس به شما کمک می‌کند تا یک منطقه وب فهرست دار را توسعه دهید. برنامه‌های کاربردی وردپرس به شما امکان می‌دهد صفحات فرود شخصی ایجاد کنید که بسیار شبیه سایت‌ها هستند.

امکان ایجاد وب‌سایت استاتیک با افزونه‌های طبقه‌بندی‌شده، سرعت راه‌اندازی و موضوعات فراوان و همچنین ایجاد یک فهرست وب که شامل لیست‌های یکپارچه سایت می‌شوند نیز جزو امکانات این پلتفرم محبوب می‌شوند.

همچنین مهم‌ترین مزیت‌های وردپرس عبارت‌اند از:

گزینه‌های سفارشی‌سازی بهتر

سیستم دوستانه موتورهای جستجو

یک پروژه منبع‌باز و رایگان برای استفاده.

سازگاری وب‌سایت صرف‌نظر از نوع آن.

 

قابلیت توسعه

وردپرس بسیار قابل‌گسترش و توسعه است. مجموعه عظیمی از افزونه‌های موجود در آن به کاربران این امکان را می‌دهد که ظاهر وب‌سایت‌ها را به‌راحتی تغییر داده و همچنین ویژگی‌های اضافی مانند پست، گالری تصاویر و غیره را اضافه کنند.

به‌راحتی می‌توان محیط را یاد گرفت تا برای هرگونه تغییر کوچک در وب‌سایت‌ها نیازی به طراح وب نداشته باشید. بر خلاف محدودیت‌های معمول محتوا در سایر پلتفرم‌ها، در وردپرس می‌توان کنترل بهتری بر محتوای مورداستفاده داشت. همچنین امکان واردکردن مطالب از وبلاگ‌های پویای خارجی را نیز فراهم می‌کند. بارگذاری سریع محتویات و پشتیبانی اضافی در بسترهای رسانه‌ای طبقه‌بندی‌شده نیز جزو مزایای پلت فرم وردپرس است.

 

ایجاد سایت‌های عضویت با کمک افزونه وردپرس wing wing

این افزونه شامل یک نسخه حرفه‌ای رایگان و پولی است. نسخه رایگان به‌خودی‌خود می‌تواند همه نیازهای اساسی سایت عضویت را بایگانی کند.

استفاده از وردپرس همچنین می‌تواند بر نیازهای تجارت الکترونیک تأثیر بگذارد. این شامل افزونه‌هایی برای تخفیف‌های بزرگ، فروشگاه‌های شخصی و سایت‌های خودنویس است.

همچنین با ادغام با سایت‌های پرداخت محور مانند Google Checkout و PayPal ، گزینه‌های پرداخت را امکان‌پذیر می‌کند.

با وجود افزونه‌های متنوع رسانه‌های اجتماعی، وردپرس به‌عنوان یک مرکز اجتماعی شناخته می‌شود. فیدهای توییتر، فیس‌بوک و سایر رسانه‌ها را می‌توان دقیقاً در صفحه جاسازی کرد و به طور معمول به‌محض ارسال کاربر به نمایه‌های مختلف اجتماعی به‌روز می‌شود.

Wordpress.org در مقابل WordPress.com

تفاوت بین WordPress.org و WordPress.com به این بستگی دارد که چه کسی در واقع میزبان وب‌سایت شما است.

شما از طریق ارائه‌دهنده میزبانی شخص ثالث وب‌سایت یا وبلاگ خود را در WordPress.org میزبانی می‌کنید.

همچنین باید نرم‌افزار وردپرس خود را بارگیری کرده، نام دامنه را در سایت شخص ثالث خریداری کرده و سرور خود را مدیریت کنید. این یک تجربه عملی‌تر از WordPress.com است.

WordPress.com میزبانی وب‌سایت شما را برای شما ارائه می‌دهد. همچنین نیازی به بارگیری نرم‌افزار یا مدیریت سرور ندارید.

اگر WordPress.com را انتخاب می‌کنید، آدرس وب‌سایت شما به این شکل خواهد بود: www.mywebsite.wordpress.com. بااین‌حال، شما می‌توانید حساب WordPress.com خود را ارتقا دهید و یک دامنه سفارشی را از ارائه‌دهنده شخص ثالث خریداری کنید به این معنی که آدرس اینترنتی شما به این شکل خواهد بود: www.mywebsite.com.

