آموزشگاه آموزش تهران

آموزشگاه آموزش تهران

آموزشگاه آموزش تهران

آموزشگاه آموزش تهران

آموزشگاه آموزش تهران

کلمات کلیدی

انواع ابزار تخریب بتن چیست؟

دوشنبه‌ سایبری

نقش جی‌ پی‌ اس در سازمان‌ های کشتیرانی

ردیاب کودکان و امنیت برای آن ها

ذهنی آرام برای شما

تاثیر ردیاب در جلوگیری از قاچاق سوخت و فرآورده‌های نفتی

معرفی کامل ردیاب خودرو تلتونیکا

مزایای فروشگاه اینترنتی نسبت به فروشگاه سنتی

هزینه طراحی سایت فروشگاهی به چه چیزهایی بستگی دارد

وردپرس چیست و چه کاربردی دارد؟

معرفی ابزارهای رایگان تولید محتوا

سئو داخلی و خارجی چیست؟

افزونه‌ های ضروری وردپرس

معرفی اولین اپلیکیشن جامع دانشگاهی کشور

کارایی آیفون 13

آیفون 13 چه کارایی دارد؟

آیفون 13

سورپرایز سالگرد ازدواج

ایده جذاب و رمانتیک سالگرد ازدواج

ایده جذاب و رمانتیک برای سورپرایز سالگرد ازدواج

بهترین ویتامین‌ ها برای باروری

بهترین پوزیشن‌های جنسی جهت افزایش باروری

حسابداری چیست؟

همه ‌چیز درباره قالب اینستاگرام

استاپ موشن

آینده قیمت ارز دیجیتال بیت‌کان (Kan) و تحلیل آن

آینده قیمت ارز دیجیتال ایترنیتی (AE) و تحلیل آن

عنوان: آینده قیمت ارز دیجیتال اورست (ID) و تحلیل آن

آینده ارز دیجیتال سلسیوس (CEL) و فرصت های سرمایه گذاری

آینده ارز دیجیتال سینتتیکس (SNX) و فرصت های سرمایه گذاری

۲۰ مطلب در شهریور ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

بناک، عنوان اولین اپلیکیشن جامعی است که به طور ویژه، برای دانشگاهیان سراسر کشور طراحی و پیاده ‌سازی شده ‌است. این اپلیکیشن به ‌نحوی طراحی ‌شده که بتواند تمامی نیازهای جامعه دانشگاهی و علمی کشور از قبیل دانشجویان، اساتید، فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، کارمندان، پژوهشگران و محققین عرصه‌های علمی و را به‌ طور کامل برطرف سازد.

مزایای استفاده از اولین اپلیکیشن جامع دانشگاهی کشور

دانلود و نصب رایگان

 لازم است بدانید که استفاده از اولین اپلیکیشن دانشگاهی جامع کشور کاملا رایگان است. بنابراین برای دستیابی به این برنامه و استفاده از این اپلیکیشن دانشجوئی و دانشگاهی، می‌توانید به کافه بازار مراجعه نمایید و این سیستم را دانلود کنید و بر روی موبایل خود نصب نمایید.

برطرف ساختن تمامی نیازهای دانشگاهیان در سراسر کشور

در صورتی‌ که اپلیکیشن بناک را به‌ عنوان یک اپلیکیشن جامع و کامل، دانلود و نصب نمایید، متوجه خواهید شد که برای برطرف ساختن نیازهای دانشگاهی خود به هیچ افزونه و یا اپ دیگری نیاز نخواهید داشت. چراکه از این طریق می‌توانید نیازمندی‌های تمامی دانشگاه‌های کشور در زمینه‌های مختلف از قبیل: خدمات آزمایشگاهی، هم‌خانه و خوابگاه، مشاوره در پایان ‌نامه و مقاله، شغل و تدریس و را مشاهده نمایید و تمامی نیازهای خود در زمینه‌های ذکر شده را برطرف سازید.

تماس با مراکز علمی و دانشگاهی در کشور

در اولین اپلیکیشن جامع و دانشگاهی کشور، تمامی رشته‌های دانشگاهی و تمامی مقاطع تحصیلی، تحت پوشش قرار گرفته‌اند. بنابراین و با استفاده از این اپ جامع و کامل دانشگاهی، می‌توانید دانشگاه مورد نظر خود را انتخاب کنید و از این طریق به ‌راحتی به شماره‌های تماس دانشگاه مورد نظر خود، دست یابید.

طراحی جدید و منحصر به ‌فرد

لازم به ذکر است که اپلیکیشن دانشجویی بناک توسط یک تیم دانشجویی و دانشگاهی از دانشگاه شریف تهران طراحی و تولید شده ‌است. یکی از ویژگی‌های منحصر به ‌فرد این برنامه کاربردی این است که تاکنون هیچ نمونه‌ای در سطح کشور نداشته ‌است و یا حتی مشابه آن نیز طراحی و پیاده ‌سازی نشده ‌است. بنابراین و به ‌حق می‌توان این اپلیکیشن را به‌ عنوان نخستین اپلیکیشن جامع دانشگاهی در سراسر کشور به شمار آورد.

اطلاع یافتن از موقعیت‌های شغلی در کشور

همان‌طور که می‌دانید یکی از دغدغه‌های همیشگی دانشجویان و دانشگاهیان و به‌ ویژه فارغ‌التحصیلان در سراسر نقاط کشور، اطلاع پیدا کردن از موقعیت‌های شغلی و هم‌چنین یافتن شغل مناسب است. بسیاری از دانشجویان و قشر دانشگاهی علاقه دارند کار و یا شغلی متناسب با رشته‌ی تحصیلی که در آن درس خوانده‌اند پیدا کنند. بنابراین در اولین اپلیکیشنی که به‌ طور ویژه برای این افراد طراحی ‌شده است این امکان وجود دارد که دانشجویان و فارغ‌التحصیلان جوینده کار بتوانند با در نظر گرفتن رشته تحصیلی خود، از موقعیت‌های شغلی اطلاع کافی حاصل نمایند.

امکان تدریس و یا یافتن بهترین مدرس‌ها

در صورتی ‌که اپلیکیشن دانشگاهی و جامع بناک را دانلود و نصب نمایید متوجه خواهید شد که با استفاده از این برنامه می‌توانید به ‌راحتی خودتان را به ‌عنوان مدرس ویژه برای هر درسی که در آن تخصص کافی دارید معرفی نمایید. علاوه ‌بر این امکان، شما می‌توانید بهترین مدرس‌ها را برای برطرف ساختن مشکلات تحصیلی خود انتخاب کنید و از این طریق، عملکرد بسیار مناسب‌تری را در دروس دانشگاهی خود، تجربه کنید.

امکان شرکت در کنفرانس‌ها، همایش‌ها و رویدادهای علمی کشور

در طراحی اپلیکیشن بناک، توجه ویژه‌ای به دانشجویان و دانشگاهیانی شده که به ‌دنبال اطلاع یافتن از تاریخ برگزاری، چگونگی و شرکت در کنفرانس‌های علمی و پژوهشی، همایش‌های متعدد در رشته‌های مختلف تحصیلی و هم‌چنین رویدادهای تازه‌ علمی هستند. برای این دسته از افراد در این اپ ویژه، امکاناتی در نظر گرفته شده ‌است. بنابراین با مراجعه به بخش‌های مربوط به این موارد، می‌توانند از تاریخ برگزاری تمامی این کنفرانس‌ها و همایش‌ها اطلاعات کافی به دست آورند و در صورت لزوم در آن‌ها شرکت کنند و یا از نتیجه آن، اطلاعاتی را به دست آورند.

خرید و یا فروش لوازم آزمایشگاهی و پروژه‌های دانشجویی

همان‌طور که می‌دانید پس ‌از پایان یافتن برخی از فعالیت‌های آزمایشگاهی و یا انجام پروژه‌های دانشجویی، برخی از لوازم و مواد اضافی برای شما باقی خواهد ماند. این لوازم و مواد اضافی، برای شما کارایی ندارد. اما این امکان وجود دارد که دیگر دانشگاهیان به آن‌ها نیاز داشته باشند. لذا می‌توانید این محصولات و لوازم اضافی خود را در اپلیکیشن جامع دانشگاهی بناک قرار دهید و آن‌ها را به فروش برسانید. از طرف دیگر این احتمال وجود دارد که شما خریدار این لوازم باشید. بنابراین می‌توانید به‌ راحتی از طریق مراجعه به اپلیکیشن بناک نیاز خود را به راحتی برطرف سازید.

ارائه محصولات و خدمات خود به جامعه دانشگاهی کشور

بسیاری از افراد از جمله دانشجویان، کسب ‌و کارهایی دارند که جامعه هدف و یا مخاطب اصلی آن فعالیت، قشر دانشگاهی کشور است. بنابراین در صورتی‌ که شما هم از این دسته از افراد هستید، می‌توانید در اپلیکیشن دانشگاهی بناک برای خود، یک پروفایل کاملا اختصاصی طراحی کنید و سپس با استفاده از این امکان، محصولات و یا خدمات خود را به‌ صورت کاملا رایگان در معرض دید جامعه دانشگاهی در سراسر کشور قرار دهید.

دریافت کد تخفیف خرید

همان‌طور که می‌دانید در شرایط فعلی اقتصادی کشور، بسیاری از دانشجویان، به‌ دنبال یافتن راهکارهایی مناسب برای مدیریت هزینه‌های خود هستند و یا می‌خواهند مخارج مصرفی و روزانه خود را کاهش دهند. در اپلیکیشن بناک، به این دسته از دانشجویان نیز توجه ویژه‌ای شده ‌است. برای نمونه، این تدبیر اندیشیده شده که این دسته از دانشجویان، بتوانند هر 72 ساعت یک ‌بار، از میان سه کسب و کار مطرحی که در کشور به‌ دنبال برطرف ساختن نیازها و خواسته‌های دانشجویی و دانشگاهیان هستند و در این زمینه، فعالیت‌های قابل ‌توجهی دارند، کدهای تخفیف ویژه برای خرید دریافت نمایند.

دستیابی به اطلاعاتی دقیق و به‌روز

در اولین اپلیکیشن جامع دانشگاهی کشور، کامل‌ترین اطلاعات از مراکز ارائه‌ دهنده‌ خدمات دانشگاهی کشور از جمله دانشگاه‌ها، شرکت‌ها و مراکز علمی و تحقیقاتی و دریافت شده ‌است و سعی شده این اطلاعات به طور کامل در دسترس جامعه دانشگاهی در سراسر نقاط کشور قرار داده شود. لازم است بدانید که تمامی سعی این مجموعه بر این بوده که این اطلاعات به ‌صورت به‌روز در اختیار اقشار مختلف دانشگاهی و دانشجویی قرار داده شود. بنابراین می‌توانید به این اطلاعات، اعتماد کنید.