نحوه انتخاب بین WordPress.org یا WordPress.com

شاید برای شما این سؤال پیش‌آمده باشد که WordPress.org بهتر است یا  WordPress.com. بیایید چند مورد دیگر از مزایا و معایب هر دو گزینه را مرور کنیم.

اگر می‌خواهید قدرت کامل سفارشی‌سازی و کنترل وب‌سایت خود را داشته باشید، Wordpress.org برایتان ایدئال است.

بااین‌حال، مسئولیت‌های بیشتری بر عهده مدیریت وب‌سایت WordPress.org است. شما باید نام دامنه خود را خریداری کرده و تنظیم کنید، افزونه‌ها و موضوع را بارگذاری و نصب کنید، کد وب‌سایت خود را ویرایش کنید و امنیت وب‌سایت خود را مدیریت کنید.

 WordPress.org برای استفاده رایگان است، اما برای هر چیز دیگری که برای داشتن یک وب‌سایت وجود دارد باید هزینه کنید.

اگر به دنبال یک گزینه همه‌کاره هستید که بیشترین کار سخت را برای شما انجام بدهد  WordPress.com بهتر عمل خواهد کرد.

شما هرگز نیازی به مدیریت سرور خود، پرداخت هزینه میزبانی یا خرید دامنه ندارید. همچنین تعدادی گزینه سفارشی‌سازی وجود دارد که با برنامه WordPress.com ارائه می‌شود تا به شما کمک کند وب‌سایت خود را آن‌طور که می‌خواهید بسازید.

 

WordPress.com دارای نسخه رایگان و پولی است. اگر از نسخه رایگان استفاده می‌کنید، نمی‌توانید هیچ تم یا افزونه سفارشی را بارگذاری کنید، و تنها یک زیر دامنه وردپرس خواهید داشت.

 بااین‌حال، همیشه گزینه‌ای برای پرداخت هزینه ارتقاء حق بیمه و سایر برنامه‌هایی وجود دارد که امکانات و کنترل بیشتری را در اختیار شما قرار می‌دهد، و همچنین گزینه‌ای برای خرید دامنه سفارشی از طریق سایت شخص ثالث وجود دارد.

 

وردپرس برای مبتدیان

روش‌های مختلفی برای ایجاد وب‌سایت با وردپرس وجود دارد. کاربران به‌طورکلی استفاده از نرم‌افزار را آسان می‌دانند، اما شروع به کار می‌تواند اندکی مشکل باشد.

طرح وردپرس WordPress.com را انتخاب کنید.

نام دامنه و ارائه‌دهنده میزبانی خود را تنظیم کنید.

وردپرس را نصب کنید.

تم خود را انتخاب کنید.

پست‌ها و صفحات را به وب‌سایت خود اضافه کنید.

وب‌سایت خود را سفارشی کنید.

افزونه‌ها را نصب کنید.

وب‌سایت خود را برای افزایش سرعت صفحه بهینه کنید.

از نمونه‌های وب‌سایت وردپرس الهام بگیرید.

وردپرس امروزه محبوب‌ترین CMS است. سهولت استفاده و همه‌کاره بودن آن، اکثر کاربران و صاحبان مشاغل را قادر می‌سازد تا وب‌سایتی را ایجاد کنند که برای نیازهای آنها کار کند.

زبان وردپرس

هسته وردپرس به زبان php است ولی برای طراحی و بسایت به نوشتن برنامه‌های پیچیده نیازی ندارید و می‌توانید به‌راحتی و در چند دقیقه یک وب‌سایت با امکانات مختلف طراحی کنید.

تسلط بر زبان وردپرس می‌تواند در ایجاد تغییرات ساختاری در این پلت فرم کاربردی باشد. یادگیری این زبان تنها برای توسعه دهندگان وردپرس می‌تواند مفید باشد.

مهم‌ترین قسمت‌های منوی پیش‌خوان

پیش‌خوان

نوشته‌ها

برگه‌ها

رسانه‌ها

دیدگاه‌ها نمایش قالب وردپرس

منوها

ابزارک‌ها

افزونه‌ها

کاربران

تنظیمات

و...

 

 

 

کلام آخر

وردپرس یکی از محبوب‌ترین سیستم‌های منبع‌باز است که برای ایجاد وب‌سایت‌ها و وبلاگ‌های پویا استفاده می‌شود.