  • Alex Ferrie
  • ۰
  • ۰

آیفون 13 جدیدترین آیفون‌های شرکت اپل است. این محصولات مانند نسل گذشته خود، شامل چند مدل استاندارد هستند که عبارت است از: آیفون 13 اصلی، آیفون 13 مینی، پرو و پرو مکس. لازم است بدانید که گوشی‌های سری آیفون 13 پیشرفت‌های زیادی نسبت ‌به نسل قبلی خود دارند. برای نمونه در این سری از محصولات شرکت اپل، برای نخستین ‌بار از نمایشگر 120 هرتز استفاده ‌شده است. از طرف دیگر شرکت سازنده اپل در تولید این سری از محصولات خود، از نسخه 1 ترابایتی استفاده کرده‌ است. این عامل سبب می‌شود تا در زمینه فضای ذخیره‌ سازی گوشی خود، دغدغه و نگرانی نداشته باشید.

مشخصات و ویژگی‌های آیفون 13

لازم است بدانید که گوشی‌های جدید سری آیفون، از نظر شکل ظاهری و ویژگی‌های ساختاری مانند آیفون سری 12 هستند. اما در این محصولات، تغییرات و ویژگی‌های جدیدی نیز مشاهده می‌شود. به ‌طوری‌که آیفون 13 و آیفون 13 مینی دارای نمایشگر OLED از نوع super Retina XDP هستند اما ارتقاءهایی نیز در این محصولات به چشم می‌خورد. بنابراین این دسته از محصولات ساخت شرکت اپل، قادرند روشنایی تا 800 نیت را نیز برای کاربران فراهم نمایند. اما آیفون 13 پرو و پرو مکس از نوع جدیدی از همین نمایشگر بهره برده‌اند که دارای نرخ نوسازی تطبیق‌پذیر پروموشن است. از طرف دیگر این سری از محصولات شرکت آمریکایی اپل به نسل جدیدی از پردازنده‌های A15 Bionic تجهیز شده‌اند.

ویژگی‌های آیفون 13 و آیفون 13 مینی

این دو نوع از محصولات ساخت شرکت اپل، در رنگ‌های صورتی، آبی، نیمه ‌شب، نور ستاره و قرمز به بازار ارائه شده‌اند و طراحی زیبا و لبه‌های صاف و براقی دارند. این موبایل ساخت اپل دارای قاب آلومینیومی است و نمایشگرهای آن نیز به محافظ سرامیکی تجهیز شده‌اند. آیفون 13 دارای نمایشگر 1/6 اینچی است و آیفون 13 مینی از نمایشگر4/5 اینچی به ‌وجودآمده است. نمایشگر آیفون‌ 13 و آیفون 13 مینی، از نرخ نوسازی 60 هرتز بهره می‌برد. این دو محصول، پیشرفت‌های بزرگی در زمینه طراحی دوربین داشته‌اند. بنابراین با استفاده از این محصولات می‌توانید عکس‌ها و فیلم‌های جالب ‌توجهی را ایجاد نمایید.

از طرف دیگر این دسته از گوشی‌های ساخت اپل به حالت فیلم ‌برداری جدیدی به نام Cinematic Mode تجهیز شده‌اند. این حالت برای واقعی‌تر کردن فیلم‌های ثبت ‌شده از هوش مصنوعی بهره برده ‌است. هم‌چنین لازم است بدانید که در طراحی و تولید این دو محصول، از تراشه‌ی جدید A15 Bionic استفاده شده ‌است. به کارگیری این عامل، سبب می‌شود تا سرعت پردازش این سیستم‌ها نسبت ‌به رقبای دیگرشان تا 50 درصد افزایش پیدا کند.

لازم به ذکر است که این تراشه از فناوری 5 نانومتری بهره برده ‌است و می‌تواند بسیاری از کارهای سخت را انجام دهد. از جمله این کارها می‌توان به جدیدترین ویژگی‌های عکاسی محاسباتی در این محصولات اشاره کرد. لازم است بدانید که این تراشه از 6 هسته به‌ وجود آمده است که از این میان، دو هسته‌ پرقدرت هستند و چهار هسته کم ‌مصرف که از آن‌ها به‌ عنوان CPU استفاده می‌شود نیز در این موبایل‌ها به‌ کار گرفته شده‌اند. لذا این محصولات می‌توانند تا 30 درصد بیشتر از رقبای خود نورپردازی واقعی ایجاد کنند و جلوه‌های بصری ویژه‌ای را خلق نمایند.

ویژگی‌های آیفون 13 پرو و آیفون 13 پرو مکس

آیفون 13 پرو و پرو مکس دارای نمایشگرهای 1/6 و 7/6 اینچ هستند. بدنه‌ی این محصولات، شیشه‌ای است و پوشش ماتی دارند. فریم و یا قاب به ‌کار رفته در تولید این گوشی‌های ساخت اپل، فولادی و براق است و از سطحی تخت و صاف بهره برده‌اند. بنابراین از نظر این ویژگی‌ها با محصولات اپل در سری 12 شباهت‌های بسیار زیادی دارند. این گوشی‌های جدید در چهار رنگ به بازار عرضه شده‌اند که شامل رنگ آبی، طلایی، نقره‌ای و گرافیت است. این دو محصول از سه دوربین واید، اولترا واید و تله ‌فوتو بهره برده‌اند. اما نسبت ‌به نسل قبلی خود تغییرات بسیار زیادی داشته‌اند. دوربین واید و 12 مگاپیکسلی که در این محصولات به کار گرفته‌ شده است سنسور بسیار بزرگ‌تری دارد که 9/1 میکرومتر است و بزرگ‌ترین نمونه گوشی‌های آیفون محسوب می‌شود.

این دو گوشی ساخت اپل، از پنل OLED بسیار پیشرفته‌تر Super Retina XDR بهره می‌برند که نرخ تازه سازی تطبیق آن از 10 هرتز تا 120 هرتز را پشتیبانی می‌کند.

لازم است بدانید که این دو گوشی ساخت شرکت آمریکایی اپل، از نظر ساختار داخلی نیز تغییرات بسیار زیادی داشته‌اند تا از این طریق عملکرد باتری آن‌ها نیز بهتر شود. باتری‌های گوشی آیفون 13 پرو و پرو مکس، یک ‌و نیم و دو و نیم‌ ساعت، قدرت شارژدهی بالاتری نسبت ‌به گوشی‌های سری 12 آیفون دارند.

بنابراین و به ‌طورکلی می‌توان گفت به ‌کارگیری پیشرفته‌ترین سیستم دوربین حرفه‌ای، صفحه نمایش Super Retina XDR، پیشرفت بسیار زیاد در زمینه عمر باتری، استفاده از تراشه A15 Bionic و تنها بخشی از ویژگی‌های گوشی‌های پرچم‌دار آیفون 13 پرو و آیفون 13 پرو مکس به شمار می‌رود.

در صورتی‌ که به خرید این گوشی‌ها علاقه دارید می‌توانید از طریق فروشگاه‌هایی اقدام نمایید که به فروش اقساطی آیفون 13 اشتغال دارند.

  • Alex Ferrie
  • ۰
  • ۰

 
کشور آلمان از جمله کشورهای اروپایی است که در زمینه‌های اقتصادی و صنعت توانسته به موفقیت‌های بسیاری دسترسی پیدا کند. هم‌چنین وجود اماکن دیدنی و پیشرفت‌های بسیار در زمینه هنر موجب شده تا عده‌ای از افراد به آلمان مهاجرت کنند. در این مقاله به معرفی کامل 6 روش سریعی خواهیم پرداخت که از طریق آن‌ها می‌توانید به آلمان مهاجرت کنید.
 
فهرست مطالب
چگونه از طریق تحصیل به آلمان مهاجرت کنیم؟
مدارک مورد نیاز برای ارائه به دانشگاه
مدارک مورد نیاز برای ارائه به سفارت
هزینه تحصیل در آلمان
مهاجرت به آلمان از طریق کار
چگونه با جاب افر به آلمان مهاجرت کنیم؟ 
چگونه ویزای کاریابی در آلمان بگیریم؟ 
مهاجرت به آلمان از طریق ازدواج
مهاجرت به آلمان از طریق ثبت شرکت
با سرمایه‌گذاری در آلمان می‌توانید مهاجرت کنید
مهاجرت افراد زیر 18 سال
هزینه‌های اخذ ویزای آلمان
ویژگی‌های تابعیت آلمان
هزینه‌های زندگی
چگونه از طریق تحصیل به آلمان مهاجرت کنیم؟
دانشگاه‌های آلمان در انواع رشته‌های تحصیلی از سراسر جهان به پذیرش دانشجو اقدام می‌نمایند و سطح علمی بسیار مناسبی نیز دارند. بنابراین محبوبیتی ویژه در میان دانشجویان دارند. اما برای این کار لازم است برخی از مدارک را به دانشگاه ارسال کنید و بعضی از مدارک را نیز به سفارت ارائه دهید.
مدارک مورد نیاز برای ارائه به دانشگاه
مدارک لازم برای پذیرش در دانشگاه‌های آلمان، بسته به نوع دانشگاه، رشته تحصیلی، مقطع تحصیلی با یکدیگر متفاوت است. اما به ‌طورکلی این دسته از مدارک شامل: گواهی تحصیلی، انگیزه نامه، مدرک زبان، ویزای دانشجویی است.
مدارک مورد نیاز برای ارائه به سفارت
پاسپورت با حداقل اعتبار شش ماه
دو سری کپی شناسنامه
دو سری کپی عکس رنگی پاسپورتی با پس‌زمینه روشن
فرم پر شده‌ درخواست ویزا
نامه پذیرش تحصیلی از دانشگاه
گواهی پایان دوره سه‌ساله متوسطه با ترجمه
گواهی پایان دوره پیش‌دانشگاهی با ترجمه
گواهی پایان دوره کارشناسی و یا ارشد با ترجمه
مدارکی دال بر اثبات تمکن مالی
مدرک زبان
مدارک سوابق شغلی
انگیزه نامه
رزومه‌ کاری
هزینه تحصیل در آلمان
در حال حاضر هزینه تحصیل در تمامی دانشگاه‌های دولتی کشور آلمان جز دانشگاه‌های بادن-وورتمبرگ برای همه دانشجویان بین‌المللی رایگان است. به ‌طوری ‌که دانشجویان برای تحصیل در دانشگاه‌های این ایالت‌ها باید هر ساله مبالغی را تحت عنوان شهریه پرداخت کنند. این در حالی است که دانشگاه‌های خصوصی هر یک از  ایالت‌ها در تعیین مبلغ شهریه آزاد و کاملا مختار هستند.
هزینه تحصیل در دانشگاه‌های دولتی در مقطع کارشناسی
هزینه ثبت‌نام ترم که در هر دانشگاه متفاوت است.
خرید بلیت ترم
شهریه تحصیل بیش‌ از حد مجاز
هزینه تحصیل در دانشگاه‌های دولتی در مقطع ارشد
هزینه ثبت‌نام هر ترم 
شهریه دانشگاه برای دانشجویانی که مدرک کارشناسی خود را از کشور دیگری به‌جز آلمان دریافت کرده‌اند.
هزینه تحصیل در آلمان در مقطع دکترا
هزینه ثبت‌نام هر ترم
مهاجرت به آلمان از طریق کار
آلمان از نظر اقتصادی کشوری قدرتمند است و نرخ بیکاری پایینی دارد. بنابراین عده‌ای از افراد قصد دارند از طریق کار به این کشور مهاجرت نمایند.
چگونه با جاب افر به آلمان مهاجرت کنیم؟
جاب افر و یا پیشنهاد شغلی، یک برگه است که از سوی یک کارفرمای آلمانی برای نیروی کار خارجی صادر می‌شود. این برگه موجب می‌شود تا روند اخذ ویزای کار آلما،ن تسریع و تسهیل گردد. با این امکان می‌توانید مدت مشخصی را در آلمان به‌ صورت موقت اقامت داشته باشید و سپس آن را تمدید کنید.
چگونه ویزای کاریابی در آلمان بگیریم؟
اخذ ویزای کار آلمان برای تخصص‌های امکان دارد که کشور آلمان در آن‌ها کمبود نیروی کار تخصصی دارد. برای این کار لازم است تحصیلات شخص متقاضی با مشاغل اعلام‌ شده توسط دولت آلمان تطابق داشته باشد و در این کار سابقه حداقل 3 تا 5 سال داشته باشد. داشتن مدرک زبان آلمانی نیز لازم است.
 
مهاجرت به آلمان از طریق ازدواج
طبق قوانین کشور آلمان در صورتی‌ که یک فرد ایرانی، با فرد آلمانی ازدواج کند می‌تواند اقامت این کشور را به دست آورد و از طرف دیگر می‌تواند برای داشتن تابعیت نیز اقدام کند. 
مهاجرت به آلمان از طریق ثبت شرکت
برای چنین اقدامی لازم است در ابتدا طرح فعالیت اقتصادی خود را به دولت آلمان ارائه دهید و اثبات کنید که توان پرداخت هزینه‌های اصلی و جانبی خود را دارید. شرایط سنی نیز عامل مهمی است. بنابراین باید حداقل بیست سال داشته باشید. سرمایه‌گذارانی که مدرک دانشگاهی ندارند باید دارای مدرک زبان آلمانی باشند. پس از ثبت شرکت به سرمایه‌گذار و همراهان وی کارت اقامت یک‌ساله ارائه می‌شود.
با سرمایه‌گذاری در آلمان می‌توانید مهاجرت کنید
برای انجام سرمایه‌گذاری در آلمان می‌توانید از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری،EFT ها، خرید سهام و یا خرید اوراق قرضه‌ اقدام کنید و یا در املاک و مستغلات سرمایه‌گذاری نمایید.
مهاجرت افراد زیر 18 سال
یکی از گزینه‌های مهاجرت به آلمان، مهاجرت افراد زیر 18 سال است. این افراد می‌توانند در این کشور تحصیلات مورد نظر خود را ادامه دهند. برای انجام این کار اخذ ویزای تحصیلی ضرورت دارد.
هزینه‌های اخذ ویزای آلمان
دریافت ویزای آلمان و مهاجرت به این کشور اروپایی پیشرفته، همیشه دارای یک روال مشخص و سازمان دهی‌شده بوده ‌است. در حال ‌حاضر نیز با قوانین جدید، شهروندان محدوده شینگن می‌توانند بدون هیچ محدودیتی به این کشور تردد داشته باشند. سایر افراد می‌توانند با ویزای ترانزیت، شینگن نوع B و C و ویزای بلند مدت به این کشور وارد شوند.
ویزای ترانزیت نوع A
پایین شش سال: رایگان
6 تا 12 سال: 35 یورو
بالاتر از 12 سال: 60 یورو
ویزای شنگن نوع B 
پایین 6 سال: رایگان
6‌تا 12 سال: 35 یورو
بالاتر از 12 سال: 60 یورو
ویزای بلندمدت
پایین 18 سال: 30 یورو
بالای 18 سال: 60 یورو 
ویزای شنگن نوع C
پایین 6 سال: رایگان
6 تا 12 سال: 35 یورو
بالاتر از 12 سال: 60 یورو
ویژگی‌های تابعیت آلمان
برای دریافت تابعیت آلمان باید به ‌صورت قانونی به مدت هشت سال، در این کشور زندگی کرده باشید و شغلی مناسب با درآمد کافی، داشته باشید. هم‌چنین باید به زبان آلمانی مسلط باشید و دارای سابقه کیفری نیز نباشید.
هزینه‌های زندگی
داشتن اطلاعات در مورد هزینه‌های زندگی در آلمان به شما کمک می‌کند تا بتوانید برآوردی از هزینه‌های خود داشته باشید. به ‌طور کلی لازم است بدانید ارزان‌ترین شهرهای آلمان، هزینه مسکن، هزینه درمان، در این کشور به چه صورتی است.
هزینه مربوط به غذا
هزینه مربوط به اجاره‌بها
هزینه مربوط به قبض‌های خدمات شهری
هزینه مربوط به تامین لباس
هزینه مربوط به تفریح
خلاصه مطالب
همان‌طور که گفته شد مهاجرت آلمان نیاز به‌ در نظر گرفتن شرایطی دارد.
مهاجرت قانونی به آلمان از طریق 6 روش انجام‌ شدنی است.
یکی از شرایط رفتن به آلمان دریافت ویزای تحصیلی است.
از دیگر راه‌های اقامت در آلمان می‌توان سرمایه‌گذاری را نام برد.
کشور آلمان برای مهاجرت از نظر هزینه تحصیل و هزینه زندگی کشور مناسبی است.
از جمله معایب مهاجرت به آلمان می‌توان به نرخ  بعضی از هزینه‌های زندگی اشاره کرد.
در حال حاضر برخی از افراد زیر 18 سال به مهاجرت به کشور آلمان اقدام می‌نمایند. 
لازم به ذکر است که برای مهاجرت افراد زیر 18 سال به آلمان، این افراد باید ویزای تحصیلی اخذ نمایند.

  • Alex Ferrie
  • ۰
  • ۰


بخش زیادی از مهاجرانی که در سال‌های اخیر، به کشور آلمان وارد شده‌اند از طریق دریافت ویزای تحصیلی اقدام نموده‌اند. از جمله دلائل عمده این اقدام می‌توان به رایگان بودن تحصیل در این کشور اروپایی پیشرفته و صنعتی اشاره کرد. در این مقاله قصد داریم به طور کامل روش مهاجرت به آلمان از طریق دریافت ویزای تحصیلی را معرفی کنیم.
 
فهرست مطالب
در چه مقطعی می‌توانید در آلمان تحصیل کنید؟
توضیح هر یک از مقاطع تحصیلی، هزینه‌ها، مدارک مورد نیاز
هزینه زندگی دانشجویی
معرفی بهترین دانشگاه‌های آلمان برای تحصیل
معرفی بهترین رشته‌های تحصیلی در آلمان
در چه مقطعی می‌توانید در آلمان تحصیل کنید؟
در حال حاضر دانشگاه‌های آلمان در مقاطع مختلف تحصیلی، از جمله لیسانس و یا کارشناسی، فوق لیسانس و یا کارشناسی ارشد، دکترا و هم‌چنین پزشکی اقدام به پذیرش دانشجویان بین المللی می‌نمایند. 
هزینه تحصیل در آلمان
لازم است بدانید که هزینه تحصیل در تمامی دانشگاه‌های دولتی کشور آلمان به جز دانشگاه‌های بادن-وورتمبرگ برای تمامی دانشجویان بین‌المللی، رایگان است. این دسته از هزینه‌ها را می‌توان به طور کلی، به ترتیب زیر برشمرد.
هزینه تحصیل در دانشگاه‌های دولتی در مقطع کارشناسی
هزینه ثبت ‌نام ترم (این میزان از هزینه در هر یک از دانشگاههای کشور آلمان، متفاوت است.)
خرید بلیت ترم
شهریه تحصیل بیش‌ از حد مجاز (پرداخت این هزینه برای دانشجویانی است که در مقطع مورد نظر، بیش از حد لازم، متوقف شده‌اند.)
هزینه تحصیل در دانشگاه‌های دولتی در مقطع ارشد
هزینه ثبت ‌نام هر ترم 
شهریه دانشگاه ( این هزینه برای دانشجویانی است که مدرک مقطع کارشناسی خود را از کشور دیگری به‌ غیر از کشور آلمان دریافت کرده‌اند.)
هزینه تحصیل در آلمان در مقطع دکترا
هزینه ثبت ‌نام هر ترم
مدارک مورد نیاز برای ارائه به دانشگاه
لازم به ذکر است که دانشجویان بین المللی باید برای اقدام به تحصیل در هر یک از دانشگاه‌های کشور آلمان، برخی از مدارک را به دانشگاه مورد نظر خود، ارائه دهند. لازم است بدانید که مدارک لازم برای پذیرش در دانشگاه‌های آلمان، بسته به نوع دانشگاه، رشته تحصیلی، مقطع تحصیلی با یکدیگر متفاوت است. بنابراین هر یک از دانشگاه‌های این کشور، برای پذیرش دانشجو مدارک متفاوتی را درخواست خواهند نمود. لذا در صورتی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه‌های مختلف این کشور را دارید لازم است در ابتدا به وب سایت دانشگاه مورد نظر خود مراجعه کنید و در بخش الزامات پذیرش، مدارک مورد نیاز را مطالعه کنید و نسبت به جمع آوری آن اقدام نمایید و سپس مدارک خود را به کمیته پذیرش دانشگاه مد نظر خود ارسال نمایید. اما به ‌طورکلی می‌توان گفت این دسته از مدارک شامل موارد زیر است.
گواهی تحصیلی
انگیزه نامه
مدرک زبان
ویزای دانشجویی
مدارک مورد نیاز برای ارائه به سفارت
برای دریافت ویزای تحصیلی و ادامه تحصیل در دانشگاه‌های کشور آلمان لازم است برخی از مدارک را به سفارت تحویل دهید. از جمله این مدارک می‌توان موارد زیر را نام برد:
پاسپورت که حداقل اعتبار شش ماه داشته باشد.
دو سری کپی شناسنامه
دو سری کپی عکس رنگی پاسپورتی با پس ‌زمینه روشن که در سال اخیر گرفته شده باشد.
فرم پر شده‌ درخواست ویزا
نامه پذیرش تحصیلی از دانشگاه مورد نظر
گواهی پایان دوره سه ‌ساله متوسطه به همراه ترجمه رسمی آن
گواهی پایان دوره پیش‌دانشگاهی به همراه ترجمه رسمی آن
گواهی پایان دوره کارشناسی و یا ارشد به همراه ترجمه رسمی آن
مدارکی دال بر اثبات تمکن مالی
مدرک زبان
مدارک سوابق شغلی (در صورتی که چنین سوابقی وجود داشته باشد.)
انگیزه نامه
رزومه‌ کاری
هزینه زندگی دانشجویی
لازم به ذکر است که هزینه زندگی دانشجویی در تمامی کشورها از جمله کشور آلمان، بسته به نوع زندگی هر فرد و سبک زندگی وی متفاوت است. اما به طور کلی می‌توان گفت این دسته از هزینه‌ها و مخارج، شامل موارد زیر است:
هزینه مربوط به غذا و خوراک 
هزینه مربوط به اجاره‌ بهای محل سکونت
هزینه مربوط به قبض‌های خدمات شهری از قبیل: وسائل حمل و نقل عمومی
هزینه مربوط به تامین لباس
هزینه مربوط به تفریحات
 