این سیستم‌عامل یکی از پرکاربردترین ابزارهای ایجاد وب‌سایت در سراسر جهان و همچنین یک CMS به همان اندازه قوی است.

استفاده از وردپرس به شما کمک می‌کند تا یک منطقه وب را توسعه دهید. وردپرس سیستمی است که به شما امکان می‌دهد صفحات یا پست‌هایی ایجاد کنید بدون اینکه نیاز به یادگیری تمام کد پیچیده HTML داشته باشید.

وردپرس یک پلت فرم ایجاد وب‌سایت رایگان و منبع‌باز است. در سطح فنی‌تر، وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا CMS است که به زبان PHP نوشته شده است و از پایگاه‌داده MySQL استفاده می‌کند. امروزه وردپرس ساده‌ترین و قدرتمندترین پلت فرم وبلاگ‌نویسی و سازنده وب‌سایت محسوب می‌شود.

وردپرس یک پلت فرم وب‌سایت عالی برای انواع وب‌سایت‌ها است. از وبلاگ‌نویسی گرفته تا تجارت الکترونیک تا وب‌سایت‌های تجاری و نمونه کارها، وردپرس یک CMS همه‌کاره است.

در نهایت وردپرس با درنظرگرفتن قابلیت‌های استفاده و انعطاف‌پذیری، یک راه‌حل عالی برای وب‌سایت‌های بزرگ و کوچک به شمار می‌رود.

  • Alex Ferrie
  • ۰
  • ۰

تولید محتوا یک کار تخصصی و ارزشمند است، اما اگر تصور می کنید که برای تهیه محتوا نیاز به تجهیزات و لوازم گرانقیمت و حرفه ای دارید اشتباه می کنید. بسیاری از ابزارهای تولید محتوا را می توانید به صورت رایگان در اختیار داشته باشید به ویژه اگر تازه کار تولید محتوا را آغاز کرده باشید. در این مقاله شما را با ابزارهای رایگان تولید محتوا آشنا می کنیم.

انواع تولید محتوا

در ابتدا باید انواع محتوا را بشناسید تا بتوانید ابزار و لوازم تهیه و تولید آن را به خوبی درک کنید. محتوا شامل 4 نوع محتوای متنی، تصویری، ویدئویی و صوتی می شود. بنابراین عکس، موسیقی، ویدئو و فیلم از جمله ابزارهای تولید محتوا محسوب می شوند. شما می توانید این ابزارها را به صورت رایگان از سایت هایی که ارائه دهنده چنین محتواهایی هستند بگیرید. در ادامه به ده سایت برتر ارائه دهنده عکس، موسیقی، ویدئوی رایگان اشاره خواهیم کرد.

سایت های ارائه دهنده عکس

تولید محتوای تصویری یکی از انواع تولید محتوا است که از اهمیت بسیاری برخوردار است. استفاده از تصاویر با کیفیت، انحصاری و یونیک می تواند محتوای شما را ارزشمندتر کرده و احترام بیشتری برای مخاطبین شما به همراه داشته باشد. با این حال سایت های بسیاری وجود دارد که می توانید فایل خام تصاویر را از آنجا دانلود کنید. به این ترتیب می توانید تصاویر بهتری را در اختیار مخاطب قرار دهید و مطمئنا این کار از گوگل کردن یک عنوان و برداشتن تصاویر از لینک های ابتدایی کار بسیار با ارزش تری خواهد بود.

سایت pikwizard

این سایت یکی از بهترین گزینه ها برای انتخاب تصاویر در تولید محتوای تصویری است. در این سایت علاوه بر این که به فایل های خام تصاویر با کیفیت دسترسی دارید می توانید از ابزارهای کاربردی ادیت و ویرایش تصاویر نیز استفاده کنید. شما می توانید به عکس های مورد نظر خود نوشته اضافه کنید، از فیلترها استفاده کنید و یا تغییرات مورد نیازتان را روی عکس ها اعمال کنید. این خدمات را می توانید به رایگان دریافت کنید اما در صورتی که اشتراک عضویت در سایت را بپردازید می توانید از خدمات بیشتری از جمله ابزارهای حرفه ای و پیشرفته ادیت عکس نیز استفاده کنید و تصاویر را شخصی سازی نمایید.