معرفی بهترین دانشگاه‌های آلمان برای تحصیل
همان‌طور که می‌دانید کشور آلمان از نظر سطح سواد علمی، رتبه بسیار مناسبی دارد. این کشور دارای دانشگاه‌ها و کالج‌های بسیار زیادی است که هر یک، از نظر رتبه علمی، جایگاه خاصی دارند. اما به طور کلی می‌توان گفت بهترین دانشگاه‌های کشور آلمان برای تحصیل به ترتیب عبارتند از:
دانشگاه فنی مونیخ
دانشگاه لودویک ماکسیملیان مونیخ
دانشگاه فنی کیت
دانشگاه آزاد برلین
دانشگاه فرایبورگ
دانشگاه ایبر هاردکارل
دانشگاه هامبورگ
معرفی بهترین رشته‌های تحصیلی در آلمان
برخی از رشته‌های تحصیلی در کشور آلمان جایگاه بسیار مناسب‌تری نسبت به سایر رشته‌ها دارند. رشته‌هایی از قبیل پرستاری و پزشکی و هم‌چنین علوم مهندسی و گرایش‌های مربوط به آن‌ها، تقاضای بسیار بالایی در کشور آلمان دارند و بازار کار مناسبی هم دارند. از طرف دیگر، رشته‌های زیر شاخه علوم پزشکی، حقوق و فناوری اطلاعات نیز در این کشور جایگاه بسیار مناسبی دارند. هم‌چنین بازاریابی و مدیریت کسب و کار نیز از جمله بهترین رشته‌ها برای تحصیل در کشور آلمان هستند. این رشته‌ها درآمد بسیار بالایی هم دارند. در ادامه به معرفی برخی از رشته‌های بسیار مهم در کشور آلمان خواهیم پرداخت.
رشته‌های تحصیلی مهندسی ( مهندسی مکانیک، مهندسی خودرو، مهندسی برق و...) 
رشته‌های تحصیلی پزشکی (پرستاری، دندان پزشکی و...)
رشته‌های تحصیلی مدیریت بازرگانی
رشته‌های تحصیلی علوم انسانی ( به ویژه زیر مجموعه‌های حقوق و قضاوت و...)
رشته‌های تحصیلی علوم ریاضیات
رشته‌های تحصیلی کامپیوتر
رشته‌های تحصیلی هنر
خلاصه مطالب
در این مقاله به معرفی مقاطع تحصیلی که می‌توانید با مهاجرت به آلمان در آن‌ها ادامه تحصیل دهید اقدام شد.
هر یک از مقاطع تحصیلی در کشور آلمان، هزینه‌های مخصوص به خود را دارند.
لازم به ذکر است که برای تحصیل در آلمان باید برخی از مدارک مورد نیاز را فراهم کنید.
برخی از مدارک برای تحصیل در آلمان باید در اختیار دانشگاه قرار بگیرند و برخی به سفارت تحویل داده شوند.
هزینه زندگی دانشجویی در کشور آلمان بسته به سبک زندگی هر فردی، دارای تفاوت‌هایی است.
دانشگاه‌هایی از قبیل: دانشگاه فنی مونیخ، لودویک ماکسیملیان و ... از جمله بهترین دانشگاه‌های آلمان برای تحصیل به شمار می‌روند.
بهترین رشته‌های تحصیلی در کشور آلمان عبارتند از: رشته‌های پزشکی، مهندسی، مدیریت بازرگانی و ...

  • Alex Ferrie
  • ۰
  • ۰


اگر شما هم سودای مهاجرت در سر دارید و درگیر مراحل پیچیده و چالش برانگیزش هستید، حتما این را هم می‌دانید که آلمان یکی از موفق‌ترین کشورها در زمینه جذب مهاجران ایرانی و غیر ایرانی بوده است. هزینه مهاجرت به آلمان از طریق کار و شرایط خاصی که وجود دارد، نشان می‌دهد که بهتر است قبل از اقدامات جدی، همه جوانب را درنظر بگیرید. هرچند که آواز دهل شنیدن، به قول قدیمی‌ها از دور خوش است، اما آلمان، کشوری است که بدون شک می‌تواند در تحقق اهدافتان، جدی اما با سخاوت، میزبان مهاجرانِ سخت‌کوش باشد.
 ]
نکات مهم از شرایط مهاجرت کاری به آلمان
برای مهاجرت کاری به آلمان از طریق کار روش‌های متفاوتی وجود دارد اما بیش‌ترین نکات حائز اهمیت، تسلط به زبان آلمانی در سطح B1 وB2  و داشتن سابقه کار در رشته تخصصی شما است. البته درصورت نداشتن سابقه کاری نیاز نیست نگران شوید؛ آلمان برای نیروی کار علاقه‌مند به یادگیری، اهمیت زیادی قائل است و قطعا روش‌های دیگری را پیشِ پای مهاجرِ مصمم قرار می‌دهد. 
هزینه مهاجرت کاری به آلمان براساس شغلی که دارید، متفاوت است و رنج مشخصی برای هر شغل دارد. مثلا اگر رشته تحصیلی شما در مقطع لیسانس، یکی از رشته‌های مهندسی باشد، از قبلِ ورود به آلمان، می‌توانید حتی ساعت کار و میزان حقوق دریافتی را بدانید در رشته‌های مختلف مهندسی مثل عمران، برق و موارد دیگر، حتی به راحتی بلوکارت را دریافت کرده و بعداز حدود 19 ماه، اقامتِ دائم می‌گیرید. برای زبان هم به مدرک خاصی نیاز ندارید؛ اما قطعا تسلط به زبان آلمانی در سطح B2 برای ارتباط موثر ضرورت دارد.
فرصتِ اقامت کاریِ آلمان در رشته‌های پیراپزشکی و کادرِ درمان هم مدرکِ مهاجر، باید لیسانس یا مقاطع بالاتر باشد و همچنین داشتن سابقه کاری( حتی در حد گذراندن طرح) اجباری است. تنفاوت مهاجرت به آلمان از طریق کار پرستاری با رشته‌های مهندسی، این است که حتما باید در دوره‌های آموزشی مرتبط با رشته شرکت کنید و بعداز پایان دوره ها، حدودا 4 سال برای اقامت دائم منتظر بمانید. مدرک زبان برای مهاجرت پرستاران به آلمان اجباری است؛ بنابراین باید در سطحB2 مدرک داشته باشید و به سفارت ارائه دهید.
در رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی، شما با حداقل مدرک B2 آلمانی می‌توانید اقدام کنید و پس از مهاجرت در حدود 2 سال، حقوقی متوسط ضمن کار دریافت می‌کنید. درحقیقت مهاجرت پزشکان به آلمان، به‌نوعی دوره کاری هم محسوب می‌شود و بعداز گذراندن این فرایند، درصورت قبولی در آزمونِ پیشِ‌رو، به‌عنوان متخصص در رشته خودتان استخدام شده و افزایش حقوق هم خواهید داشت.
به طورکلی، یافتن بهترین شغل برای مهاجرت به آلمان وجود ندارد! این مهارت و تخصص شما است که "بهترین" را در روند به بلوغ رسیدن حرفه‌تان در کشور جدید، معنا می‌کند.
معرفی روش‌های مهاجرت کاری به آلمان
برای مهاجرت کاری به آلمان چندین راهِ متفاوت است که انتخاب‌شان تاحدی به موقعیت شغلی و تحصیلی فردِ متقاضی برای مهاجرت به این کشور، بستگی دارد. البته مهاجرت از طریق دعوت نامه به آلمان، اقدام جهت اخذ ویزای جاب آفر و شرکت در دوره‌های آموزشی آوسیبلینگ، می‌تواند روش‌های شناخته‌شده‌تری باشد.
ویزای جاب آفر چیست و به چه سایت‌هایی می‌توان روزمه ارسال کرد؟
مهم‌ترین روش مهاجرت کاری به آلمان، اقدام از طریق ویزای جاب آفر یا جاب سیکِر است که در ایران با عنوان" ویزای جست‌وجوی کار" شناخته می‌شود. این ویزا فرصت 6ماهه‌ای است که در کشور آلمان به افرادِ متقاضی مهاجرت و شغل داده می‌شود و از این طریق، می‌توانید 6ماه در آلمان به جست‌وجوی کار موردنظرتان بپردازید( البته هزینه های این 6ماه برعهده خود شخص است). 
در این مدت باید بتوانید قرار مناسبی را با کارفرمای آلمانی منعقد کنید. شرایط سنی مهاجرت کاری به آلمان هم از مواردی است که اهمیت دارد؛ مثلا افرادی که کم‌تراز 40سال دارند و حداقل مدرک‌شان لیسانس است، درصورت داشتن حدود 3سال سابقه کاری و اثبات دانش زبان آلمانی در سطح B1، می‌توانند برای این ویزا درخواست دهند. البته ارائه مدرک زبان اهمیتی ندارد، باید هرچیزی که از زبانِ آلمانی بلدید را زمان مصاحبه نشان دهید!
موسسات کاریابی و شرکت‌های مختلف در آلمان، سایت‌های تخصصی خود را برای ارتباط بهتر بین کارفرما و کاریاب دارند. می‌توانید با استفاده از تکنیک‌های یک رزومه‌نویسیِ اصولی و درست، رزومه‌های خود را به سایت این موسسات ارسال کنید و منتظر پاسخگویی آن‌ها باشید. البته این انتظار چندان طول نمی‌کشد چون موسسات آلمانی به نظم و جدیت در کار مشهور هستند!
make-it-in-germany.com
monster.de
stepstone.de
jobvector.de
indeed.de
جست و جوی کار در آلمان به چه صورت است؟
همین‌طور که در مطلب قبل اشاره کردیم، اولین و بدیهی‌ترین شرط، داشتن گذرنامه جاب آفر است. شما در قدم اول با استفاده از شماره این گذرنامه، می‌توانید در سفارت آلمان برای ویزا اقدام کنید و بعد منتظر تماس از سوی سفارت باشید. این بازه زمانی معمولا 14ماه طول می‌کشد و بعداز آن وقت مصاحبه است! در فرایند مصاحبه ضمن ارائه مدارک، احتمالا دانش زبانی شما هم بررسی می‌شود. 
بعد از این مرحله درصورت تایید سفارت، ویزای شما در سریع‌ترین حالت ممکن آماده است. حالا شما 6ماه فرصت جست‌و‌جو برای کار دارید و می‌توانید از طریق روزنامه‌ها، مراکز تخصصی مشاوره برای کسب‌وکار پناهندگان و موسسه‌های کاریابی برای گرفتن وقت مصاحبه اقدام کنید. البته درصورت داشتن شرایطِ لازم، می‌توانید به گذران دوره‌های آموزشی آوسیبلینگ هم گوشه‌چشمی داشته باشید.
آموزشی فنی‌ حرفه‌ای در آلمان Ausbildung
رشته‌های فنی‌حرفه‌ای بیش‌ترین طرفدار را در بین مهاجرین به آلمان داشته است. برای اقدام به مهاجرت و تحصیل در این رشته ها، دو راه وجود دارد؛ افراد زیر 25سال که مدرکی به غیراز دیپلم ندارند، می‌توانند از دوره آوسبیلدینگ(Ausbildung) استفاده کنند. دوره‌های رایگانی که مشابه دوره‌های فنی‌حرفه‌ای خودمان هستند و اغلب بازه زمانی2 تا 3 سال دارند. البته مزیت اصلی شرکت در این دوره‌ها، دریافت حقوق به صورت ماهانه و استخدام بعداز اتمام دوره است که موجبات اقامت دائم شما را فراهم می‌کند.
افرادی که بیش از 25سال یا کمتر دارند اما سابقه گذراندن دوره‌های فنی‌حرفه‌ای در ایران را به همراه سابقه کار دارند، طبق قوانین2020، درصورت تایید مدارک و رشته، از ابتدا شروع به کار می‌کنند و بعداز 4 سال اقامت دائم می‌گیرند. 
البته فراموش نکنید که ارائه مدرک زبان آلمانی در سطح B2 در هر دو مورد ضروری محسوب می‌شود.