آدرس سایت pikwizard: https://pikwizard.com/

سایت gratisography

این سایت نیز یکی دیگر از سایت هایی است که تصاویر با کیفیت خود را به رایگان با کاربران به اشتراک می گذارد. شاید تنوع عکس های موجود در این سایت خیلی زیاد نباشد اما خاص ترین تصاویر را می توانید در سایت gratisography پیدا کرده و برای تولید محتوا از آن استفاده کنید. شما می توانید با کمک ابزارهای رایگان ادیت تصاویر تغییرات لازم روی تصاویر را اجرا کرده و از آنها در محتوای مورد نظر خود استفاده کنید.

آدرس سایت gratisography: https://gratisography.com/

سایت Stockvault

این سایت نیز یکی از بهترین سایت های ارائه دهنده تصاویر استوک به صورت رایگان به کاربران است. این سایت در واقع یک سایت اشتراک گذاری تصاویر است اما می توانید از تصاویر آن به عنوان منبع عالی تصاویر برای تولید محتوا استفاده کنید. سایت Stockvault دارای موتور جستجو نیز هست که می توانید تصاویر مورد نیاز خود را بر اساس عنوان در آن جستجو کنید. تصاویر بسیار با کیفیتی دارد که امکان ادیت کردن آنها توسط نرم افزارهای مختلف وجود دارد.

آدرس سایت Stockvault: https://www.stockvault.net

سایت های ارائه دهنده فیلم

استفاده از فیلم ها و ویدئوهای با کیفیت نقش بسیار زیادی در تولید محتوای ویدئویی دارد. تصاویر خام می تواند یکی از ارزشمندترین ابزار تولید محتوای ویدئویی باشد که در اختیار تولید کننده محتوا قرار می گیرد. این روزها به لطف وجود سایت هایی که ویدئوهای استوک خام را در اختیار کاربران قرار می دهند، تولید محتوای ویدئویی بسیار ساده تر است. در ادامه به معرفی سه سایت برتر ارائه دهنده خدمات در زمینه ویدئو و فیلم می پردازیم.

سایت Videvo

این سایت یکی از سایت های ارائه دهنده ویدئوهای رایگان است که به صورت هفتگی به روز می شود. در آرشیو این سایت می توانید ویدئوهای با کیفیت در هر زمینه و عنوانی را به راحتی بیابید. فیلم های مربوط به مناظر طبیعی، شهری، فیلم های گرافیکی و ... در آرشیو این سایت وجود دارد که می توانید برای تولید محتوا از آن استفاده کنید. البته برای استفاده از خدمات این سایت باید تعهد بدهید که ویدئوها را به شکل اصلی آنها استفاده نمی کنید، شما می توانید با ویرایش تصاویر و خلق تصاویر جدید و مورد نظر از فایل های خام ویدئویی این سایت استفاده کنید.

آدرس سایت Videvo: https://www.videvo.net

سایت Pexels

این سایت یکی از بهترین و معتبرترین سایت های ارائه دهنده ویدئوهای خام است که می توانید برای تولید محتوای ویدئویی از آن استفاده کنید. در این سایت آرشیو ارزشمندی از تصاویر و ویدئوهای خام وجود دارد که امکان دانلود رایگان آن برای کاربران وجود دارد. این تصاویر با موضوعات مختلف و کاربردی تهیه شده اند بنابراین برای تهیه انواع محتوای ویدئویی می توانید از آن استفاده کنید. هیچ محدودیتی برای دانلود فیلم ها و تعداد آنها وجود ندارد. همچنین در مورد نوع کاربرد فیلم ها برای مقاصد تجاری و غیر تجاری هم آزاد هستید.

آدرس سایت Pexels: https://videos.pexels.com/

سایت Clip Canvas

این سایت یکی از سایت های اشتراک گذاری ویدئو است که یک کتابخانه بزرگ و پر محتوا از انواع ویدئوهای خام دارد. مدت زمان ویدئوهای ارائه شده در این سایت محدود است با این وجود می توان از آن برای تولید محتوای ویدئویی استفاده کرد. برای این که بتوانید به راحتی از ویدئوهای موجود در این سایت استفاده کنید باید در آن ثبت نام کنید.

آدرس سایت Clip Canvas: www.clipcanvas.com/free-footage

معرفی سایت های ارائه دهنده موسیقی

استفاده از موسیقی و دانلود رایگان آن می تواند در تولید محتوای صوتی مورد استفاده قرار گیرد. وجود موسیقی در محتواهای ویدئویی می تواند تاثیرگذاری محتوا را چندین برابر کند. برای این که کار ساده تری در تولید چنین محتوایی داشته باشید در این بخش به معرفی سه سایت برتر ارائه کننده موسیقی ایرانی و خارجی به صورت رایگان خواهیم پرداخت.