بلو کارد چیست؟
کارت آبی یا همان بلوکارد(Blue Card) درواقع نوعی اجازه کار و زندگی در کشورهای اتحادیه اروپا است که به افرادی داده می‌شود که از خارج از حوزه اروپا به این کشورها آمده‌اند، در زمینه کاری و تحصیلی موفق عمل کرده‌اند و به نوعی صاحب تخصص و مهارت هستند. این کارت که معادل گرین‌کارت آمریکایی است، به این دلیل کارت آبی نام‌گذاری شده که یادآور پرچم آبی اتحادیه اروپا باشد.
 
افراد واجد شرایط دریافت بلوکارد کسانی هستند که توانسته باشند به شغلی با درآمد سالیانه 55000 یورو( بدون کسر مالیات) دست پیدا کنند. البته اگر شغل آن‌ها جزو مشاغلی باشد که در حال حاضر با کمبود نیروی کار مواجه است، درآمد سالیانه 43000 یورو کفایت می‌کند.
مدت زمان اعتبار کارت آبی برای اقامت آلمان از طریق کار، اعتبار 4ساله دارد. اگر قرارداد کاری شما کمتراز 4سال باشد، کارت آبی به مدت قرارداد به‌علاوه سه ماه، صادر یا تمدید می‌شود. پس از 3سال از تاریخ صدور بلوکارت آلمان، درصورتی‌که متقاضی همچنان مشغول به کار در آلمان باشد، می‌تواند درخواست اقامت دائم کند.

شرایط ایجاد کسب و کار مستقل در آلمان
در بررسی شرایط مهاجرت به آلمان از طریق کار، دانستید که موقعیت‌های شغلی بسیاری با توجه به تخصص شما وجود دارد و برای دست‌یابی آن‌ها می‌توانید از راه‌های مختلفی اقدام کنید. دوره‌های آوسیبلینگ یکی از موفق‌ترین راه‌ها است و به لطف امکان تحصیل رایگان در دوره‌های آموزشی با حداقل مدرک تحصیلی، در سال‌های اخیر نظر مهاجران بسیاری را به خود جلب کرده‌است. به طور کلی برای ایجاد کسب‌وکار در آلمان، بهتراست نیم‌نگاهی به لیست خلاصه‌شده زیر بیندازید که از ساده‌ترین تا محکم‌ترین گام‌هایی است که باید برای مهاجرت بردارید:
مطالعه زبان آلمانی تا سطح B1 یا B2 براساس اهداف‌تان
گرفتن مدرک زبان آلمانی( درصورت نیاز)
اقدام برای ااقامت دائم

  • Alex Ferrie
  • ۰
  • ۰


از هرچه بگذریم، سخن از گردشگری و مسافرت‌های داخل کشور خوش‌تر است! البته این‌که شرایط سفرهای خارجه در زمان همه‌گیری بیماری کرونا مانند قبل مهیا نیست، در تمایل ما به سخن گفتن از سفرهای داخلی بی‌تاثیر نیست! جدای از مزاح، گاهی‌وقت‌ها آن‌قدر درگیر آوازه سفر به کشورهای دیگر می‌شویم که از یاد می‌بریم بعضی از شهرهای ایرانِ خودمان، نماینده به حقی از بهشتِ روی زمین هستند و هنگام تماشای زیبایی‌های‌شان، به چشم‌ها اجازه پلک‌زدن نمی‌دهند!
 
 البته جاذبه‌های فوق‌العاده‌ای در همه شهرهای ایران وجود دارد، اما در این مقاله به طور کاملا اختصاصی و حرفه‌ای به سراغ سه مورد از رویایی‌ترین شهرها می‌رویم که حقِ مطلبِ عنوان هم به‌خوبی ادا شود. پس لطفا کمربندهای‌تان را برای سفر به کیشِ هیجان‌انگیز، شیرازِ بی مثال و شمالِ دریادل محکم ببندید تا این سفر مجازی را آغاز کنیم.

کشتی یونانی کیش؛ ماجرای میزبانی دریا و میراثِ یونانی‌ها 
یکی از جذاب‌ترین‌های سفر به کیش، تماشای کشتی یونانی است که در نزدیکی ساحل جزیره آرام گرفته. البته این دل سپردنِ همیشگی به ساحل و به گل نشستن کشتی،دلیل مشخصی ندارد. می‌توانید ضمن سفر و اجاره ویلا در کیش، لحظات آرامی را به دور از هیاهوی امکانات مدرن تفریحی در کنار این کشتی بگذرانید. پیاده‌روی در ساحلی که شن‌های نرمش پاهای شما را نوازش می‌دهند و خستگیِ زندگیِ شهرنشینی را دور می‌کنند، می‌تواند از لحظات ناب بازدید از کشتی یونانی باشد. البته تاکید می‌کنیم در این بازدید، دوربین عکاسی‌تان را به همراه داشته باشید تا از طلوع و غروب خورشید در این ساحل رویایی، قاب‌های دلنشینی ثبت کنید.
شهر زیرزمینی کاریز کیش؛ عشق‌بازیِ معماریِ سنتی و مدرن در یک نگاه
شهر زیرزمینی کاریز در جزیره کیش، دست‌رنج معماران ایرانی است و بازدید از آن ضمن اجاره ویلا در کیش، از جمله مواردی است که در این سفر رویایی فراموش‌تان نمی‌شود. قدمت 2500 ساله این شهر، جریان آب شیرین، آب‌وهوای خنک به لطف وجود قنات و سقفی که با حضور مرجان‌ها و فسیل‌ها تزئین شده است، از محکم‌ترین دلایلِ ما برای بازدید از کاریز به‌شمار میرود.
مسجد نصیرالملک شیراز؛ رقص نورهای رنگارنگ از پشت شیشه‌ها
اگر اغراق نباشد باید دست معماران دوران قاجار را بوسه زد! اصلا شیراز و جاذبه‌هایش به لطف سلیقه و تمایل پادشاهان قاجار به آفرینش زیبایی‌ها در معماری، خلق شده‌اند. بازدید از مسجد نصیرالملک شیراز نه‌تنها برای مذهبی‌ها، بلکه برای کسانی که فکر می‌کنند مسجد نمی‌تواند عنوانِ جاذبه گردشگری را به خود اختصاص دهد، پیشنهاد می‌شود. نصیرالملک مسجدی است که ورودی هشتی، صحن وسیع و شبستان‌های تابستانی و زمستانی‌اش عجیب، دلبری می‌کند. البته در سفر به شیرازِ زیبا زمانی حیرت‌زده می‌شوید که رقص جذاب نور را به لطف شیشه‌های رنگی ببینید و لذت ببرید. تصویری که هم قاجاری است و هم رویایی!
خانه زینت الملوک شیراز؛ تماشایی‌ترین عمارت قاجاری‌ها 
شیراز پایتخت فرهنگیِ ایران است و یکی از از خوش‌نقش‌ونگارترین عمارت‌های قدیمی‌اش، خانه زینت الملوک، قطعا ارزش یک‌بار دیدن را دارد. این خانه قاجاری، یک موزه تاریخیِ تمام‌عیار است که در خیابان لطفعلی‌خان زند بنا شده. خانه‌ای که باغچه‌ها، حوض‌ها و 20 اتاق تماشایی‌اش به لطف آیینه‌کاری‌ها، گچ‌بری‌ها و نقاشی‌های آن دوران، سبک معماری ایرانی را بیش‌از‌پیش ستایش می‌کند. می‌توانید ضمن سفر و اجاره سوئیت در شیراز، فرصت بیشتری برای بازدید از این نوع جاذبه های تاریخی داشته باشید.
جنگل و ساحل گیسوم؛ زیباترین طلاقیِ سبزی جنگل و آبیِ دریا
هرچند که شمال و جنگل‌های بی‌نظیرش زبانزدِ گردشگران است، پارک جنگلی گیسوم، به طورخاص از خوب‌ترین‌های روزگار محسوب می‌شود. این منطقه جنگلی بکر در 90 کیلومتری جاده رشت به آستارا قرار دارد و البته صرفا یک منطقه جنگلی نیست. رویایی‌ترین بخش سفر به شمال و بازدید از جنگل گیسوم، لحظه‌ای است که ریه‌های‌تان از نفس سبز درختان جنگل پر می‌شود، اما درانتها به ساحل گیسوم می‌رسید و خنکای دریا را احساس می‌کنید.خلاصه کلام این‌که درصورت سفر و اقامت در ویلای اجاره ای شمال، یکی از فراموش‌نشدنی‌ترین تصاویر گردشگری عمرتان به لطف جنگل گیسوم اتفاق می‌افتد؛ قدردانش باشید!
سوادکوه مازندران؛ اینجا رویا حد و مرز نمی‌شناسد! 
سوادکوه یکی از سرزنده‌ترین شهرستان‌های مازندران است. اگر روزی، روزگاری به این خطه پرخاطره سفر کردید و با هوسِ اجاره ویلا یا کلبه‌های چوبی، چند صباحی را در دل طبیعت و جنگل گذراندید، فراموش نکنید سفر به شمال و نرفتن به سوادکوه اشتباهی نابخشودنی است! این شهرستان جاذبه‌های زیادی را در دل خود دارد که از خیره‌کننده‌ترینِ آن‌ها می‌توان به جنگل لفور، غار زنگیان، روستای آلاشت، پل ورسک، دریاچه شورمست و ارفه کوه اشاره کرد. در طی سفر به سوادکوه با بکرترین چهره طبیعت ایران روبه‌رو می‌شوید و این رویاروییِ رویایی، شاید پایانِ قصد کردن برای گرفتن بلیطِ سفرهای خارجی می باشد

  • Alex Ferrie
  • ۰
  • ۰


همان طور که می‌دانید، در طول سال ممکن است با رویدادهای عاشقانه فراوانی سر و کار داشته باشیم. افراد در چنین مواقعی سعی دارند تا همسر خود را به بهترین شکل ممکن سورپرایز کنند و هدیه‌ یا سورپرایزی برای او در نظر بگیرند. از این رویدادها باید به سالگرد ازدواج اشاره داشت. 
در واقع هنگامی که یک یا چند سال از سال روز ازدواج زوج می‌گذرد، آن‌ها تلاش می‌کنند تا یکدیگر را حسابی خوشحال کنند. یافتن ایده سورپرایز سالگرد ازدواج شاید در نگاه اول کمی دشوار باشد، اما نیاز است تا مطالبی را در این زمینه مطالعه کنید. سپس قادر خواهید بود تا بهترین ترفندها را در ذهن خود داشته باشید و آن‌ها را پیاده کنید.
 