سایت freemusicarchive

این سایت یکی از بهترین سایت های ارائه موسیقی بی کلام است، شما می توانید شناخته شده ترین موسیقی های بین المللی را در این سایت دانلود کنید. آرشیو سایت freemusicarchive بسیار غنی است و شامل محتواهای WFMU و سایر مدیران صوتی و تصویری رسانه های تصویری، از جمله ایستگاههای رادیویی غیرتجاری و فردی می شود. این سایت موتور جستجو دارد و می توانید موسیقی مورد نظر خود را در آن جستجو کنید.

آدرس سایت freemusicarchive : https://freemusicarchive.org/genre/Instrumental

سایت نکس وان موزیک

این سایت یکی از بهترین سایت های فارسی ارائه دهنده موسیقی ایرانی است. شما می توانید هر موسیقی را در این سایت دانلود کنید. این سایت از دسته بندی آثار برای تفکیک آن استفاده می کند و شما می توانید به راحتی موسیقی مورد نظر خود را در آن بیابید. دانلود موسیقی در نکس وان رایگان است و به شما کمک می کند تا بتوانید به راحتی از آرشیو آن استفاده کنید.

آدرس سایت نکس وان موزیک: https://nex1music.ir/

سایت iBeat

یکی دیگر از سایت های خارجی که امکان دانلود موسیقی بی کلام در آن وجود دارد سایت iBeat است. برای استفاده از آرشیو این سایت نیاز به ثبت نام ندارید و می توانید به صورت نامحدود از خدمات آن در زمینه دانلود موسیقی استفاده کنید. همچنین امکان استفاده از کاور برای موسیقی مورد نظرتان در این سایت وجود دارد.

آدرس سایت iBeat: https://ibeat.org

معرفی بهترین اپلیکیشن های عکسبرداری و ادیت تصاویر برای موبایل

امروزه به لطف پیشرفته بودن تلفن های هوشمند می توانید در تهیه و تولید محتوا از اپلیکیشن های عکسبرداری و ادیت تصاویر استفاده کرده و با موبایل یک محتوای ارزشمند و اصولی تهیه کنید.

اپلیکیشن Snapseed

این برنامه یک برنامه عکاسی و ویرایش تصاویر در موبایل است که قابلیت های بسیاری دارد. اسنپ سید یکی از برترین اپلیکیشن های عکاسی است و از هر دو سیستم عامل  android و IOS پشتیبانی می کند. این برنامه به صورت رایگان در دسترس کاربران قرار دارد. امکان استفاده از خدماتی چون افکت گذاری روی تصاویر، فتوشاپ تصاویر، اضافه کردن موزیک و ... با این نرم افزار امکان پذیر است.  ویژگی دیگری که اپ اسنپ سید دارد قابلیت مشاهده و ویرایش فایل‌ها RAW است.

از جمله دیگر خدماتی که در این اپلیکیشن ارائه می شود می توان به موارد زیر اشاره کرد:

- قابلیت عکاسی HDR

- دارای انواع ابزارهای ادیت عکس

- دارای ده‌ها فیلتر متنوع

- قابلیت تنظیم و تعریف استایل برای ادیت سریع‌تر عکس‌های بعدی

- امکان تنظیم پیشرفته نور و رنگ تصاویر

- استفاده به صورت آفلاین

اپلیکیشن لایت‌روم (Lightroom)

این برنامه نیز یکی دیگر از نرم افزارهای ادیت و تدوین تصاویر به صورت رایگان است که از هر دو سیستم عامل اندروید و ios پشتیبانی می کند. در صورتی که قصد استفاده از خدمات ویژه این نرم افزار را داشته باشید باید حق اشتراک ماهانه آن را تهیه کنید. باید بدانید که این برنامه متعلق به شرکت معتبر ادوبی است و بنابراین از استانداردهای حرفه ای برای ویرایش ویدئو و تصاویر برخوردار است.