ایده رمانتیک سالگرد ازدواج در نهایت می‌تواند باعث شود تا زن و شوهر روابط بهتری با هم داشته باشند. سپس آن‌ها از این که همدیگر را دارند، احساس رضایت خواهند داشت. بنابراین اگر شما هم به سالگرد ازدواج خود نزدیک هستید، بد نیست از چند ایده سورپرایز سالگرد ازدواج که در ادامه خدمتتان عرض می‌کنیم، بهره‌مند شوید. 
ایجاد فضایی شبیه به روز عروسی
همه افراد از عروسی خود خاطرات خوبی به یاد دارند. حال اگر تلاش کنید تا این فضا را مجددا برای همسر خود به وجود آورید، این خاطرات برای وی و حتی خودتان زنده خواهد شد. این می‌تواند به عنوان یک هدیه سالگرد ازدواج برای شوهر یا برعکس به حساب بیاید. 
سعی کنید تا فضای خانه خود را دقیقا شبیه به زمانی کنید که برای نخستین بار به آن قدم گذاشتید. البته در کنار آن، خرید هدیه به عنوان یک ایده سورپرایز همسر برای سالگرد ازدواج را هم به شما توصیه می‌کنیم. اگر بتوانید مجموعه‌ای از این کارها را انجام دهید، قطعا همسر خود را خوشحال خواهید کرد. 
سرگرمی و تفریح داخل شهر 
یک ترفند دیگر به عنوان ایده رمانتیک سالگرد ازدواج این است که به همراه خمسر خود تمام یا نیمی از روز را به شهر رفته و مشغول گردش شوید. در هر شهری، مناطق جذاب و جاذبه‌های گردشگری فراوانی وجود دارد که می‌توانید به آن‌ها مراجعه داشته باشید. مطمئنا همسر شما آن شب را فراموش نمی‌کند و آن را به عنوان یک هدیه سالگرد ازدواج برای زن در نظر خواهد گرفت.
سفر دو نفره 
مسافرت در بیشتر موارد امری دلچسب است؛ به خصوص اگر آن را بخواهید به عنوان ایده سورپرایز همسر برای سالگرد ازدواج در نظر بگیرید. حتی شما می‌توانید مقصد را به همسر خود نگویید و وی را به جایی که همیشه رویایش را دارد، ببرید. در آن جا هم می‌توانید به مناطق جذاب و چشم‌نواز بروید تا لحظاتی را با آرامش فراوان سپری کنید. 
البته این ایده سورپرایز سالگرد ازدواج شاید با هزینه‌هایی همراه باشد. مطمئن شوید که ابتدا بودجه لازم برای انجام این کار را دارید و سپس تمهیدات را در نظر بگیرید. حتی شما قادر هستید تا برنامه‌ریزی‌های مربوط به سفر را با همسر خود شریک شوید و هر دو به نتیجه دلخواهتان دست پیدا کنید. 
تفریح با فرزندان 
در بحث ایده سورپرایز همسر برای سالگرد ازدواج، همیشه هم نیاز نیست که دو نفره خلوت کنید. گاهی لازم است تا این روز را با اطرافیان و به خصوص فرزندان جشن بگیرید. مطمئنا آن‌ها هم به خوبی می‌توانند در خوشحالی شما سهیم باشند. به جز ماندن در خانه و جشن گرفتن، رفتن به بیرون و گشت و گذار و همچنین مسافرت چند نفره نیز هرگز ایده بدی نخواهد بود. 
البته در کنار ماندن با فرزندان، می‌توانید چیزی را به عنوان هدیه سالگرد ازدواج برای زن در نظر بگیرید. مطمئمنا آن روز برای تمام اعضای خانواده خاطره‌انگیز خواهد شد. 
تولید ویدیویی از لحظات جذاب با هم بودنتان 
یکی از مواردی که امروزه ایده سورپرایز سالگرد ازدواج به شمار می‌رود و افراد زیادی هم از آن بهره می‌برند، تهیه فیلم‌هایی مربوط به خودتان است. شاید در سال اول ازدواج و یا سال‌های بعد، فیلم‌های را از لحظات خوب و جذابتان تهیه کرده باشید. حال قادر هستید تا آن‌ها را به یکدیگر چسبانده و در صورت نیاز، ویرایش‌های دلپذیری را در آن اعمال نمایید. 
حال شما یک فیلم طولانی و دوست داشتنی دارید و می‌توانید آن را با اعضایی خانواده مشاهده کنید و یا به اشتراک بگذارید. شاید باور نکنید، اما این به عنوان یک هدیه سالگرد ازدواج برای شوهر به شمار می‌رود که حسابی جواب خواهد داد. 
تدارک برای شام رمانتیک 
اگر قصد شما تهیه هدیه سالگرد ازدواج برای شوهر یا حتی برعکس است، می‌توانید شامی مفصل و پر زرق و برق را به وجود آورده و منتظر آمدن همسر خود از بیرون به داخل باشید. سپس شما می‌توانید شامی رمانتیک و جذاب را با شریک زندگی خود میل کنید. حتی قادر هستید تا این شام را سفارش داده و یا همسر خود را به رستورانی خوب ببرید. 
کیک درست کنید
یکی دیگر از کارهایی که می‌توانید انجام دهید، ایده کیک سالگرد ازدواج است. اگر خودتان در این زمینه تبحر دارید، می‌توانید کیکی زیبا بسازید و با همسر خود میل کنید. حتی می‌توانید این کیک را سفارش داده و از خوردن آن لذت ببرید. ایده کیک سالگرد ازدواج را هرگز دست کم نگیرید و آن را حتما پیاده کنید. 
خاطرات دو نفره خود را بخوانید 
به عنوان یک ایده رمانتیک سالگرد ازدواج، می‌توانید از قبل و به صورت روزانه خاطراتی را بنویسید که به همسرتان نیز مربوط می‌شود. توجه کنید که همسرتان هرگز نباید به این متون دسترسی داشته باشید تا برایش نوعی سورپرایز به حساب بیاید. حال در روز سالگرد می‌توانید آن را برای وی بخوانید و لحظات خوبی را پشت سر بگذارید. 
خرید جواهرات
اگر به منظور خرید هدیه سالگرد ازدواج برای زن در حال تلاش هستید، می‌توانید طلا یا نقره‌هایی را برای او در نظر بگیرید. معمولا خانم‌ها از این هدایا استقبال می‌کنند و این می‌تواند گزینه ایده‌آلی برایشان باشد. 
خرید گل
در پایان یک ایده رمانتیک سالگرد ازدواج دیگر را بررسی می‌کنیم و آن هم خرید گل است. گفتنی است شما قادر هستید تا هر گلی که می‌خواهید را از ما سفارش دهید. 

  • Alex Ferrie
  • ۰
  • ۰

با این ویتامین‌ها، باروری خود را افزایش دهید و بدن خود را برای سالم ترین بارداری آماده کنید. بر هیچ کس پوشیده نیست که رژیم منظم حاوی ویتامین‌های لازم دوران بارداری می‌تواند به مادر و نوزاد کمک کند تا مواد مغذی مورد نیاز خود را در دوران بارداری سالم دریافت کنند. اما منتظر نباشید تا باردار شوید و بعد از آن مصرف مکمل را شروع کنید. ترکیب مناسب ویتامین‌های باروری برای زنان و مردان می‌تواند شانس بارداری شما را افزایش دهد. از بهبود کیفیت تخمک گرفته تا افزایش تحرک اسپرم، تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف ویتامین‌های باروری می‌تواند شانس بیشتری برای باردار شدن در مدت زمان کوتاه تر ایجاد کند.

آئوتما شاه، پزشک و متخصص تغذیه، نویسنده کتاب اسرار باروری و بنیانگذار مرکز باروری جامع منطقه خلیج، می‌گوید که طبق تجربه من، ویتامین‌ها می‌توانند به طور کامل از باروری حمایت کنند و مصرف طیف وسیعی از ویتامین‌ها برای کمک به بارداری معمولاً ضرری نخواهد داشت، یک رویکرد شخصی بهترین راه برای بهینه سازی نتایج است. اغلب موثرترین راه برای حمایت از باروری این است که به درستی تجزیه و تحلیل کنید و دقیق ترین و مورد نیاز ترین مواد مغذی اولویت دار را به بدنتان برسانید.  یک پزشک آگاه می‌تواند در مورد ویتامین‌ها و دوزهای خاصی را که بیشتر با نیازهای بدن شما مناسب است، به شما کمک کند (خودسرانه به مصرف مکمل‌ها اقدام نکنید).

ویتامین‌های زیادی برای کمک به باردار شدن وجود دارد و توصیه می‌شود که مصرف آن‌ها را حدود دو تا سه ماه قبل از اقدام به بارداری آغاز کنید. در این مقاله، پزشکان و متخصصان باروری در مورد اینکه چگونه برخی از ویتامین‌های بارور می‌توانند به باروری کمک کنند، بهترین ویتامین‌ها برای باردار شدن و میزان مصرف آن‌ها، صحبت می‌کنند.

ویتامین‌های باروری برای زنان

ویتامین‌های زیادی برای کمک به باردار شدن وجود دارد، اما به گفته متخصصان، این ویتامین‌ها از بهترین ویتامین‌هایی هستند که که به زنان باردار کمک می‌کنند.