اپلیکیشن پیکس‌آرت (PicsArt)

این اپلیکیشن نیز به صورت رایگان برای هر دو سیستم عامل  اندروید و iOS در دسترس است. با این حال استفاده از خدمات ویژه آن تنها با پرداخت حق اشتراک سالانه امکان پذیر است. این اپلیکیشن قابلیت استفاده توسط کاربران مبتدی و حرفه ای را دارا است و از ابزارهای متنوعی برای ویرایش عکس و تصاویر بهره مند است.

فیلترهای پیش فرض و آماده پیکس  آرت بسیار کاربردی و جذاب هستند و امکانات خوبی در اختیار کاربر قرار می دهند.

اپلیکیشن رتریکا (Retrica)

این اپلیکیشن ابتدا برای کاربران آیفون طراحی شد، اما ویژگی های منحصر به فرد و کاربردی  آن باعث شد که نسخه اندروید این نرم افزار نیز در دسترس کاربران قرار گیرد. یکی از قابلیت‌های اصلی این برنامه عکاسی حرفه‌ای، گرفتن عکس‌های سلفی با کیفیت است. مهمترین ویژگی های اپلیکیشن عکاسی رتریکا شامل موارد زیر است:

- انواع استیکر و گیف

- تایمر زمان حرفه‌ای برای عکس گرفتن

- افکت‌های خاص و منحصر به فرد

- انواع فیلترهای جذاب و زیبا برای استفاده روی تصاویر

- دسترسی آسان برای به اشتراک‌گذاری تصویر در شبکه‌های اجتماعی

اپلیکیشن Quik

از این اپلیکیشن برای ساخت ویدئو استفاده می شود. طراحی و تولید این اپ توسط گروه GoPro انجام گرفته است. این برنامه قابلیت تدوین تصاویر و ویدئوها را دارا است. امکاناتی مثل کوتاه کردن ویدئوها یا امکان گرفتن خروجی در فرمت‌های مختلف ااز جمله خدماتی است که در کوییک ارائه می شود. جلوه های تصویری بسیاری در این برنامه وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید. ویژگی های برنامه Quik به این شرح است:

- کاملا رایگان و بدون نمایش تبلیغات

- امکان افزودن بیش از 75 عکس و ویدئو برای ساخت ویدئوکلیپ به‌صورت خودکار یا دستی

- وجود 23 استایل و قالب ازپیش‌طراحی‌شده و امکان تعدیل و شخصی‌سازی فونت و فیلترهای آن

- تنظیم نسبت تصویر در حالت ۱۶:۹ یا ۱:۱ مناسب برای اینستاگرام

- امکان اضافه‌کردن متن و عنوان

- انتخاب فایل صوتی از بین ۸۰ موسیقی رایگان و همگام‌سازی خودکار موسیقی و ترنزیشن‌ها

- کنترل کامل روی سرعت پخش برای ساخت ویدئو حرکت‌آهسته یا سریع

- ذخیره‌ ویدئو خروجی با کیفیت HD و به‌اشتراک‌گذاشتن در اینستاگرام و فیسبوک و واتساپ

اپلیکیشن ‌Adobe Premier

می دانیم که شرکت ادوبی بهترین و معتبرترین شرکت در تولید محتوای بصری است. بنابراین تعجبی ندارد که اپلیکیشن های این شرکت در زمینه ویرایش و تدوین فیلم و تصاویر نیز محبوبیت بالایی داشته باشند. ادوبی پریمیر یک اپلیکیشن تدوین و ویرایش ویدئو است. از جمله ویژگی های این برنامه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

- ساخت ویدئو به‌صورت خودکار با انتخاب فایل صوتی و عکس و سایر ویدئوهای مدنظر

- حذف قسمت‌های ناخواسته و زمان‌بندی قسمت‌های مختلف

- تنظیم نور و روشنایی ویدئو

- ساخت ویدئو به‌صورت دستی و اعمال تغییرات دلخواه

- امکان افزایش یا کاهش سرعت ویدئو

- مرتب‌سازی و چینش محتوای ویدئو با استفاده از خاصیت Drag and Drop به‌صورت دلخواه

- استفاده از فیلترها و جلوه‌ها و ترنزیشن‌های مختلف

- امکان همگام‌سازی پروژه با Adobe Premiere Pro CC در ویندوز و مک برای استفاده از امکانات حرفه‌ای

- اعمال تغییرات در پروژه در هر مکان و زمان با استفاده از Adobe CreativeSync

- امکان قرار دادن واترمارک شخصی

  • Alex Ferrie