اسید فولیک

معمول است که زنان در دوران بارداری از اسید فولیک (AKA ویتامین B9) استفاده می‌کنند تا خطر نقص لوله عصبی برای نوزاد کاهش یابد. اما در واقع ثابت شده است که میزان باروری را نیز افزایش می‌دهد، بنابراین به دلایل زیادی ایده خوبی است که از قبل، مصرف مکمل اسید فولیک را شروع کنید. اسید فولیک را می‌توان جداگانه یا به عنوان بخشی از ویتامین قبل از تولد مصرف کرد. زنان  حتی اگر سعی در باردار شدن ندارند باید روزانه 400 میکروگرم اسید فولیک مصرف کنند. با این حال، زنان باردار و کسانی که قصد باردار شدن دارند می‌توانند روزانه 1 میلی گرم اسید فولیک مصرف کنند.

ویتامین E

ممکن است ویتامین E را در دسته محصولات مراقبت از پوست بدانید زیرا نوید کاهش چین و چروک را می‌دهد. در واقع  به این دلیل است که این ویتامین به ترمیم سلول‌ها کمک می‌کند و این همان چیزی است که آن را به عنوان ویتامین باروری بسیار موثر می‌کند. ویتامین E یک ماده مغذی ضروری برای تخمدان است و همچنین به عنوان یک آنتی اکسیدان ضد پیری عمل می‌کند. برای زنانی که در آینده سعی در باردار شدن دارند، بهتر است از مکمل ویتامین E استفاده کنند تا بتوانند کیفیت تخمک را بهبود دهند که این امر برای بچه دار شدن و بارداری مهم است.

ویتامین دی

اگرچه بهترین راه برای دریافت ویتامین D قرار گرفتن سالم در معرض نور خورشید است، اما این روزها کمبود آن معمول است، که برای کسانی که قصد بارداری دارند خبر بدی است. ویتامین D برای ترشح هورمون‌های سالم ضروری است. هورمون‌ها ارتباطات کلیدی یا ترکیبات سیگنال دهنده در بدن هستند و این سیگنال‌ها در طول ماه الگویی برای چرخه قاعدگی زنان و تعادل در دوران بارداری است.

روغن ماهی

روغن ماهی اغلب به رژیم ویتامین دوران بارداری اضافه می‌شود زیرا تأثیر مثبتی بر رشد مغز نوزاد دارد. اسیدهای چرب امگا 3 (که معمولاً به شکل قرص روغن ماهی مصرف می‌شوند) باعث بهبود باروری زنان می‌شود. این می‌تواند کیفیت تخمک را افزایش دهد، که برای لقاح مهم است. مادران باردار باید حداقل 300 میلی گرم امگا سه در روز مصرف کنند.

کوآنزیم CoQ10

کوآنزیم Coq10، یک ترکیب طبیعی است که باروری را به ویژه در زنان بالای 40 سال افزایش می‌دهد و به همین دلیل به یک ویتامین باروری محبوب تبدیل شده است. محققان تاثیرات مثبتی را از این آنزیم مشاهده کرده اند، از بهینه سازی کیفیت تخمک گرفته تا ضخیم شدن دیواره رحم (به گفته وی، زنانی که دارای پوشش داخلی نازک رحم هستند، می‌توانند برای باردار شدن به مشکل بخورند). مطالعه ای نشان می‌دهد مصرف Coq10 همراه با Clomid میزان باروری زنان مبتلا به اختلال تخمدان پلی کیستیک را بهبود می‌بخشد. دوزهای توصیه شده از 150 میلی گرم تا 600 میلی گرم در روز متفاوت است.

سلنیوم

محققان به دلیل داشتن قدرت آنتی اکسیدانی، سلنیوم را یک ویتامین فوق العاده برای باروری و بارداری می‌دانند. این ریز مغذی می‌تواند به رشد فولیکول‌های سالم رحم کمک کند، جایی که تخمک‌ها در آن رشد کرده و آزاد می‌شوند. کمبود سلنیوم ممکن است منجر به عوارض حاملگی، سقط جنین و آسیب به سیستم عصبی جنین در حال رشد شود. توصیه می‌شود زنان باردار روزانه حدود 60 میکروگرم سلنیوم مصرف کنند.

 

 

 

 

ویتامین‌های باروری برای مردان

در بارداری فقط زنان مطرح نیستند، بنابراین ویتامین‌های باروری مردان را فراموش نکنید!

اسید فولیک

اگر فکر می‌کردید اسید فولیک فقط برای زنان است، اشتباه می‌کردید. پزشک متخصص غدد درون ریز باروری و باروری عقیده دارند: مردانی که با همسر خود اقدام به بارداری می‌کنند باید از مولتی ویتامین‌های حاوی اسید فولیک استفاده کنند، که سلامت اسپرم و فرزندان را بهبود می‌بخشد.

CoQ10

این یکی دیگر از ویتامین‌های باروری است که هم برای مردان و هم برای زنانی که قصد باردار شدن دارند موثر است. مطالعات نشان می‌دهد CoQ10 تعداد اسپرم را افزایش می‌دهد و مورفولوژی آن را بهبود می‌بخشد. مردان 200 میلی گرم CoQ10 دو بار در روز برای افزایش کیفیت مایع منی مصرف کنند.

سلنیوم

قدرت آنتی اکسیدانی سلنیوم برای مردان به همان اندازه برای زنان اهمیت دارد. شاه توضیح می‌دهد: سلنیوم پایین در مردان می‌تواند با کاهش تحرک اسپرم و کیفیت مایع منی باعث ناباروری شود. یک مطالعه نشان داد در مردان قبلاً نابارور که از رژیم سلنیوم و ویتامین E استفاده کردند، تحرک اسپرم را بهبود پیدا کرده و میزان باروری آن‌ها بسیار بیشتر شده است.

فلز روی

مشخص شده است که مردان با سطح روی پایین دارای تعداد اسپرم کم و کیفیت اسپرم بسیار ضعیفی هستند. اگر لکه‌های سفید روی ناخن‌های خود می‌بینید، ممکن است دچار کمبود روی باشید. مطالعات نشان داد که مصرف روزانه 66 میلی گرم روی همراه با 5 میلی گرم اسید فولیک تعداد اسپرم را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد.

روغن ماهی

اسیدهای چرب امگا 3 موجود در روغن ماهی، ویتامین‌های باروری فوق العاده ای را برای مردان هستند. پدران آینده باید 200 میلی گرم دو بار در روز برای افزایش کیفیت مایع منی امگا سه مصرف کنند.

هنگام انتخاب ویتامین‌های باروری احتیاط کنید، زیرا مکمل‌های غذایی تحت تأیید FDA نیستند. تحقیق کنید و از پزشک خود بپرسید. مکمل قبل از زایمان با کیفیت شروع خوبی است، زیرا دارای بسیاری از ویتامین‌های مورد نیاز شما است. بسیاری از مکمل‌های موجود در بازار کیفیت لازم را ندارند و فقط معروف هستند. لذا در مورد مکمل با کیفیت واقعی تحقیق کنید.

  • Alex Ferrie
  • ۰
  • ۰

اگر به دنبال بهترین پوزیشن‌های جنسی برای باردار شدن در اسرع وقت هستید، دیگر نگردید. ما تمام اطلاعات مورد نیاز شما را به همراه دستورالعمل‌های مربوط به آن ر این مقاله تجمیع کرده ایم.

آماده تشکیل خانواده هستید؟ باید بدانیدهیچ پوزیشن جنسی اشتباهی برای بچه دار شدن وجود ندارد، اما ممکن است چند پوزیشن وجود داشته باشد که احتمال ملاقات اسپرم با تخمک را افزایش دهد. در حالی که پشتوانه علمی بهترین پوزیشن جنسی برای باردار شدن ممکن است کم باشد یا به طور کلی وجود نداشته باشد، اما ارزش امتحان کردن را دارد. شما چیزی برای از دست دادن ندارید و شاید یک بچه برای به دست آوردن داشته باشید.

چرا پوزیشن‌های جنسی اهمیت دارد؟

یک پزشک می‌گوید: در حالی که هیچ پوزیشنی نمی‌تواند باروری را تضمین کند، من به بیماران می‌گویم که پوزیشن‌هایی را که به عنوان پیشران اسپرم از نیروی جاذبه استفاده می‌کنند، در نظر بگیرند. اما پوزیشن در برابر سلامتی اهمیتی ندارد. هم شما و هم همسرتان لازم است به پزشکان خود مراجعه کنید تا از وضعیت بدنی سلامت خود مطمئن شوید و دریابید که آیا آماده بارداری هستید یا خیر. در حالت ایده آل، شاخص توده بدنی (BMI) شما در محدوده سالم است، در رژیم غذایی خود اسید فولیک کافی دریافت می‌کنید و الکل مصرف نمی‌کنید.

هنگامی‌که این چکاپ را از لیست کارهایی که باید قبل از اقدام به بارداری انجام دهید خط زدید، آمادگی پیش از بارداری شامل دانستن زمان تخمک گذاری با حفظ تقویم تخمک گذاری و آگاهی از علائم تخمک گذاری در اولویت بعدی است. در روزهایی که بارور هستید (معمولاً پنج روز تا زمان تخمک گذاری و 24 ساعت پس از آن)، لازم است یک روز در میان رابطه جنسی داشته باشید. برای تعیین زمان تخمک گذاری می‌توانید از انواع روش‌های موجود استفاده کنید.

بهترین پوزیشن‌های جنسی برای باردار شدن

بسیار خوب، بنابراین اکنون می‌پرسید: بهترین پوزیشن‌های جنسی برای بچه دار شدن چیست؟ هیچ چیز جادویی (یا بی عیب و نقص) در مورد این روش‌ها وجود ندارد. آنها به سادگی بهترین گزینه شما برای رسیدن موثر اسپرم به تخمک هستند.

 هر پوزیشنی که تصمیم می‌گیرید امتحان کنید، حداقل 15 دقیقه بعد از آن دراز بکشید. یک مطالعه در مجله پزشکی بریتانیا گزارش داد که 27 درصد از زنانی که پس از تلقیح داخل رحمی ‌(IUI) دراز کشیده بودند، باردار شدند، در حالی که در مورد زنانی که بلافاصله پس از عمل بلند شدند این عدد تنها 17 درصد بود. این مطالعه بر روی زنانی که تحت درمان باروری قرار می‌گیرند و در آن اسپرم مستقیماً به رحم تزریق می‌شود تمرکز دارد، این مزیت ممکن است در رابطه جنسی قدیمی ‌نیز صدق کند. بنابراین این پوزیشن‌های جنسی را برای بچه دار شدن امتحان کنید، آنها را تغییر دهید، اما بیشتر از همه، از آن لذت ببرید.

 

1- پوزیشن میشنری یا رابطه جنسی ساده و معمول احتمالاً یکی از محبوب ترین پوزیشن‌های جنسی برای بچه دار شدن است. در پوزیشن‌های زنانه، اسپرم باید در بالادست شنا کند، اما اینکه مرد در بالا باشد به اسپرم اجازه می‌دهد تا به سمت دهانه واژن جریان یابد و بعد از آن وارد رحم شود. برای اثربخشی بیشتر، بالشی را در زیر باسن خود قرار دهید که می‌تواند زاویه مطلوب تری برای اسپرم ایجاد کند.

2. سبک داگی: هر پوزیشنی که اجازه نفوذ عمیق را می‌دهد می‌تواند به اسپرم کمک کند تا آنجا که ممکن است به دهانه رحم نزدیک شود و لقاح را ممکن سازد. در این پوزیشن جایی که زن در حالت چهار دست و پا با مرد وارد رابطه می شود.

3. پوزیشن بعدی آن است که در همین حالت میشنری پاهای زن بر روی شانه‌های مرد قرار گیرد و در هنگام مقاربت پاها را به شانه‌های شریک خود می‌چسباند، این پوزیشن به اسپرم اجازه می‌دهد تا آنجا که ممکن است به دهانه رحم نزدیک شود در حالی که گرانش هم به آن کمک می‌کند.

4. پوزیشن CAT این پوزیشن ممکن است در کمک به ارگاسم زنان موثر باشد (که، واضح است، عاملی برای حاملگی نیست، اما یک امتیاز مضاعف است!) و باعث می شود اسپرم به سمت دهانه رحم حرکت کند. زن زانوها را خم می‌کند تا پایین تنه مرد بین او قرار گیرد. سپس، به جای ضربه زدن، زن و مرد لگن خود را با سرعت بالا حرکت می‌دهند.

5. پوزیشن گاوچران معکوس. از هر پنج زن، یک نفر دارای رحم نوک تیز و عقب گرد است و اگر شما از این دسته هستید، این ممکن است بهترین پوزیشن جنسی برای باردار شدن باشد. در این حالت، زن روی شریک زندگی خود رو به سمت پاهای او می‌نشیند. مزیت این پوزیشن در زاویه است. به احتمال زیاد، شما نمی‌دانید که آیا دارای رحم برگشتی هستید یا خیر، پس امتحان این پوزیشن ضرری ندارد.

6. پوزیشن پهلو به پهلو، در این حالت، زن و مرد در کنار هم و روبروی هم دراز می‌کشند. این پوزیشن همچنین می‌تواند ورودی عمیقی را ایجاد کند که ممکن است به اسپرم کمک کند به سرعت به دهانه رحم برسد.

7. همانطور که زن روی شکم دراز کشیده است، مرد از پشت با او مقاربت می‌کند. بر اساس مطالعه ای که در مجله Sex and Marital Therapy انجام شده است، این پوزیشن عمیق ممکن است به آلت تناسلی کمک کند تا عمیق تر به واژن وارد شود و شانس باروری افزایش یابد.

8. پوزیشن چرخ دستی یا فرغون! برای امتحان کردن این مورد نیازی نیست که ژیمناست باشید، اما مسلماً این یکی از ماجراجویانه ترین پوزیشن‌های جنسی برای بچه دار شدن است. زن در پوزیشنی قرار می‌گیرد که انگار قرار است پاهای او دسته‌های یک چرخ دستی باشند. مرد پاهای زن را گرفته و رانهایش را بین پاهای او قرار داده و از پشت وارد می‌شود و این باعث نفوذ عمیقی می‌شود که می‌تواند اسپرم را به تخمک نزدیک کند.

  • Alex Ferrie
  • ۰
  • ۰

حسابداری چیست؟

هیچ فرقی نمی‌کند یک کسب و کار کوچک داشته باشید یا یک تجارت بزرگ در هر صورت یکی از لازمه‌های پابرجا ماندن تجارت شما حسابداری است. حسابداری را در قدیم با نام علم حساب و کتاب می‌شناختند و در شیوه سنتی آن به صورت دستی و در دفاتر انجام می‌گرفت اما امروزه با استفاده از نرم افزارهای کاربردی و همچنین با علم به روز حسابداری بسیار  دقیق و علمی به صاحبان مشاغل ارائه شده است. در این مقاله با حسابداری و نکات مربوط به آن بیشتر آشنا می‌شویم.

 تعریف حسابداری

اگر بخواهیم خیلی دقیق حسابداری را تعریف کنیم باید گفت حسابداری علمی است که به کمک آن می توان هر کسب و کار و تجارت را سر پا نگه داشت. در واقع ارائه صورتحساب فروش‌ها، گزارشات مالی، اطلاعات مشتریان و ... شرایط بررسی و تحلیل وضعیت سود و زیان هر کسب و کار را فراهم کرده و با در اختیار قرار دادن این اطلاعات به مدیران آنها را در تصمیم گیری‌های تجاری و مهم یاری می کند. باید گفت که در واقع حسابداری نبض اصلی هر کسب و کار محسوب می‌شود.

تعریف رشته حسابداری

حسابداری یکی از رشته‌های پرطرفدار دهه‌های اخیر بوده است. از آنجایی که رسیدگی به امور مالی و حسابداری با علم امروز نیاز به مهارت و تخصص بالایی دارد، حسابداری یکی از مشاغل با پتانسیل استخدامی بالا است و معمولا این کار به افرادی سپرده می‌شود که در اصول حسابداری مهارت بالایی دارند.

رشته حسابداری اینک یکی از رشته‌های دبیرستانی در مقطع کار و دانش و فنی و حرفه ای است، ضمن این که می‌توان این رشته را در دانشگاه نیز تا مقاطع بالای تحصیلی ادامه داد. بنابراین باید گفت که حسابداری امروز یک هویت مستقل داشته و یک تخصص محسوب می‌شود. در رشته حسابداری به فرآیندهایی مثل جمع آوری اطلاعات، ثبت و طبقه بندی کردن و خلاصه کردن آنها پرداخته می‌شود. ضمن این که دانشجو با مفاهیم کاربردی و بنیادی علم حسابداری نیز آشنا می‌شود.

حسابدار کیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

حسابداری شخصی است که عملیات مالی را در یک کسب و کار به عهده دارد. در زمان های قدیم افرادی که حساب و کتاب یک مغازه یا حجره را ثبت و نگهداری می‌کردند "میرزا" نام داشتند و بعدها این افراد با تحصیل در علم روز حسابداری به عنوان حسابدار شناخته شدند. البته حسابداران امروزی کاری بسیار گسترده‌تر و با ابعاد وسیع‌تری نسبت به گذشته انجام می دهند. ضمن این که به جای استفاده از دفاتر و چرتکه و جمع و تفریق کردن حساب ها، حسابدار امروزی از ماشین حساب های سریع و مدرن و نرم افزارهای مالی استفاده می کند که هم علم دقیق‌تر و تخصصی‌تری را می‌طلبد و هم از دقت عمل و کارایی بیشتری برخوردار است.

یک حسابدار موفق باید ویژگی‌هایی مثل علاقمندی به ریاضیات و حساب، تمرکز بالا، دقت و مدیریت دقیق و منظم، رازداری و صداقت، مسئولیت پذیری و .... برخوردار باشد. در واقع حسابداری علاوه بر مهارت‌های ذهنی و فیزیکی به برخی از فضایل اخلاقی و شخصیتی نیز نیازمند است که تنها افرادی که دارای این ویژگی‌ها باشند می‌توانند حسابدار موفقی محسوب شوند. در مقاله‌ای به تعریف دقیق حسابدار و ویژگی‌های آن پرداخته‌ایم که می‌توانید برای اطلاعات بیشتردر این زمینه به آن رجوع کنید.

- انواع حسابداری

علم حسابداری شاخه‌های مختلفی دارد که هر کدام از آنها مشخصه و ویژگی‌های مخصوص به خود را دارا هستند و حسابداری که در این زمینه‌ها فعالیت می کند وظایف مشخص و تعریف شده ای خواهد داشت. انواع حسابداری از نظر شاخه‌های کاربردی عبارتند از:

- حسابداری مالی

- حسابداری دولتی

- حسابداری مدیریت

- حسابداری صنعتی

- حسابداری مالیاتی

- حسابداری فروشگاهی

 معرفی نرم افزارهای مورد نیاز حسابداری

همانگونه که در ابتدای مقاله هم اشاره کردیم حسابداری امروز تا اندازه زیادی به استفاده از تکنولوژی روز و نرم افزارهای حسابداری وابسته است. در حال حاضر برنامه های نرم افزاری بسیاری وجود دارد که می تواند در انجام حسابداری به حسابدار کمک کند. این نرم افزارهای بر اساس انواع حسابداری و نیازهای آنها طراحی شده است و حسابدار می‌تواند اطلاعات و آمار مورد نیاز خود از جمله جزئیات خرید و فروش، صورتحساب ها، حقوق و دستمزد، گزارش های مالی و ... را به واسطه این نرم افزارها ثبت و نگهداری کرده و در مواقع لزوم آنها را بررسی کرده و گزارش کار ارائه دهد.

استفاده از نرم افزارهای حسابداری علاوه بر این که سرعت و دقت کار را افزایش می دهد، به لحاظ دسترسی به اطلاعات و آمار نیز کاملا ایمن است، به طوری که می‌توان برای هر بخش از برنامه  دسترسی محدودی در نظر گرفت.

از نظر عملکردی می‌توان نرم افزارهای حسابداری را به صورت زیر دسته بندی کرد:

- نرم افزار حسابداری بازرگانی

- نرم افزار حسابداری تولیدی

- نرم افزار حسابداری پیمانکاری

- نرم افزار حسابداری خدماتی

- نرم افزار حسابداری فروشگاهی

- نرم افزار حسابداری آنلاین

- نرم افزار حسابداری شخصی

نرم افزارهایی با برندهای مختلف و کارایی های متنوع طراحی شده اند و این انتخاب سرپرست حسابداری و مدیران شرکت است که از چه نرم افزاری استفاده کنند، نمی‌توان گفت از میان انواع نرم افزارها کدام نرم افزار بهترین است بلکه نوع کارایی نرم افزار و امکانات آن و تناسب آن با نیاز شرکت یا کسب و کار است که سبب می‌شود این نرم افزار مورد تایید و استفاده قرار گیرد.

در واقع در زمان انتخاب نرم افزار باید به مسائلی چون یکپارچگی سیستم حسابداری، صحت گزارش‌های مدیریتی، امکانات کاربری و تکنولوژی آن توجه داشته باشید.

کلام آخر

حسابداری از جمله علوم روز و کاربردی دنیا است که اگرچه مفاهیم و بنیاد زیربنایی واحدی دارد اما با توجه به پیشرفت جامعه و کسب و کار مدام در حال توسعه و ارتقاء است. بنابراین شخصی که علاقمند به علم حسابداری است نیاز دارد که مدام علم خود را به روز کرده و از تکنولوژی روز دنیا در علم حسابداری بهره مند باشد. امروزه مهارت‌های کامپیوتری در علم حسابداری یک ضرورت محسوب می‌شوند بنابراین برای موفقیت در این رشته به عنوان یک حسابدار باید مهارت کافی در علم حسابداری و همچنین مهارت‌های دیگری چون کامپیوتر، نگارش بالا و آشنایی با قوانین مالیاتی و ... را نیز در نظر داشته باشید.
 

  • Alex Ferrie